Öltråden

Status
Ej öppen för fler svar.
Den absolut bästa puben vad gäller öl är The Rover på Andra långgatan. !

Tack för jättebra tips Juha. Enligt länkarna är det just den typen av ställen jag föredrar, de som bryr sig om vad de häller upp. Jag ska absolut försöka hinna med The Rover.

Hade inte en aning om stället trots att jag brukar "besöks"-jobba vid Järntorget med ojämna mellanrum.

Alltså den här jävla tråden :tungan
Man blir ju törstig varje gång man ser namnet på den. Lite jobbigt när man är en person som får känningar av lättöl.
Tycker dock det är jättekul med olika ölsorter. Specielt när man är ute o reser.
Någon som gillar Efes? Tyckte det var grymt gott när jag var i Turkiet :)
Grekiska ölet Alfa är även mycket gott.
Indiskt öl, någon som har erfarenheter?

Är veteölen Hoegarden (med viss reservation för stavning) nämnd i tråden? Min uppfattning är att den är en smula fruktig i smaken och riktigt uppfriskande. Skall serveras i typ kaffelatte glas för bästa smak samt en ytterst liten skumkrona.

Finns på bolaget och upphällningsanvisningar står skrivna på flaskan :tummenupp

När det pratas öl på en mc sida så känns det nästan som tjänstefel att inte nämna Triumph från Green King

http://www.greeneking.co.uk/

Jag hittade tyvärr inte ölet på deras hemsida och jag tror att systembolaget har tagit bort det från sin lista över drycker som dom tar hem på beställning.

Alla (nästan) som skriver i denna tråd gillar ju öl och ni som ännu inte besökt öl- och whiskymässan i Nacka Strand (Stockholm) bör passa på vid något tillfälle under en vecka i september. Jag har varit där några gånger och det är ABSOLUT en jättehöjdare. Alla duktiga svenska bryggerier "ställer ut" (man köper provsmakningssluttar) plus en massa spännande utländska brygder. Mässan är så gott som helt befriat från fulöl.

Jag rekommenderar starkt ett besök, även för er som bor lite ocentralt. Det är värt besväret. Det är ungefär som att gå på 30 pubar på en gång. Mässan räknas enligt hemsidan som europas största ölmässa och världens största whiskymässa. Jag har bara hört något om att någon illvillig nykterhetsivrare försöker lägga krokben med att påtala att det ska krävas matservering i förhållande till dryckeskonsumtionen.... Hej och hå... Möjligen därför som hemsidan är något bristfälligt uppdaterad. Någon som vet mer om detta?

http://www.stockholmbeer.se/

hemsidan är något bristfälligt uppdaterad. Någon som vet mer om detta?

http://www.stockholmbeer.se/

"den här sidan innehåller information om sprit och öl. Om du är under 18år ber vi dig stänga sidan" :rofl :D

Kan vi inte dra ihop ett gäng och gå på mässan? Det verkar ju skitkul.
Så kan vi ha SH Pub efter..det vore ju perfekt :hoppa Jag kan rodda isf.
Snääääääääääääääääääääääääälllaaaaaaaaaaaaaaaaaaa? :läggerhuvudetpåsné

Last edited by a moderator:
"den här sidan innehåller information om sprit och öl. Om du är under 18år ber vi dig stänga sidan" :rofl :D

Ja, kul med lfera. Jag kommer garanterat vara där, fast jag tar nog inte hojen dit.

SHpub efter..., hur menar du då? Alltså, det blir en del man petar i sig mellan öppning och stängning. :)

Den absolut bästa puben vad gäller öl är The Rover på Andra långgatan.

Jag skulle lägga 20:- på en spårvagnsbiljett till järntoget och promenera därifrån till The Rover! God mat har de också som numera kostar omkring hundralappen!

Nu har jag besökt The Rover i Göteborg. Tack för ett jättebra tips! Många väldigt goda sorter att välja bland. En ny (för mig) som var väldigt god var Närkes Rainbow Warrior. Och att få Sierra Nevada Bigfoot på fat var en höjdare.

Någon annan som har fler bra tips på kvalitativa ölschapp?

Systemet har tydlgen börjat sälja en öl som heter Sawtooth. Någon som har smakat?

Nu har jag besökt The Rover i Göteborg. Tack för ett jättebra tips! Många väldigt goda sorter att välja bland. En ny (för mig) som var väldigt god var Närkes Rainbow Warrior. Och att få Sierra Nevada Bigfoot på fat var en höjdare.

Systemet har tydlgen börjat sälja en öl som heter Sawtooth. Någon som har smakat?

Delirium på Kronhusgatan är också ett riktigt bra ölställe, både en och två afterwork-öl har slunkit ner där. :tummenupp

Efter?? :fyllisar

jag har behövt bärhjälp ner för den farliga trappan (säkert 10 trappsteg) efter att jag varit där, drängfull... :rodnar

Bättre att ha SH pub där, och börja lite tidigare. :tummenupp

Datum:
20-22 och 27-29 september 2007

Öppettider:
Tor 15-23
Fre 15-24
Lör 12-24

/issi

Efter?? :fyllisar

jag har behövt bärhjälp ner för den farliga trappan (säkert 10 trappsteg) efter att jag varit där, drängfull... :rodnar

Bättre att ha SH pub där, och börja lite tidigare. :tummenupp

Datum:
20-22 och 27-29 september 2007

Öppettider:
Tor 15-23
Fre 15-24
Lör 12-24

/issi

Det ju klart att vi skall ha pub där..tänkte inte ens på det (:virrpanna)

Fan vad kul :tummenupp

Bra att det smakade! Jag hängde där både i fredags och igår...

Sawtooth har jag bara beställt men inte smakat ännu. Dock så är det Left hand brewery som gör den och de brukar hålla bra nivå. Finns nån sort på Rover med.

Glöm nu inte att köpa Oppigårds Slåtteröl! Min absoluta favoritöl på flaska förra året, och verkar bli så i år också!

Har fått en ny "favorit". Ölet heter Sapporo Premium Lager, är en ljus lager med liten beska. Kostar runt 15 spänn på bolaget. Riktigt lättdrucken. Kanske inte nån banbrytande ölsort men ändå god.

Drack oxå precis en Samuel Adams Summer Ale, en tillfällig öl. Jag gillar inte ale, hällde ut en Adnams -nånting för ett tag sen t.ex men denna var inte så värst besk så den var OK för min del.

( Shit vad jobbigt det är att skriva just nu..., provar olika ölsorter ikväll...)

Har fått en ny "favorit". Ölet heter Sapporo Premium Lager, är en ljus lager med liten beska. Kostar runt 15 spänn på bolaget. Riktigt lättdrucken. Kanske inte nån banbrytande ölsort men ändå god.

Drack oxå precis en Samuel Adams Summer Ale, en tillfällig öl. Jag gillar inte ale, hällde ut en Adnams -nånting för ett tag sen t.ex men denna var inte så värst besk så den var OK för min del.

( Shit vad jobbigt det är att skriva just nu..., provar olika ölsorter ikväll...)
Redan jobbigt (när du skrev) tycker ölen lät spännande, ska prova Sappo Ale'en nån gång om jag hittar den. Gillar samuel A men annars är det Guinnes som gäller. (nu va det jobbigt att skrtva och spela poker samtidig)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S