Öppet KM i RR på Knudan den 26/8

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Öppen enklare RR tävling, öppen för alla med amatör B+A licens, man behöver inte vara medlem i HMS.

Saxat från HMS hemsida. http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2280

Inbjudan till Klubbmästerskap på Ring Knutstorp den 26 augusti 2006.
KM för cyklar mellan kl. 09.00-12.10.

Senaste anmälningsdag är den 22/8.

Anmälan att man är närvarande och betalning i Vita Tornet från kl. 08.00.
Pris: 500:-.

Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu med följande uppgifter, (obligatoriskt).

Startnummer:
Namn:
Klubb:
MC-märke:
Kubik:
Licens: (A- B eller amatör)
Transpondernummer:

Tidsschema: (Kan komma att revideras om det blir nödvändigt)

Fri träning:
Kl. 09.00 – 09.20 Amatör
Kl. 09.25 – 09.45 125 cc – 600 cc A+B
Kl. 09.50 – 10.10 601 cc – uppåt A+B

Tidssträning:
Kl. 10.15 – 10.30 Amatör
Kl. 10.35 – 10.50 125 cc – 600 cc A-B
Kl. 10.55 – 11.10 601 cc – uppåt A+B

Tävling:
Från kl. 11.20 i följande ordning:
Amatör 9 varv
125 cc-600 cc 9 varv
601 cc-uppåt 9 varv

Välkomna!
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
GSXR1100R skrev:
2394769 Öppen enklare RR tävling, öppen för alla med amatör B+A licens, man behöver inte vara medlem i HMS.


Välkomna!

Vilken osis att det krockar. Brukar ju vara kul med KM på Knudan.
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
Det måste vara upp till 500cc hon menar. Det finns ingen anledning att dela upp det vid 600cc.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu så att tävlingsledningen får era synpunkter på klassindelningen, styrelsen styr inte tävlingsledningens beslut om gruppindelning, ni förare måste tycka till för er egen skull, annars blir det uppdelat som tävlingsledningen bestämt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
2395105 Eftersom alla nu verkligen vet hur bra HMS är på att arra MC tävlingar så kanske alla förare skall ta sig en funderare på om man inte skall bojkotta detta HMS spektakel. :va
Det är en viss skillnad att rodda en hel SM helg med Motarder & RR i regn på samma bana jämfört med att köra en enklare RR tävling en förmiddag.

Observera dock att jag ENDAST flaggar upp detta enbart för att ingen ska missa chansen till att prova på en enklare tävling.

Att SM arrangemanget blev misslyckat vet ju alla redan om.

Hur ofta skrivs det något positivt när en tävling flyter på utan problem då, ibland ser man kopplingar mellan Svensk Damtidning & SH.

I övrigt ingår jag INTE i tävlingsledningen, jag bara vill ge er tips om tävlingstillfällen.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
jorpes skrev:
2394868 Vilken osis att det krockar. Brukar ju vara kul med KM på Knudan.

Ja fantastiskt skoj!! :mad:
Jag har krashat nog med kawor på B-rejs på Knudan!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Don Quixote skrev:
2395178 Ja fantastiskt skoj!! :mad:
Jag har krashat nog med kawor på B-rejs på Knudan!
Något av ett signum för dig när det gäller B-race på Knudan, vi brukar hitta kåpglas och delar i sandfållorna flera veckor efter dina besök.
 

Bifogat

  • DSCF0026.JPG
    DSCF0026.JPG
    18.9 KB · Visningar: 85

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Jag är iaf. anmäld. Är en långsam rookie och kör gärna med amatörerna menmen man får väl se var man hamnar.
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
ska också köra, ska bli riktigt kul.
hoppas det går bättre för mig denna gången, förra kmet kom jag två varv på fria träningen, hojen var ok men sedan kom det ju lite olja på banan.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....



Mycket intressant det där Brink....

Eva hade placerat mig o mossberg med 2-taktarna/långsamma gruppen. Zuber , Nylund m.fl hade däremot blandats med andra A förare o B förare i den "andra" 4-taktsgruppen.

-Jag gick vänligt till Eva och pängterade att Vi kanske skulle dela in grupperna i ett mera säkert sätt. De snabba i en grupp, de långsamma i en annan. Inte som nu 125 junior o 250 o Jag o Mossberg. (Kul att Eva faktiskt medvetet hade placerat in oss så, inte slumpmässigt)

-Eva svarade "Jaja, du vet så jeffla bra. Hur fan skal jaug veita vilka som är snabba".

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.

I alla fall. Mossberg o jag fick onda ögat och tror faktiskt fortfarande så är fallet. Jag uppfattade den rådande träningen som direkt farlig när man hade blandat som man gjorde.
 
Last edited:

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Jag tycker vi bojkottar all tävlings verksamhet tills hyllinge ms styrelse offentligt tagit avstånd från det klantiga och livsfarliga besluten som denna tävlingsledare har visat när denna personen får ha ansvar för en tävling och detta noncalanta bemötande man får när man ifrågasätter besluten (djädrans vad jag är förbannad ännu ):mad:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Borde inte detta vara en bjudtävling med tanke på natt den förra tävlingen också ställdes in? En neroljad bana, "man fick köra på egen risk", ingen tävling och ingen ersättning för startavgiften såklart...
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
GSXR1100R skrev:
2395092 Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu så att tävlingsledningen får era synpunkter på klassindelningen, styrelsen styr inte tävlingsledningens beslut om gruppindelning, ni förare måste tycka till för er egen skull, annars blir det uppdelat som tävlingsledningen bestämt.
måste man ha sin egna transponder? :confused:
jag har ju ingen...
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
jorpes skrev:
2395512

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.
jag kör lätt under 1.08 med min skita sp men jag vill verkligen inte köra tillsammans med en massa 600/1000 muskel-raketer 1: för att jag hade blivit ner mejad i starten och 2: för att hade jag kört om 2 på ett varv hade 3 flugit om mej när jag kommer ut på rakan....

det finns en lösning på mitt problem iofs.. den heter k5 och står i mitt garage :yoparty

men dom andra som kör 125jr, 125racer och 250sp ska dom köra med 1000cc hojarna som kör under 1.08? det känns lite galet ändå. eller?
 
Last edited:

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
BrInK skrev:
2397151
jorpes skrev:
2395512

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.
jag kör lätt under 1.08 med min skita sp men jag vill verkligen inte köra tillsammans med en massa 600/1000 muskel-raketer 1: för att jag hade blivit ner mejad i starten och 2: för att hade jag kört om 2 på ett varv hade 3 flugit om mej när jag kommer ut på rakan....

det finns en lösning på mitt problem iofs.. den heter k5 och står i mitt garage :yoparty

men dom andra som kör 125jr, 125racer och 250sp ska dom köra med 1000cc hojarna som kör under 1.08? det känns lite galet ändå. eller?
Små hojar för sig (125/250) ,stora hojar under 1.08 för sig, stora hojar över 1.08 för sig.
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
Jag tycker en smart lösning hade varit:
1) 2-takt + 4-takt upp till 500cc A+B+amatörer
2) Amatörer + långsamma B-förare (t ex >1.10 bästa tid)
3) A-förare + snabba B-förare (<1.10 bästa tid)

Exakt var man sätter tidsgränsen mellan grupp 2 och 3 så att fördelningen blir jämn i grupperna kan ju bestämmas efter anmälan, eftersom man i anmälan anger sin bästatid.

Problemet med fartskillnader mellan förare i grupp 1 har man alltid eftersom prestandaskillnaden mellan t ex en 250SP och en 250R är gigantisk. En 250R är i säkert lika snabb som en standard 600cc även rakt fram. Tar du däremot en 250SP-förare som kör 1.20 på Knudan och jämför honom/henne med en amatör som kör 1.20 på sin 600:a så tror jag skillnaden i fart på olika partier, bortsett från start och mål, inte är stor alls.

Sen vet jag inte om det finns restriktioner mot att låta amatör och A+B köra tillsammans, dvs om amatörlicensen i sig begränsar den möjligheten.

Det stora problemet med HMS är ju att det är väldigt svårt att få igång en konstruktiv dialog med tävlingsledaren eftersom det finns väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och att alla ändringar eller diskussioner mest är till besvär. Annars är dessa öppna KM perfekta för mig eftersom det ger lite möjlighet till rejs utan att det tar en massa tid eller kostar en massa pengar.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wenhov skrev:
2398196 Jag tycker en smart lösning hade varit:
1) 2-takt + 4-takt upp till 500cc A+B+amatörer
2) Amatörer + långsamma B-förare (t ex >1.10 bästa tid)
3) A-förare + snabba B-förare (<1.10 bästa tid)

Exakt var man sätter tidsgränsen mellan grupp 2 och 3 så att fördelningen blir jämn i grupperna kan ju bestämmas efter anmälan, eftersom man i anmälan anger sin bästatid.

Problemet med fartskillnader mellan förare i grupp 1 har man alltid eftersom prestandaskillnaden mellan t ex en 250SP och en 250R är gigantisk. En 250R är i säkert lika snabb som en standard 600cc även rakt fram. Tar du däremot en 250SP-förare som kör 1.20 på Knudan och jämför honom/henne med en amatör som kör 1.20 på sin 600:a så tror jag skillnaden i fart på olika partier, bortsett från start och mål, inte är stor alls.

Sen vet jag inte om det finns restriktioner mot att låta amatör och A+B köra tillsammans, dvs om amatörlicensen i sig begränsar den möjligheten.

Det stora problemet med HMS är ju att det är väldigt svårt att få igång en konstruktiv dialog med tävlingsledaren eftersom det finns väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och att alla ändringar eller diskussioner mest är till besvär. Annars är dessa öppna KM perfekta för mig eftersom det ger lite möjlighet till rejs utan att det tar en massa tid eller kostar en massa pengar.
Skicka ditt förslag till roadracing@hyllingems.nu
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top