Öppet hus + bänkning..?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Ja verkligen, jag kommer vara uppe med tuppen imorgon för att känna på skillnaden.

Jag blev lite nojig efter att du visade bild på din gamla hojs luftburk så jag var tvungen att öppna min när jag kom tillbaka till garaget. Det var kliniskt rent som tur är och det satt någon typ av sportluftfilter i.
Jag får skylla mina dynosiffror på gammal bensin, för högt tryck i däcken, lösa tändstift och lite sånt istället....:glömdet

Synd att det var blött på vägen hem va? :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Ja verkligen, jag kommer vara uppe med tuppen imorgon för att känna på skillnaden.

Jag blev lite nojig efter att du visade bild på din gamla hojs luftburk så jag var tvungen att öppna min när jag kom tillbaka till garaget. Det var kliniskt rent som tur är och det satt någon typ av sportluftfilter i.
Jag får skylla mina dynosiffror på gammal bensin, för högt tryck i däcken, lösa tändstift och lite sånt istället....:glömdet

http://www.apriliaforum.com/forums/archive/index.php/t-205529.html läste lite förut i denna om filterna, men blev som jag sa osäker på vilka modeller som strulade. Är det tvättbart filter på factoryn?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag är osäker på om det är det original men det satt ett tvättbart filter i nu. :)

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
Race preppad Gixxer K7
Tusen tack för allt hoj snack med sköna lirare idag! Tack Peter för grymt jobb i bänken, hur många blidde till slut? Själv landade jag på 169 på slangen med domen att den bara går på 3 cylindrar upp till 6-7000 rpm... bara byta tändstift och hoppas att jag inte behöver rengöra spridarna:)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tusen tack för allt hoj snack med sköna lirare idag! Tack Peter för grymt jobb i bänken, hur många blidde till slut? Själv landade jag på 169 på slangen med domen att den bara går på 3 cylindrar upp till 6-7000 rpm... bara byta tändstift och hoppas att jag inte behöver rengöra spridarna:)

Ja det spottade o fräste rätt bra om din :S Gick det snålt även uppe på topp? Kanske bara tittade på siffrorna från det ~7000rpm. Påt igen bara :)

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Trevlig tillställning, tack Peter o Co:tummenupp

Provade mitt nyförvärv, 114hk o 121nm samt en lambdakurva som ser värre ut än en berg o dalbana...:(
Seriös firma som mappat hojen tidigare... not:huvet

Grattis till dagens toppnotering på 302 hk Daniel! :yoparty:yoparty

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
Race preppad Gixxer K7
Ja det spottade o fräste rätt bra om din :S Gick det snålt även uppe på topp? Kanske bara tittade på siffrorna från det ~7000rpm. Påt igen bara :)

Har lämnat in hojen till MC Verkstaden i Gubbängen i dag för rengörning av spridarna och byte av tändstift. Sen kommer den gå ännu fortare :hihi om det inte vore för muppen bakom styret :huvet

bärry1

Ny medlem
Gick med
3 May 2014
Hoj
gsx-r 1100 turbo-91
ungefär samma problem som din,190.5hk:huvet den gick så fett att lambdavärdet ej kom med på skalan:mad:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Lagt upp en liten film där bromsbänken minsann får vad den tål! Eller ehm, snarare tvärtom. Kunde inte ens mäta på de högsta växlarna för hojen orkade inte längre driva rullen.. :rodnar
[youtube-id]0kWslb4zPf4[/youtube-id]

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...