Örnsköldsvik - Samåkning!!!!

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
gocart banan???

SpoonMannen skrev:
2272613 Dom tar inte emot några bokningar av motarder pga db gränsen. Jag tror min skulle klara den lätt... :3freak

hej! är de ingen av er motardåkare som varit kontakt med gocartbanan för att hyra den en dag eller kväll? jag tror inte den är fullbokad hela tiden, kan tänka mig alla inte är överens med cyklar på banan men de måste ju gå att lösa... man kan ju inte va vän me alla. varför jag frågar är för att jag är intresserad att byta till en motard. midlanda känns sådär men 60hk....

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
1. Macfly
2. AndersJohansson
3. GlowMax Ska med!
4. Mr.Y(?)
5.
6.
7.

Klart man ska med..

Edit: nån som vet var man kan få tag i ett nytt kedjelås till hojjen?? yamahacenter har inte..och bilfirmorna (meca, mekonomen) verkar inte ha..
Måste jag beställa ifrån nått ställe??

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Davva skrev:
2299317 hej! är de ingen av er motardåkare som varit kontakt med gocartbanan för att hyra den en dag eller kväll? jag tror inte den är fullbokad hela tiden, kan tänka mig alla inte är överens med cyklar på banan men de måste ju gå att lösa... man kan ju inte va vän me alla. varför jag frågar är för att jag är intresserad att byta till en motard. midlanda känns sådär men 60hk....

Jag har pratat lite löst med dom. Verkar vara rädda för att vi ska sabba asfalten :va .

Tagga och köp motard NU!

GlowMax skrev:
2299786
Edit: nån som vet var man kan få tag i ett nytt kedjelås till hojjen?? yamahacenter har inte..och bilfirmorna (meca, mekonomen) verkar inte ha..

"Arne" i svettan borde ha...

Last edited:

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
GlowMax skrev:
2299786 1. Macfly
2. AndersJohansson
3. GlowMax Ska med!
4. Mr.Y(?)
5.
6.
7.

Klart man ska med..

kedjelås?? nita istället!

AndersJohansson skrev:
2299705 Onsdags åkning 12/7
1. Macfly
2. AndersJohansson
3. GlowMax (?)
4. Mr.Y(?)
5. scubasteve
6.
7.

osv... :banana

vart åker vi? tid?

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
scubasteve skrev:
2299861 kedjelås?? nita istället!

Men nu är det så att jag har en kedja med kedjelås som inte sitter som det ska..tror det blivit uttöjt på nåt myska vis vilker gör att "hålet" mellan länkarna är större där kedjelåset håller ihop kedjan och som det leder till att kedjan hoppar en kugg varje gång den kommer till låset.

Det känns dyrt och onödigt att byta drev och kedja då de är relativt fräscha.

Ska vi samlas på OKQ8/Statoil Norra (brukar vara vanliga ställen..)??

Edit: När samlas vi?

Last edited:

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
din ktm...

HoOmer skrev:
2299833 Jag har pratat lite löst med dom. Verkar vara rädda för att vi ska sabba asfalten :va .

Tagga och köp motard NU!

"Arne" i svettan borde ha...

tjena! de var väldigt hyggligt av dig att låta mig prova din ktm... o jag blev glatt överraskad... de var roligare än va jag väntat mig, o de var ju ett grymt bra klipp i den.. :tummenupp nu är ju inte din orginal men jag kan tänka mig att en sån går helt ok ändå.... ska kolla intresset på min nu.........................hörs..

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Davva skrev:
2300183 tjena! de var väldigt hyggligt av dig att låta mig prova din ktm... o jag blev glatt överraskad... de var roligare än va jag väntat mig, o de var ju ett grymt bra klipp i den.. :tummenupp nu är ju inte din orginal men jag kan tänka mig att en sån går helt ok ändå.... ska kolla intresset på min nu.........................hörs..

Så det är fler som fått testköra..och alla är lika positivt överraskade! glädjande! Ska försöka få tag i en -03:a elelr nyare till våren (har inte råd nu)

Men kom igen, nu styr vi upp dagens körning. 19.00 OKQ8?? låter det bra?? (vid rondellen)

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Argghhh Vänta tills 1900, Denna olidliga väntan......

GlowMax skrev:
2300231 Så det är fler som fått testköra..och alla är lika positivt överraskade! glädjande! Ska försöka få tag i en -03:a elelr nyare till våren (har inte råd nu)

Men kom igen, nu styr vi upp dagens körning. 19.00 OKQ8?? låter det bra?? (vid rondellen)

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
HoOmer skrev:
2299833 Jag har pratat lite löst med dom. Verkar vara rädda för att vi ska sabba asfalten :va .

Tagga och köp motard NU!

Kör minimoto/fiddy där istället...det tror jag dom går med på

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Jögga skrev:
2300111 Vilken tid.

Samling OK/Q8 ikväll 19,00 (vid rondellen)
1. Macfly
2. AndersJohansson
3. GlowMax Ska med!
4. Mr.Y
5.scubasteve
6.Jögga (?)
7.

Synes där! :banana

Edit:
Om jag glömde skriva nån så ska ju dom också dit såklart!

Last edited:

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
GlowMax skrev:
2300320 Kör minimoto/fiddy där istället...det tror jag dom går med på

Nej, Minimoto går inte. Det är flera som har ringt och frågat. Dom är oroliga för att förlora någon slags "go-cart-tävlings-tillstånd" Men det låter mer som bullshit än en rimmlig förklaring.

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
motard på gocartbanan...

ducce uno skrev:
2300467 Nej, Minimoto går inte. Det är flera som har ringt och frågat. Dom är oroliga för att förlora någon slags "go-cart-tävlings-tillstånd" Men det låter mer som bullshit än en rimmlig förklaring.

de måste ju finnas mer än en person att fråga på banan??? antar att de är en klubb som äger den o inte en privatperson..... kanske nån motardåkare har rätt känningar i klubben som kan ge resultat.... man får inte ge sig med ett nej.... får man 10 kanske man få tänka på annat... få klubbar är ekonomiskt oberoende.... nog ska vi kunna skramla in en banhyra tycker jag.... jag o 3st till hyrde midlanda själv ifjol o de blev inte alls dyrt.

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Davva skrev:
2300970 få klubbar är ekonomiskt oberoende.... nog ska vi kunna skramla in en banhyra tycker jag.... jag o 3st till hyrde midlanda själv ifjol o de blev inte alls dyrt.

Låter som en bra idé! känner många som troligen skulle vilja köra då.

Vad fick ni pröjsa för midlanda?

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
förhoppningsvis finnes det en till örnsköldsvik:are med hoj och körkort imorgon, och då skulle de vara trevligt att hänga på en sväng med hojen.

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
madman6 skrev:
2301074 förhoppningsvis finnes det en till örnsköldsvik:are med hoj och körkort imorgon, och då skulle de vara trevligt att hänga på en sväng med hojen.

Antar att du har uppkörning imorrn? Lycka till!!!

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
madman6 skrev:
2301074 förhoppningsvis finnes det en till örnsköldsvik:are med hoj och körkort imorgon, och då skulle de vara trevligt att hänga på en sväng med hojen.

Good luck!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...