Örebroläger 2012

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Vad behöver göras på en vägreggad hoj, tex en EXC, för att den ska bli godkänd?

Uppsamlingskärl till vadå? Lampor/blinkers tillåtet? Alu-handguards ett måste? Ingen glykol i kylaren som gäller?

:)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Framförallt ingen glykol i kylaren, och dra ner alla slangar från förgasaren i ett uppsamlingskärl. Vill du ha lysen kvar får du tejpa hela glasen så det inte blir nåt löst splitter när de går sönder, alu-barkbusters måste du inte ha, men finns riktigt billiga på biltema. För att köra under lägret alltså, för tävling krävs det mer.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hopp, nu har jag fått hem mina nya fälgar.
Men jag slog en kik på min gasrulle o ja har en såndäringa lagrad rulle i alu som går runt hela styränden så jag får inte på några "barkbusters" så de blir inge läger för mig.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Vad tråkigt, men det kanske e lika bra det. Surt att göra ett hål i gashandtaget för bara två dagars bankörning.

Badtunna e beställd nu. Alla ni som kommer ska få hjälpa mig lite om ni vill på lördagsem/kvällen, det vore mycket najs om ni kunde det. Fråga mig vad ni kan göra. Så kan jag fixa lite kul körpass för er på söndagen efter lunchen som tack för hjälpen.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Låter inte som någon omöjlig grej att lösa men barkbusters är mest för din egen skull så du inte får handen mellan styret och marken när du vurpar, men jag tror säkert det finns någon som har en gasrulle över på en hoj som de inte använder, det är väl bara två skruvar för att ta bort det. Om inte kan du väl sätta dit en på vänster sida iaf.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Låter inte som någon omöjlig grej att lösa men barkbusters är mest för din egen skull så du inte får handen mellan styret och marken när du vurpar, men jag tror säkert det finns någon som har en gasrulle över på en hoj som de inte använder, det är väl bara två skruvar för att ta bort det. Om inte kan du väl sätta dit en på vänster sida iaf.

Ingenting är omöjligt o hade jag velat haft barkbusters i skogen hade jag fixat men de utgör en större fara än skydd så jag vill inte ha några.
Ingen större lust att lägga 3-400 eller va de kan kosta på en ny gasrulle :gnissla
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
119 kr, kanske ännu billigare om man hittar orginal. Men jag antar att det inte spelar någon roll eftersom du inte ville komma även fast jag sa att du inte behövde..
 
Last edited:

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Framförallt ingen glykol i kylaren, och dra ner alla slangar från förgasaren i ett uppsamlingskärl. Vill du ha lysen kvar får du tejpa hela glasen så det inte blir nåt löst splitter när de går sönder, alu-barkbusters måste du inte ha, men finns riktigt billiga på biltema. För att köra under lägret alltså, för tävling krävs det mer.

Jag har handguards från biltema så dem funkar ju.
Lysen och blinkers kan jag skruva bort om jag köper en crossplatta.
Glykolen hade jag tänkt att byta ut mot water wetter.
Inget är najjat.

Räcker det då att fixa uppsamlingskärl för förgasare och kylare samt köpa en crossplatta?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
119 kr, kanske ännu billigare om man hittar orginal. Men jag antar att det inte spelar någon roll eftersom du inte ville komma även fast jag sa att du inte behövde..

Klart jag vill komma, har ju frågat tidigare o uppfattade det på svaret jag fick av någon då att det var ett måste.
Det skulle dock inte va nå större problem annat än att de va surt att göra hål i handtagen då jag har barkbusters liggande, men kollade upp gasrullen idag som sagt o de funka ju inte :(
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
119 kr, kanske ännu billigare om man hittar orginal. Men jag antar att det inte spelar någon roll eftersom du inte ville komma även fast jag sa att du inte behövde..

Klart jag vill komma, har ju frågat tidigare o uppfattade det på svaret jag fick av någon då att det var ett måste.
Det skulle dock inte va nå större problem annat än att de va surt att göra hål i handtagen då jag har barkbusters liggande, men kollade upp gasrullen idag som sagt o de funka ju inte :(
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Klart jag vill komma, har ju frågat tidigare o uppfattade det på svaret jag fick av någon då att det var ett måste.
Det skulle dock inte va nå större problem annat än att de va surt att göra hål i handtagen då jag har barkbusters liggande, men kollade upp gasrullen idag som sagt o de funka ju inte :(

Jag har nog en gasrulle från en 650 som du kan få.
 

miche76

Medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
kumla
Hoj
rm-z 450 -10
Meizu, som uppsamlingskärl duger en 50cl pet flaska som du drar ner slangarna från förgasaren i, bara att fästa på lämplig plats med kattstrypare eller vad du kan få tag i
jag och flera med mig kommer att ha längre slangar, flaskor, tejp mm med mig till lägret så att det finns möjlighet att fixa på plats, tar med water wetter o dem-vatten i fall någon har glömt att tömma glyckolen
 

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Meizu, som uppsamlingskärl duger en 50cl pet flaska som du drar ner slangarna från förgasaren i, bara att fästa på lämplig plats med kattstrypare eller vad du kan få tag i
jag och flera med mig kommer att ha längre slangar, flaskor, tejp mm med mig till lägret så att det finns möjlighet att fixa på plats, tar med water wetter o dem-vatten i fall någon har glömt att tömma glyckolen

Okej bra!

Jag ska försöka fixa det innan jag kommer ner. Går det att sätta en pet-flaska vid baksvingen där KTM powerparts uppsamlingskärl ska sitta tror ni?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ja det brukar gå bra, har du en flaska som är lite kortare blir det ännu bättre.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Okej bra!

Jag ska försöka fixa det innan jag kommer ner. Går det att sätta en pet-flaska vid baksvingen där KTM powerparts uppsamlingskärl ska sitta tror ni?

LOKA eller vilket märke av mineralvatten det nu är säljer ju i 33cl pet, den har ja för mig sitter som ett smäck där.
 

F_odén

#430
Gick med
17 Aug 2009
Ort
Borås
Hoj
ktm 450 sm
1. Ricken + licenskurs
2. Bodoe
3. Johanjulgran + licenskurs
4. #46 kevin Krig
5. Lindman + licenskurs
6. Hultqvist
7. Lindén + licenskurs
8. Meercy
9. Kerttu
10. Edvin P + Licens
11. Robert G + Licens
12. Jens D
13. Robin L
14. Fredrik G
15. Hello Schönberger
16. Kolle
17. Nyberg + Licenskurs
18. Mange Jensen + Licenskurs
19. Jonas M
20. Jesper Müllern
21. Pontus Müllern
22. Tapper
23. Tossloo
24. Martin Zetterlund + Licenskurs
25. Mikael Gaylord" Carlsson + Licenskurs
26. Dagerstrand ofc
27. Moddan
28. Daniel Söderberg + Licenskurs
29. Barrett (Håller i Licenskursen)
30. Pontus Persson
31. Meizu
32. Victor Lund
33. Urmi + Licenskurs
34. Fredrik Odén
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top