Örnnästet

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kör inte purtgarden ner ( eller främst upp tillbaka till Sverige) För HELVETE vad vägbyggen och skit de är mellan Hamburg och Lubeck... Tog oss ( i torsdags) en hel dag att ta sig igenom hamburg upp till Purtgarden. Åk sidovägar, eller Kiel.

Trafiken stod still..i typ 7 mil....

I övrigt så är de ju bara att gasa ner till nedanför Fulda/ Rotenburg A.T. innan de kan börjas snackas om fina vägar.:)
Kom precis hem som sagt från en sådan reda, jag rekomenderar Giovo passet till Meranodalen, Roligaste väg jag åkt på länge.
Och för notis, Sista guideningen upp till örnnästet är kl 16. Missa inte häller saltgruvan som åxå ligger i staden:) Trevlig reda!View attachment 367013View attachment 367014

Tycker tyskarna hade mycket överseende med lane splitting.

Jag och brorsan slapp iaf köerna i tyskland.

Men om TS är i närheten av Stelviopasset kan jag gott rekommendera vägen mellan Ponte Di Legno och Bormio också.

Se till att ni har gott om bensin innan ni ger er över bara för det var långt mellan mackarna. Jag fick rulla ner med motorn avstängd :p

Kommer ni från Italien hållet kan jag även rekommendera att efter Stelviopasset köra upp till Lago Di Resia där dom har ett coolt kyrktorn som sticker upp ur vattnet efter "The Great Tragedy"

Och angående Örnnästet så blev jag ruskigt besviken.
Hela stället är en enda stor restaurang med reklamparasoller och soptunnor. Några skyltar och bilder men all text står såklart på tyska.

Egentligen är utsikten det enda som är värt nått men är det dimmigt eller ens låga moln så skulle jag inte betala för att åka upp

Nä lägg hellre en dag på att ta er upp till europas högst belägna vägtunnel.

Ruskigt cool väg även om vi nog fick lite mer upplevelse iom att vägen egentligen var avstängd för trafik.
Den ligger nära Sölden i Österrike och vägen heter Ötztaler Gletscherstraße.
Tyvärr är det en återvändsgränd så man måste köra hela vägen tillbaka igen men vi körde från munchen, ner söderut till österrike, västerut genom landet inkl Ötztaler Gletscherstraße och vidare genom Lichtenstein till Buchs (Schweiz) på en dag.

PICT0286.jpg

PICT0274.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Örnnästet är en misskött turistfälla, på sätt och vis.
Men fortfarande imponerande.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...