Väghållningsprodukter, kläder eller glass...?
Skinnpaj o kruka. Något som funkar på brudarna vid 11:an.
Menar ni 11 klick från hårdaste positionen eller mjukaste?
Det finns många fler anledningar till en känsla av vobbel som bör åtgärdas innan ev någon påklistrat sak skall hjälpa till.
Oj du har dragit ur bmw,n på 2,n personligen har jag ju bara gammalt skrot som behöver åtminstone 3,n för att nå 200 men jag har aldrig fått vobbel inte ens när jag provocerar i kruvor bara för att se om.
Vobblar bmw i 160-200 är jag himmelskt glad att jag diggar japanska hojar.
Personligen tror inte jag att du känner ett dugg utan vill känna något typ ett slipon 20 hestar direkt det var nagon i en zx12 tråd som köpt ett helsystem som kommer ge 40hestar direkt, ja Jävlar e min komentar.
Ta o åk bana o be nagon där hjälpa dig för har du vobbel bekymmer finns en massa saker att undersöka på hojen innan man sätter på något som skall korrigera betendet.
Precis som att folk inbillar sig att ABS gör att det bromsar bättre. Bromsar abs bättre då behöver du mängd övning i att bromsa.
Samma med ditt ev vobbel.
Varför upplever du vobbel? För stort skinnställ där ryggen på skinnstället börjar flaxa i fart o ger en lätt vobbel känsla.
Är däcken ok? Är stötdämpare/framgaffel friska/ justerade efter din vikt ditt körsätt?
Är hjulager ok? Är styrlager ok? sitter svingarms axeln fast?
Det finns många fler anledningar till en känsla av vobbel som bör åtgärdas innan ev någon påklistrat sak skall hjälpa till.
Ja, det låter ju högst sannolikt att dom har skruvat ihop hojen lite på snedden på fabriken Hur mätte du för att se att hjulet satt perfekt rakt?Märkte även där att bakhjulet inte verkade vara korrekt inställd på vänster och höger, så jag åtgärdade det.
Vet ej om jag formulerade mig helt galet. Men ville spänna kedjan och då var det fler streck på höger sidan. Säkerställde att det var lika många streck. Löste i manualen att det var viktigt då man ställer in chain tension.Ja, det låter ju högst sannolikt att dom har skruvat ihop hojen lite på snedden på fabriken Hur mätte du för att se att hjulet satt perfekt rakt?
Det är heller inte ovanligt att dom där strecken är ditslängda av någon med dålig syn och kass avståndsbedömning, och mer är en estetisk finess. Mät med skjutmått istället, och har du gjort det en gång så är det ju bara att skruva lika mycket på båda sidor när du justerar sen.Vet ej om jag formulerade mig helt galet. Men ville spänna kedjan och då var det fler streck på höger sidan. Säkerställde att det var lika många streck. Löste i manualen att det var viktigt då man ställer in chain tension.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Ok!
Menar ni 11 klick från hårdaste positionen eller mjukaste?
Monterat min Öhlins och har börjat experimentera. Märkt att när underlaget är dåligt och det svänger samtidigt så gör Öhlins väldigt bra ifrån sig.
Testat den i högre hastigheter och där gör den underverk med. Körde över 210km/h för första gången idag och det kändes som typ 160. Visste inte ens att jag var uppe i över 200, förens jag kollade på instrumentbrädan. Riktigt nöjd!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |