Fick ett reklamblad här i dagarna där det kostade 9.900 per öga med den billigare metoden och 10900 per öga med den dyrare metoden.
Han skröt även med den modernaste vågfrontslasern i landet, installerades i höstas.
Stället heter Koskelas ögonklinik i Umeå, och jag känner två stycken som har opererat sig där efter den nya vågfrontslasern installerades, ingen av dom lider av försämrat mörkerseende eller corona effekter (när man ser en ljuskrans runt föremål).
En bekant däremot som opererade sig med den gamla metoden för ca tio år sedan i stockholm hade massor med besvär i början, men det minskade gradvis (eller så vande han sig)
Han tyckte trots bieffekterna att det var värt pengarna.
Själv har jag inte behövt korrigera min syn, men skulle inte tveka att göra det (här hemma) om det behövdes, visst är det dyrt, men jag vet vad en årsförbrukning av linsgrejor kostar också...
(EDIT)
Den här sidan kan vara en bra motvikt till alla som säger hur bra det är att laseroperera ögonen, jag skulle göra det ändå, det här hände trots allt på laser-stenåldern, tekniken har gått framåt, men läs själva
http://ronnyhagerman.com/laser.html