NMNESD444
Medlem
- Gick med
- 15 Aug 2023
- Hoj
- ---
För en tid sedan avled min pappa och i hans ägo fanns en del MC samt två bilar. Totalt fyra stycken MC står parkerade i garaget efter honom men bara tre är registrerade hos Transportstyrelsen. Undertecknad är hans enda barn och dessa fordon har nu alla tillfallit mig. Till saken hör att det hos mig inte finns någon som helst kunskap om motorcyklar eller bilar samt att jagdessutom helt saknar körkort. I och med detta önskas dessa fordon säljas och därav finns intresserade av att veta fordonens värde. Förutom detta behöver ett värde på fordonen även noteras i bouppteckningen som det snart är dags att skicka in. Därav detta undras om någon här inne kanske vet vilket värde det rimligen skulle vara möjligt att skriva in i bouppteckningen för var och en av hojarna samt för vilket belopp det troligen skulle kunna gå att sälja dem för?
De hojar det rör sig om är följande:
De hojar det rör sig om är följande:
- Honda RC 01, årsmodell 1980
- Honda Cb 900F Sc09, årsmodell 1982
- BMW R 1100 Gs, årsmodell 1995
Mer information förutom den som är angiven här finns att läsa i nedan länkade tråd från forumet på sajten garaget.se: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=343886
Tilläggas bör att med Hondan RC 01 var pappa med om en större olycka sommaren 2003 där han bröt armen och MC:n blev till en skrothög. Om den inte har renoverats upp sedan dess så bör den vara av lägre värde idag men jag kan ha fel. Alltså av det som framgått i inlägget samt i den bifogade länken undras om någon här inne kanske vet vilket värde det rimligen skulle vara möjligt att skriva in i bouppteckningen för var och en av hojarna samt för vilket belopp det troligen skulle kunna gå att sälja dem för?
Last edited: