Östra Open Enduro i Botkyrka 1/3

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag snubblade över http://www.botkyrkamk.se/ och http://www.svenduro.se/ och upptäckte att det är en hyggligt stor enduro-tävling i Botkyrka i helgen :tummenupp Så jag blev lite sugen på att dra dit med kameran. Men jag har aldrig varit på en endurotävling förr :rodnar Finns det ens publikplatser? :va Det är ju ett ganska långt spår, så det borde ju finnas plats :va Men jag misstänker att det mest är meckar å familj som kollar? :va Hur nära kan man komma själva spåret? Jag misstänker att det inte är rallystuket :hihi
 

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
Jodu, du kommer kunna vara närmare spåret än vad som är nyttigt..! Fast det brukar vara dåligt med publikplats tyvärr! Men ska du fota och är beredd att knata lite så finns det förutsättningar för finfina bilder:)
 

R.Naish

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950sm, KTM 450 exc-R, KTM350sxf e-reg,
Dåliga publikplatser???
De är bara att hitta ett riktigt surhål sen är de bara att vänta:gnissla
Sen kommer dom/vi/jag en efter en...Å kör fast osv..
Billigt och mycket underhållande nöje för den sortens publik som anser att skadeglädje är den ända sanna glädjen:)
Och oroa dig inte för att inte komma för nära,Lyft hjälp är oftast uppskattat.
Välkommen å mycke nöje!!
//H-R
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jodu, du kommer kunna vara närmare spåret än vad som är nyttigt..! Fast det brukar vara dåligt med publikplats tyvärr! Men ska du fota och är beredd att knata lite så finns det förutsättningar för finfina bilder:)

Man kan gå å ställa sig vars man vill utefter spåret alltså? :)

Dåliga publikplatser???
De är bara att hitta ett riktigt surhål sen är de bara att vänta:gnissla
Sen kommer dom/vi/jag en efter en...Å kör fast osv..
Billigt och mycket underhållande nöje för den sortens publik som anser att skadeglädje är den ända sanna glädjen:)
Och oroa dig inte för att inte komma för nära,Lyft hjälp är oftast uppskattat.
Välkommen å mycke nöje!!
//H-R
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen! :D Hoppas man hittar något vettigt ställe att fota lite action på bara :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Sådär, då var en oskulden också tagen då :tummenupp Det var skitkul! Enda nackdelen var +2, hällregn å halvstorm, så efter 1,5h gav jag upp och åkte hem å tinade upp drivisen i skrevet :gnissla Men det var riktigt häftigt att se alla bratta runt i leran. Nu såg jag visserligen bara motionsklasserna, men det stogs på rätt bra där också :tummenupp
Synd bara att det är knäpptyst om sånt där, på vägen från Stockholm hittade jag skyltar om det på ett enda ställe, det var när man svängde av från 226'an! :huvet Och det var en ren slump att jag snubblade över det på nätet! Synd, det borde uppmärksammas mer! :fakta

Lite bider finns på www.hoztic.se
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ahmed abdula open i botkyrka. nej tack.


Mmm skulle det vara skillnad på att ha det i Botkyrka eller inte Kungsängen pucko

Har du ens smakat på lite lera i skogen?

Nice Hoztiz, dock satt man på ett spinningcykel istället. Hur höll du grejerna någolunda torra eftersom det regnade en del igår?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nice Hoztiz, dock satt man på ett spinningcykel istället. Hur höll du grejerna någolunda torra eftersom det regnade en del igår?
Kameran var snustorr när jag kom hem faktiskt :tummenupp Till skillnad från mig :rolleyes:
Jag var lite kreativ i fredags kväll, jag ville ju inte stanna hemma bara för att det skulle regna. Så jag bad Polka att köpa med sig lite vaxduk hem, å sen ägnades kvällen i kreativitetens tecken :) Det tog 1,5 timme ungefär, å då sydde jag alla sömmar, å sen tejpade jag dom, dvs både hållfast och vattentäck :tummenupp Antagligen såg jag ut som ett förrymt kameraskåp, men det bjöd jag på :D Kostnad: 70kr för 1m vaxduk som räcker till 1-2 huvar till, spikband, tejp, nål och tråd hade jag redan hemma :)
 

Bifogat

  • IMG_1658_small.jpg
    IMG_1658_small.jpg
    45.4 KB · Visningar: 58
  • IMG_1659_small.jpg
    IMG_1659_small.jpg
    45.4 KB · Visningar: 57
  • IMG_1660_small.jpg
    IMG_1660_small.jpg
    45.6 KB · Visningar: 56

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ha ha ha ha ha! :tummenupp

Verkar ha varit svårt att få till skärpan, var det för mörkt på vissa ställen?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nja, det var snarare lite bängligt med den där på kameran, och jag tror den störde objektivet lite (Tamron, ytterdelen snurrar när man fokuserar), sen var det ju en skog, svårt att få öppna områden att fota på. Det slängdes många bilder med ett träd mitt för föraren :D
Sen gillar jag lite längre slutartider, så att man får rörelseoskärpa på bakgrunden och hjul med suddiga ekrar. Det finns inget värre än hojar i 100 som ser ut att stå stilla. Nackdelen är ju att man måste svinga med :rolleyes: Visserligen körde jag med AI Servo-focus, men det hände att man råkade få fokuspunkten lite bredvid hoj/förare, dom körde ju inte direkt spikrakt :hihi
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Shit har inte använt kameran på väldigt länge men får göra det snart!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top