Var till tippen (ok då, återvinningen heter det kanske) här i Värnamo kommun igår med lite grejer, bland annat en kasse med textiler (trasiga kläder osv). Men här har kommunen inte löst hur återvinningen skall ta emot detta, så vi fick instruktioner om att lägga det i Emmaus insamlingskontainer, så får stackarna på Återvinningsstationen lösa det. Kul sen för Emmaus med flera som nu får ta ansvaret att kasta våra trasiga kläder. Nästa gång lägger jag dem på brasan bakom ladan när jag eldar kartonger...förlåt, trädgårdsavfall.Myrorna vill väl bara ha hela kläder som de kan sälja i second hand. Kommer nog komma mycket skit i deras insamling, även i de stora återvinningscentralerna.
Sist jag var på återvinningen och hade en kasse med lite gamla trasiga kläder och skulle slänga den i brännbart. Då sa gubben som jobbade där till mig att lägga in det i en container som var för kläder. Han sa att det blir någon miljövänlig isolering av detVar till tippen (ok då, återvinningen heter det kanske) här i Värnamo kommun igår med lite grejer, bland annat en kasse med textiler (trasiga kläder osv). Men här har kommunen inte löst hur återvinningen skall ta emot detta, så vi fick instruktioner om att lägga det i Emmaus insamlingskontainer, så får stackarna på Återvinningsstationen lösa det. Kul sen för Emmaus med flera som nu får ta ansvaret att kasta våra trasiga kläder. Nästa gång lägger jag dem på brasan bakom ladan när jag eldar kartonger...förlåt, trädgårdsavfall.
Sist jag var på återvinningen och hade en kasse med lite gamla trasiga kläder och skulle slänga den i brännbart. Då sa gubben som jobbade där till mig att lägga in det i en container som var för kläder. Han sa att det blir någon miljövänlig isolering av det
Kvackmagad återvinningsarbetande miljöpartist som har klagat uppåt i den ideologiska cellindelade rapportkedjan!Jag såg nu att kalsonger och strumpor var undantagna återvinningskravet, någon har tänkt till... i efterhand
Varför undantaget, det är ju råvarorna de vill åt, inte plaggen.Jag såg nu att kalsonger och strumpor var undantagna återvinningskravet, någon har tänkt till... i efterhand
Såg ni hur returnerade kläder till Shein (tror jag det kinesiksa företaget heter) fraktas till Chile och bränns upp?
View attachment 509324
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari