Östersund - Åre

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Tja antar att det är någon här som kan ge mig svar på ett par frågor...

1. Hur långt är det mellan Östersund och Åre?

2. är det långt mellan flygplatsen och tågstationen i Östersund?

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
monzza skrev:
Tja antar att det är någon här som kan ge mig svar på ett par frågor...

1. Hur långt är det mellan Östersund och Åre?

2. är det långt mellan flygplatsen och tågstationen i Östersund?

Kan inte garantera något eftersom jag inte bor där, men när jag var där senast så har jag för mig att det tog drygt 20min med flygbussen från flygplatsen till "centrum" i alla fall. Mellan Östersund och Åre tog det med bil, cirkus 1.5h. Får hoppas någon inföding kan svara mer exakt än mina luddiga svar. :rolleyes:

Egglo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
R1 -04
Flygplatsen ligger nära, 9km från centrum enl. skyltarna om jag inte missminner mig.

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Tack för svaren...nu ska jag sätta mig å planera resan till Åre..har inte bestämt mig än om jag ska flyga eller ta tåget men det lutar åt flyget även om det är dyrare...

Men än en gång tack för svaren.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
monzza skrev:
Tack för svaren...nu ska jag sätta mig å planera resan till Åre..har inte bestämt mig än om jag ska flyga eller ta tåget men det lutar åt flyget även om det är dyrare...

Men än en gång tack för svaren.
Flygtaxi till åre från flygplatsen kostar ca 300 och vill du vara säker på att åka taxi hela vägen så åk med Stefans Taxi, han brukar ha trevliga bilar att åka med.
www.stefanstaxi.se

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
sportarn skrev:
Flygtaxi till åre från flygplatsen kostar ca 300 och vill du vara säker på att åka taxi hela vägen så åk med Stefans Taxi, han brukar ha trevliga bilar att åka med.
www.stefanstaxi.se

Flygtaxi från vilken flygplats? Knappast från Östersunds (Frösön) flygplats va? 10 mil för 300 kr låter lite väl .....gratis :tungan
Om man bokar hotell har man möjligheten att samtidigt boka billigare flyg Arlanda- Östersund via skistar http://www.skistar.com/are/
Annars flyger väl Skyways, eller om det var Malmö Aviation och landar på Åre sjön när den har frusit till. Minns inte vilket...

M.v.h. Ralf

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Mellan Arvidsjaur-Arjeplog(82km) åker man flygtaxi för 150kr.

Jag funderar över hur det går ihop :)

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
goodfella skrev:
Mellan Arvidsjaur-Arjeplog(82km) åker man flygtaxi för 150kr.

Jag funderar över hur det går ihop :)

Ooookej, glöm då mitt tidigare inlägg :3freak Hur i h-lvete fungerar det. Måste man tilfredställa chauffören sexuellt samtidigt då eller???

Hur får man ut pengar ur det för att betala bensin (diesel), betala lön till chauffören och eventuellt ta ut lite vinst till företaget???

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
Jag pratade med flygtaxi uppe i östersund i fredags och det kosta 250kr/person om man kan stå ut med att åka med andra människor. Tror att hon sa att man kunde boka på www.flygtaxi.se.

EDIT: är du under 26 så flyger du nästan gratis med... kommer inte ihåg hur mycket det kostar men jag tror att det var runt 400 enkel resa.

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Haglind skrev:
Jag pratade med flygtaxi uppe i östersund i fredags och det kosta 250kr/person om man kan stå ut med att åka med andra människor. Tror att hon sa att man kunde boka på www.flygtaxi.se.

EDIT: är du under 26 så flyger du nästan gratis med... kommer inte ihåg hur mycket det kostar men jag tror att det var runt 400 enkel resa.
Flygtaxi fungerar på det sättet att man åker ihop flera personer, när det är högsäsong så är det ingen taxi utan en buss. Men beställer du samma resa av stefan så får du åka för samma pris fast åka taxi, du får kanske åka med andra människor men du är säker på att få åka taxi i alla fall.
Är man flera så kan det löna sig att beställa taxi direkt av taxibolagen i åre där de tar ca 1000 kr för liten bil upp till 4 personer och ca 1400 för stor bil upp till 8 personer. Ring och prata med björn olssons taxi på 0647-505 55 så får du mer exakt prisuppgift.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha