Åtgärda fel på besiktning

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hehe, det blir inte reglementsenligt bara för att du tycker att reglementet för vår säkerhets skull kunna förbättras :)

Jag vet att det står att det ska vara hål i reglementet men enligt Lodnert förra året så var det godkänt och det gick även genom besiktningen på B-racet och där var inte Lodnert med. :)

Som sagt så tycker jag det är en bättre konstruktion, gummipluggar kan lossna (och har gjort så vid fel tillfällen) och silvertejp lossnar garanterat när den utsätts för varm olja så för min del är det mest för att jag ska känna mig säker på att jag inte förstör för andra när mitt vrak åker runt banan... ;)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag tänkte mer att tills dess har han kanske skaffat sig en båt med hål i så fall. :)

Det är inte att undgå reglementet, snarare att försärka det. Nåt som inte har hål kan inte tappa locket och läcka, eller hur? :)

Nej, men hålen SKA finnas där så att vi funktionärer kan plocka ut pluggen och samla upp olja som hamnat i båten innan vi lastar på skamkärran. På så sätt riskerar vi inte att olja spills på vägen in.

Och jo, silvertejpen håller förvånandsvärt nog och är lätt att köra en kniv genom.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Så en ordentlig tejpbit är godkänt?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej, men hålen SKA finnas där så att vi funktionärer kan plocka ut pluggen och samla upp olja som hamnat i båten innan vi lastar på skamkärran. På så sätt riskerar vi inte att olja spills på vägen in.

Och jo, silvertejpen håller förvånandsvärt nog och är lätt att köra en kniv genom.

Var tömmer ni oljan då? Det är olagligt att hälla ut den på marken och vi hade inga kärl att tömma den i på SM:et när jag körde skamkärran i alla fall. :va

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Var tömmer ni oljan då? Det är olagligt att hälla ut den på marken och vi hade inga kärl att tömma den i på SM:et när jag körde skamkärran i alla fall. :va

Nä, men det borde ni kanske ha så att när en postering rapporterar in att "vi har en båt full med olja här" så tar man med sig kärlet. Finns bra sådana både på Mekonomen och Biltema.

Nu är det iofs väldigt ovanligt att det sker. OM det händer så har ju oljan en otrevlig egenhet att sprida ut sig på banan och då är det ju mycket mer motionskrävande åtgärder som gäller...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning