Öhlins ÅF i Stockholm?

sandstream

Guest
Vilken butik i Stockholms-området ska man vända sig till om man har frågor om Öhlins och kanske senare vill ha hjälp med montering och inställningar?

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Vilken butik i Stockholms-området ska man vända sig till om man har frågor om Öhlins och kanske senare vill ha hjälp med montering och inställningar?

Pelle på stötdämparexperten kan jag rekommendera. tele 08 650 10 08

Hälsar du ifrån mig så försvinner säkert garantierna :D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

Ring och fråga på Motospeed vilka i storstockholmsområdet som är sk. auktoriserade Öhlins Service Center. Jag har för mig att AVA och MC Varuhuset är det.

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Stötdämparexperten har väl slutat med Öhlins har jag hört. Ducati Sthlm kan servra öhlins om man nu vill lämna in där...

//Mattias

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Stötdämparexperten har väl slutat med Öhlins har jag hört. Ducati Sthlm kan servra öhlins om man nu vill lämna in där...

//Mattias

Åååå de vill jag se :D :hoppa , sandis parkerar Sukkan utanför Ducati Sthlm kliver in och ber dom skruva på en Öhlinare :cool:

PRICELESS

VH
Jannis

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag har för mig att AVA och MC Varuhuset är det.

Frågan är väl mer om man frivilligt besöker AVA eller MC Varuhuset och även om de är aukt servicecenter är jag lite tveksam till deras kompetens när det gäller rådgivning och utprovning.

sandstream

Guest
Åååå de vill jag se :D :hoppa , sandis parkerar Sukkan utanför Ducati Sthlm kliver in och ber dom skruva på en Öhlinare :cool: PRICELESS
Ja du, det vore onekligen jäkligt kul :D

Har fått ett bra tips via PM som ska kollas upp. Återkommer om hur det gick.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Frågan är väl mer om man frivilligt besöker AVA eller MC Varuhuset och även om de är aukt servicecenter är jag lite tveksam till deras kompetens när det gäller rådgivning och utprovning.

Frågan är fri. Men tanken med att vara ett auktoriserat Öhlins Service Center borde vara att kompetens skall finnas.

Men som sagt var... Det bästa är nog att fråga Motospeed's Öhlinsexpert vart kompetensen finns i Stockholm.

Dr.Bike

Guest

Olle Ohlsson Märsta.
http://www.mcsport.se/

Karta_big.gif

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Olle är duktig på offroadsortimentet men är väldigt trevlig att ha och göra med fast han är kanske inte förstavalet för raceprylar. (olle är bla förste svensk som kört dakar någon gång under mitten på 90-talet och sedan dess driver han adventure verksamhet och enduro/cross team)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Olle är duktig på offroadsortimentet fast han är kanske inte förstavalet för raceprylar.

Helt sant, men det ena förtar inte det andra och Olle kan nog hjälpa de flesta oavsett disciplin på ett sätt som iaf överträffar rena prylnasare.
Sen vad avser racejustering på bana finns såklart duktigare killar, men dem kommer Sandis träffa "på plats" iaf.

sandstream

Guest
En komplett idiot utan någon uns av ansvar i sin kropp och som jag inte ens skulle lämna smutsiga kallingar till!! :huvet
Hoppas till 100% att den herren får slå igen sin verksamhet för gott!!
/Fürstenhoff.
Kan du utveckla varför han inte är lämplig att anlita?
Får man inte handla i U. Väsby? Jag fick min WSBK-gaffel servad där!
Det kanske var just för att du hade en WSBK-gaffel, de vanliga serviceställena kanske inte har den kompetens som behövs på värstingmodellerna.

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
mfl.
Öhlins ÅF med erfarenhet!

Lindström Racing & Motor AB i södertälje kan jag personligen rekomendera :)
Vi renoverar & servar även std. dämpare mfl. märken.

www.lindstrom-racing.se

Välkomna, 08-550 187 00

Måndag-fredag 09-18
Lördagar 10-14
Lunch 13-14

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Helt sant, men det ena förtar inte det andra och Olle kan nog hjälpa de flesta oavsett disciplin på ett sätt som iaf överträffar rena prylnasare.
Sen vad avser racejustering på bana finns såklart duktigare killar, men dem kommer Sandis träffa "på plats" iaf.

Absolut jag åker 100ggr hellre till olle än till AVA han har ett stort tekniskt kunnande och mycket racerfarenhet.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Pelle på stötdämparexperten kan jag rekommendera. tele 08 650 10 08

Hälsar du ifrån mig så försvinner säkert garantierna :D

Han har sålt och skött mina Öhlinare också.
Gillar att han tar sig tid att ge mig svar på alla möjliga frågor om fjädring och gafflar som jag plågar honom med när jag är där. Men jag håller ju inte på med racing så jag är nog ingen bra referens.

Mvh
J

Dr.Bike

Guest
Han har sålt och skött mina Öhlinare också.
Gillar att han tar sig tid att ge mig svar på alla möjliga frågor om fjädring och gafflar som jag plågar honom med när jag är där. Men jag håller ju inte på med racing så jag är nog ingen bra referens.

Mvh
J

Nej du har rätt, för HUR noggrann en rajjsingkille än är, så framstår de ändå som slarviga i jämförelse med DIG! ;)
Du får ju förfasen en gammal öst-tysk gränsvakt att framstå som en onoggrann slashas! :D
Detta är som du förstår är egenskaper jag avundas dig.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej du har rätt, för HUR noggrann en rajjsingkille än är, så framstår de ändå som slarviga i jämförelse med DIG! ;)
Du får ju förfasen en gammal öst-tysk gränsvakt att framstå som en onoggrann slashas! :D
Detta är som du förstår är egenskaper jag avundas dig.

Tack min vän! :hihi

Jag såg, efter att jag hade gjort mítt inlägg, att tråden låg i racingforumet. Det är ju en viss skillnad på de krav som ställs av folk som i likhet med dig kör på bana. Däck som jag tycker är toppen skulle ju ni på sin höjd fendra av bryggor med osv :D . Så jag la till den sista raden. Jag hade nog inte svarat om jag jag från början såg att tråden låg i racingforumet. :)

Mvh
J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept