Öhlins reservdelar, var?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Antagligen finns svaret i en gammal tråd men är för lat för att leta.
1. Var hittar jag avskrapare o tätningar till min 43mm gaffel (Tuono Factory 2009)?
2. Har någon erfarenhet av K-tech/NOK (säljer egna + japanska delar till Öhlins)?
Hittar flera firmor i England, men det känns som underbetyg att köpa "svenska" prylar från utlandet

Valfri ÅF till Apa eller Ducati?
Enligt motorcyclespareparts.eu så går delarna inte att få från Aprilia längre - dvs de är inte intresserade av att lagerhålla till äldre hojar. Det är därför jag letar alternativa källor, att gå omvägen via handlare som skall leta o beställa känns onödigt, bättre att själv försöka hitta delarna

SKF-tätningarna är slut hos duell annars kunde jag ha hjälpt med såna. Jag kan ev ha nåt annat fabrikat med rätt mått på hyllan men det är inte så vanlig dimension bla mina kunder.

Måste bara tala om hur det slutade - var ute med frun på trampcykel, passerade Tagene och det slog mig att Kenneths MC renoverar Öhlinare. Jag slank in o frågade, jomen det fanns 43mm Öhlins orginal skrapringar o tätningar på hyllan. Visade sig att priset dessutom var mycket fördelaktigt - 840:- för båda benen - bara att slå till!!!

Jag använder Suzukis tätningar till GSXR 1000 till min Ducati 999s med 43mm Öhlinsgaffel. Tätar bättre och håller längre än Öhlins original, som dessutom är svindyra. Lite högra friktion, men inget som förutom Marc Marques skulle känna av. Kan ta fram nummer om nån behöver.

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show