Örebro/Karlskoga

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Någon här i närheten som är haj på motorer och kan höra skillnad på en motor som ventiltickar eller om det är något annat eller normalt tick. Har fått för mig att min R1 har börjat ticka konstigt, men har aldrig hört en tickande motor förr. Kanske är jag bara hypokondrisk? Den har gått starx över 3000. Senaste justering borde varit gjord vid 2400, men har inga bevis att den verkligen gjordes
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Hallå på er! Tur att man hann med att åka en tur igår innan regnet tog över regionen helt. Riktigt blötväder i Karlskoga idag så hojen får vila.

Har inte sett till någon mer SV i Karlskoga ännu... finns det någon mer med SV i området kankse?

Nu får vi hoppas att vädret shape'ar upp sig till veckan iaf. Börjar ju semestern på tisdag och vill ut och njuta på hojen! Sen är det ju snart dags för Bike-week också... planerar ni åkning på banan nåt?
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Fan va du kör då! Snart dax för 3000mila sercice som du håller på:gnissla

Men visst, jag minns när jag tog mitt kort -02. Ingen bil och århundradets sommar...blev ju några mil :D

äääh bara rulla runt 600 mil i år ju :D
måste ju passa på att åka o parta o glida lite på öland när man kan ju..
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Hallå på er! Tur att man hann med att åka en tur igår innan regnet tog över regionen helt. Riktigt blötväder i Karlskoga idag så hojen får vila.

Har inte sett till någon mer SV i Karlskoga ännu... finns det någon mer med SV i området kankse?

Nu får vi hoppas att vädret shape'ar upp sig till veckan iaf. Börjar ju semestern på tisdag och vill ut och njuta på hojen! Sen är det ju snart dags för Bike-week också... planerar ni åkning på banan nåt?

de är klart att de finns flera SVare i området, fast åt Laxå hållet, men ja kör storebror:)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
äääh bara rulla runt 600 mil i år ju :D
måste ju passa på att åka o parta o glida lite på öland när man kan ju..

Jag var å tok tourade i midsommar på Öland, 40 mil till södra delen träffa kompisar + ett 10 mila repa på torsdagen, Fredagen 45 mil på smålandsidan + posering i Borgholm. Lördag em öland runt Udde till udde ( sällan på stora vägar ). söndag tok körning i blekinge + småland, Måndag 40 mil hem. Pusta ut med ett leende som inte har gått bort än! Om du kör ned så ta vägen mot Tranås / Marienelund osv, mycket roligare än stora vägarna.
Hade´
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag var å tok tourade i midsommar på Öland, 40 mil till södra delen träffa kompisar + ett 10 mila repa på torsdagen, Fredagen 45 mil på smålandsidan + posering i Borgholm. Lördag em öland runt Udde till udde ( sällan på stora vägar ). söndag tok körning i blekinge + småland, Måndag 40 mil hem. Pusta ut med ett leende som inte har gått bort än! Om du kör ned så ta vägen mot Tranås / Marienelund osv, mycket roligare än stora vägarna.
Hade´

Va nere i slutet av maj te södra udden, tog lkpg, kisa, vimmerby osv neråt te kollegans hemby i småland o glassa lite där o sov sen vidare på massa småvägar fram te kalmar o över te öland dan efter o gled runt lite...party o bakis i småland lördag o söndag sen hem igen i regn så fort som möjligt på måndan :D..
 

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
Jag var ute en sväng med farsgubben. Drog en kortrunda, Kåvi, Närkes Kil och sen tillbaks.

Ps. Nån här som har ett gult ställ med en etta på ryggen? Han såg iaf ut att ha kul i rudbeckstunneln med en fin uuiiillie! Ds.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top