Örebro/Karlskoga

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hallå, kom precis hem från sjukhuset. Klarade mig med bara blåmärken och vrickade fötter.

Tappade fästet i en kurva och bromsade, gled över på fel vägbana och smällde med en bil.
Mitt fel, vart väl rädd när det släppte, agerade fel men lätt att säga i efterhand. Försökte missa bilen men det vill sig inte.
Är mest glad över att jag klarade mig ok. '

mvh Erik.

Fan så skönt!
 

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Skönt att höra att allt gick så bra med dig Erik. Som phåne så vist säger, resten är totalt oväsentligt!
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Hallå, kom precis hem från sjukhuset. Klarade mig med bara blåmärken och vrickade fötter.

Tappade fästet i en kurva och bromsade, gled över på fel vägbana och smällde med en bil.
Mitt fel, vart väl rädd när det släppte, agerade fel men lätt att säga i efterhand. Försökte missa bilen men det vill sig inte.
Är mest glad över att jag klarade mig ok. '

mvh Erik.

Gött att höra Erik! Vi kommer alla hamna i den där situationen någon gång, riktigt skönt att det inte blev värre! :)
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Någon som vet en firma i Örebrotrakten där man kan byta däck? Jag vill kunna köra dit med hojen, sitta ner o vänta i 30 minuter, och sedan köra hem igen.
Det är framdäcket det gäller. Vore bra om man även kunde köpa däcket där, för att slippa åka med ett extra däck runt magen, men det är inget krav.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Någon som vet en firma i Örebrotrakten där man kan byta däck? Jag vill kunna köra dit med hojen, sitta ner o vänta i 30 minuter, och sedan köra hem igen.
Det är framdäcket det gäller. Vore bra om man även kunde köpa däcket där, för att slippa åka med ett extra däck runt magen, men det är inget krav.

Karlbarks i Kumla, men de tar dubbelt betalt för jobbet.. :tungan
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Ring till Ribboda MC (Olsens motor) och hör om dom har däck hemma.

Sist jag snacka med dom så sa han att de inte sålde däck längre för att dom inte kunde konkurrera med internetpriserna.

Men detta var nått år sen, eller två...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Förresten.. om någon är sugen på att göra en långkörare imorgon efter lunch så är vi 2st nu som ska ta en tur. Bara haka på.. :tummenupp
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Sist jag snacka med dom så sa han att de inte sålde däck längre för att dom inte kunde konkurrera med internetpriserna.

Men detta var nått år sen, eller två...

Det var nog ett par år sedan jag köpte där, men dom annonserar med däck på sin webbsida och den verkar uppdaterad.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
det fina vädret går inte att blunda för längre..

..så då stegar man ner till garaget och susar iväg.. Superkebabpizza i örebro hägrar. (dålig ursäkt - jag vet) :D Trevlig resten av dagen ni som inte tar er ut. :krama vi ses..
 
Last edited:

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Det var nog ett par år sedan jag köpte där, men dom annonserar med däck på sin webbsida och den verkar uppdaterad.

Ja, de säljer däck. Tydligen har jag en mycket ovanlig dimension på min hoj, så jag vet inte än om de kan fixa däck åt mig.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Förresten.. om någon är sugen på att göra en långkörare imorgon efter lunch så är vi 2st nu som ska ta en tur. Bara haka på.. :tummenupp

Jag hänger på imorgon, Tid och plats!?


Någon som vet en firma i Örebrotrakten där man kan byta däck? Jag vill kunna köra dit med hojen, sitta ner o vänta i 30 minuter, och sedan köra hem igen.
Det är framdäcket det gäller. Vore bra om man även kunde köpa däcket där, för att slippa åka med ett extra däck runt magen, men det är inget krav.

Jag har senaste gångerna bytt däck via Hallsbergs Gummiverkstad, Tjatar man lite rabatt har det inte varit större skillnad mot internetpriserna och då har man också fått ett ansikte på nån ansvarig. sen kostar det runt 160 för montering och balansering. Sist åkte jag dit med hojen och dom bytte medan jag väntade.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jag hänger på imorgon, Tid och plats!?

Tänkte som så... slutar jobba runt 12.. hem och käka något snabbt och så ska Phille och jag bara spänna kedjorna och spruta på lite kedjesprej innan vi åker. Så runt 13 kanske? Jag kan höra av mig om inte annat. Har inte ditt nummer dock. Skicka PM. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top