Ökande koncentrationssvårigheter?

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Exakt sådär har jag det. Värst är det på krogen (nu tror ni att jag skojar) men faktiskt, när det är en massa människor som svamlar i bakgrunden samtidigt som det spelas hög musik, så hör jag tamefan inte ett ord vad personen framför mig säger.
Folk bredvid mig kan prata med varandra utan problem, medans jag står där som ett fån. Då även utan alkohol i kroppen alltså..
Nån mer som känner igen sig?

Det första som du sa kan även hända när jag ser på tv. Även fast jag ibland försöker följa med så händer det att jag kan se ett helt avsnitt av något utan egentligen ha hängt med i handlingen... :gnissla

Jag har dock inte dålig hörsel. Får alltid högsta betyg hos örondoktorn :va

jag står bara o nickar...
rätt vad de är får man en dunkslag i ryggen o vi ses el nå tjej som krama om en o säger vi ses :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Exakt sådär har jag det. Värst är det på krogen (nu tror ni att jag skojar) men faktiskt, när det är en massa människor som svamlar i bakgrunden samtidigt som det spelas hög musik, så hör jag tamefan inte ett ord vad personen framför mig säger.
Folk bredvid mig kan prata med varandra utan problem, medans jag står där som ett fån. Då även utan alkohol i kroppen alltså..
Nån mer som känner igen sig?....

Så är det för mig med. Och det är så skönt. Jag brukar inleda med att säga att de gärna får prata med mig men att jag tyvärr inte hör vad de säger.

Det är så himmelskt skönt att på klubb ha ett giltigt skäl att slippa låtsas engagera sig i menlöst tyckande om vad folk har sett i tidningen att andra människor har gjort. Att ensam får stå och dricka öl och bertrakta människor på energisnålt avstånd är bäst.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Nån mer som känner igen sig?

vad jag minns så är det att ifall man druckit ordentligt så går det att höra vad folk säger -i annat fall så är det svårt.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har otroliga problem med att lära mig matte, det är inte på något sätt för att det är svårt utan för att det är tråkigt. Är nånting tråkigt så är det omöjligt att koncentrera sig. När jag pratar med folk så brukar jag också ofta ha problem att höra vad de säger just för att jag inte lyssnar. Kommer otroligt många omotiverade "va" från mig. Vet inte hur man ska lösa det, hittils har jag nästan bara haft kurser på universitetet som jag tyckt varit intressanta. Får väl se vad som händer när det kommer någon riktigt skitkurs.

FreddaGädda

Guest
Fan vad många med liknande problem. :gnissla

I morgon ska jag ringa och boka tid med fabbo docktorr.
Jag skall kräva åtgärd. Det är svårt att skriva ut alla symtom i listan, och ännu svårare att understryka hur allvarligt det påverkar situationer.
Jag var exempelvis på en anställningsintervju hos en budfirma, då jag så jävla gärna vill jobba som bilbud. Där fick jag inte fram nåt anat än nickningar, sludder, och ordet "kanon". Tror ni jag fick jobbet? -Nej.. Inte ens ett telefonsamtal. Han trodde väll jag var helt borta.

Och idag på jobbet fick jag fan aldrig fram nåt annat än "Jepp", "Det var ju bra" och "Det blir nog bra".
Fan, det är riktigt så jag skäms. Folk måste tro att jag är dum i huvet! :huvet

Andra dagar är jag grym diplomat och pratar som Fredrik & Philip.
Så vill jag vara alla dagar :mad:

Och om det visar sig att jag har ADHD, vilket det verkar vara eftersom 24 av 25 googlade symtom stämmer in klockrent, så är det ju inte så jävla konstigt att det aldrig funkade riktigt med gymnasiet. :näsblod

Ritalina, någon?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du är säkert frisk. Man går ofta och tänker på omedvetna problem. Saker som pågår i det fördolda, utan att man får upp dem "på skärmen", dvs medvetandegör dem. Ofta dessutom existensiella frågor när man är yngre.

Då går tillgänglig processorkapaciteten ned en del, många blir deprimerade. Långt senare inser man vad det var för orsak till den där oroliga peridoden i livet. Man kanske kände sig missnöjd med sin utbildning, eller förhållande eller vad som helst. Först när man senare kommit till klarhet i vad det var för ngt som bekymmrade en så kommer bitarna på plats.

Men det är ju bra att åka och prata med ngn ändå. Men jag tror inte du behöver vara orolig för att det är ngt fel på din hårdvara sas.

/J

Fan vad många med liknande problem. :gnissla

I morgon ska jag ringa och boka tid med fabbo docktorr.
Jag skall kräva åtgärd. Det är svårt att skriva ut alla symtom i listan, och ännu svårare att understryka hur allvarligt det påverkar situationer.
Jag var exempelvis på en anställningsintervju hos en budfirma, då jag så jävla gärna vill jobba som bilbud. Där fick jag inte fram nåt anat än nickningar, sludder, och ordet "kanon". Tror ni jag fick jobbet? -Nej.. Inte ens ett telefonsamtal. Han trodde väll jag var helt borta.

Och idag på jobbet fick jag fan aldrig fram nåt annat än "Jepp", "Det var ju bra" och "Det blir nog bra".
Fan, det är riktigt så jag skäms. Folk måste tro att jag är dum i huvet! :huvet

Andra dagar är jag grym diplomat och pratar som Fredrik & Philip.
Så vill jag vara alla dagar :mad:

Och om det visar sig att jag har ADHD, vilket det verkar vara eftersom 24 av 25 googlade symtom stämmer in klockrent, så är det ju inte så jävla konstigt att det aldrig funkade riktigt med gymnasiet. :näsblod

Ritalina, någon?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2863873 Så är det för mig med. Och det är så skönt. Jag brukar inleda med att säga att de gärna får prata med mig men att jag tyvärr inte hör vad de säger.

Det är så himmelskt skönt att på klubb ha ett giltigt skäl att slippa låtsas engagera sig i menlöst tyckande om vad folk har sett i tidningen att andra människor har gjort. Att ensam får stå och dricka öl och bertrakta människor på energisnålt avstånd är bäst.
hej. kallas du dr house? :hihi

2862907 Min flickväns lillebror har precis fått diagnosen ADHD (även kallad damp) och upplever sin vardag precis som du beskriver.
ADHD är mycket vanligare än man tror det är bara det att folk inte går till botten med sina problem och dessutom har tyvärr den sjukdomen blivit lite av ett skällsord. Idag finns det mycket bra medicin mot detta och det är inte amfetamin som somliga påstår.. i allafall inte nu förtiden.
Jag föreslår att du uppsöker en läkare som kan hjälpa dig att få reda på vad det är.
jag fick sån medicin när jag va mindre, tyckte inte det hjälpte. känns som min hjärna skrumpnar ihop.. förut va jag snabbtänkt och hade väll utvecklat logiksinne. Nu kan jag inte äns lära mig stava ordentligt.. och jag hör fan aldrig va folk säger men har enligt tester bra hörsel. :3freak

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Låter som ett bra förslag, Jörgen.
Vi bondtölpar tar en fisketur med en kompis och en kasse öl.
Ni fjollträskare får väl gå till teraputen.
Föredrar fisket...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Får väl se vad som händer när det kommer någon riktigt skitkurs.
Det är mycket intressantare att stirra på en fläck i taket än att läsa kurslitteraturen.

Är detta tråden för oss med koncentrationssvårigheter?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM