Örebro/Karlskoga

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Hojen är funkis!


Idag ringde jag verkstan (jones mc & fritid), lite intressant samtal

ringer deras företagsnummer:

telefonsvarare "Idag har vi stängt för inventering"

ringer ägarens mobilnummer
-"Jones mc nicklas"
- "tjena niklas, mattias martikainen här, tänkte kolla om jag kan komma och hämta hojen idag trots att ni har inventering?"
Det är lite värre än inventering dock, firman har upphört"
- "ööh ok, kan jag hämta min hoj då?"
"Nej jag tror inte du kan hämta den förens tidigast någon gång nästa vecka"
-"Det fungerar inte riktigt då min försäkring går ut denna vecka och jag vill ej teckna någon ny"
"jag får kolla runt lite"

Jag ringer upp kronofogden och kollar om dom har konkat vilket stämmer, kollar även om han har rätt att hålla min hoj i firman eftersom den inte är deras egendom utan min, det får dom inte"

Ringer upp igen

-"precis pratat med jurist och de säger att jag har all rätt att hämta hojen idag"
"Okej, men det går nog inte"
-"Då får du antingen ringa konkursförvaltaren eller ge mig namn och nummer så får jag fixa det själv"
"jag kollar om det går"

Han ringer en halvtimma senare och säger att jag kan hämta hojen om jag har med mig jämna pengar för bytet av kedjan.
Åker dit och det är typ halvtomt på grejor, han ser rätt förtvivlad ut över allting och jag kan förstå han, affärerna har gått åt skogen senaste åren.

Men nu är min hoj nere i garaget igen! Lite småfix sen ställa undan inför vintern. Sen mina vänner är det bara att vänta på våren! WOOH:banana
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Åhsatan, där ser man... Tråkigt att de konkat. Då måste jag dessutom göra service på funbike i vås istället...
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Åhsatan, där ser man... Tråkigt att de konkat. Då måste jag dessutom göra service på funbike i vås istället...

Jadu, jag tycker dom var dyra och inte den bästa servicekänslan, har en tråd i mek-hörnan som förklarar varför. Så visst det är längre till västerås, men förmodligen bättre.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nej, fan va trist med Jones MC! Har alltid fått bra support och service av dem.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nej, fan va trist med Jones MC! Har alltid fått bra support och service av dem.

Fy fan. hoppas du driver med mig! Sämre jävla företag får man leta efter.
Dom behandlar garantiärenden som jag vet inte vad.
Och deras bemötande var inte bra. Var bara en tidsfråga innan det gick åt helvete för dom.

affärerna har gått åt skogen senaste åren.

Då kanske han lär sig till nästa gång att man INTE kan behandla kunderna som skit.
Själv så vägrade jag köpa en maskin utav honom. Istället så åkte jag 50mil extra enbart för att få köpa maskinen utav en annan handlare.

När jag sedan berättade detta för honom så blev han inte glad. Då förklarade jag att jag hade blivit dåligt behandlad utav honom förut.
Till hans försvar så sa han att det inte finns många handlare som man får bra service utav... Jo jo...
 
Last edited:

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
AHA! Därför jag aldrig kunde få ett exakt svar på när dom kunde mappa med axonen? Ringde flera gånger o ville ha mappat men dom sa hela tiden att dom vänta på ny maskin! Kul annars kanske man hade kunnat åkt lite i sommras iaf :( Nån som vet ifall italiabike i Arboga har Axone??
 

Danne83

Choose your reality
Gick med
15 Dec 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället siktar på en r1 till våren
Om man ska köpa r1 är det nån speciell årsmodell som man ska ha i åtanke efter 02 då. I sommar blir det köra i örebro (nyinflyttad). God jul
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Gott nytt år på er kära "Arbogabor"! Och alla andra här i tråden med för den delen..:brynad

Må många sköna hojmil rinna mellan knäna på Er det förestående året. Fantomen hälsar sitt gillande och Guran dansar en högtidsdans i er ära. Vi ses på knix på Täby om inte annat.
 
Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hej!
Det är ingen som har en såndäringa rulla av o på motorcykelpåsläpkärreramp som man skulle kunna tänka sig att låna ut i veckan?
Mvh
Johan
 
Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Back in life. Efter att levt de där dom kallar IRL ett tag så har jag nu tagit tag i hojrenoveringen igen. Går segt men framåt.
Onsdagar gäller fortfarande för dom kaffesugna.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
nu börjar det rycka lite i högertassen minsann:) när ger ni er ut på premiär?

Så fort det blir barmark blir det en testrepa. Har moddat hojen lite lätt under vintern, så jag är ganska sugen att komma ut och se om det märks någon skillnad.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Så fort det blir barmark blir det en testrepa. Har moddat hojen lite lätt under vintern, så jag är ganska sugen att komma ut och se om det märks någon skillnad.

vad har du gjort med hojen?:) skulle inte du skaffa motard?

jag vet en 625a som kankse är tillsalu snart om du är intresserad:rolleyes:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
nu börjar det rycka lite i högertassen minsann:) när ger ni er ut på premiär?

Hmm, ptjadu.. inte kört på ett par veckor, lite jobb o så nu i helgen men kanske hinner med nån liten tur nästa vecka.

Får se hur isen ser ut så kanske de blir lite mer isåka.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Fy fan. hoppas du driver med mig! Sämre jävla företag får man leta efter.
Dom behandlar garantiärenden som jag vet inte vad.
Och deras bemötande var inte bra. Var bara en tidsfråga innan det gick åt helvete för dom.

Ok, lite gammalt inlägg att svara på men det var ju du som började. ;)

Jag driver inte med dig, alltid blivit bra bemött, speciellt i garantiärende(som visade sig inte ens skulle ha gått på garanti).

Tycker det är lätt att hitta sämre, själv har jag blivit lurad av Starol Racing i Enköping, vilka jävla skojare, deras misstag kostade mig en jävla massa pengar, tid, motivation, träning och allt möjligt. :machinegu Jävla alkis.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
vad har du gjort med hojen?:) skulle inte du skaffa motard?

jag vet en 625a som kankse är tillsalu snart om du är intresserad:rolleyes:

Jo, tanken var ju att byta till en SMC 690. Men jag fick inga vettiga bud på Monstret och har inte hittat något större garage så jag kan bara ha en hoj åt gången. Så det blev till att lägga lite energi på Duccen i stället.

Har bytt sadel och styre till aningen högre varianter så jag får lite bättre vinkel på armar och knän. Är ju lite för lång för en så liten hoj egentligen. Sen har jag slängt på lite diskret bling också, i form av handtag och styrändar från Rizoma. Blev rätt okay.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top