Öva knäskrap - plats?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...för att peta in lite vettig input...i't.

Det sitter i kroppsplaceringen, och det generella felet alla gör är att röven hänger av, med överkroppen kvar över tanken, och inte helt sällan kroppen vriden åt "fel" håll, med foten dikt an mot ramen (helst skall klacken ligga mot fotpinnen, och tårna släpas i marken :crash ).

Får man till det, så har man vunnit fler andra saker av bara farten, jag brukar använda knäskrapstjöt som en täckmantel att lura mina deltagare att börja titta in i kurvan, bl.a. ;)

Det är hur mycket tid som helst att göra rätt på Gröndal, och gör man rätt, så bäst vad det är så händer det, som många redan vittnat om. :fakta

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Det var någon som någon gång sa till mig att könsorganet aka den enögde skall riktas så att den pekar på utgången av kurvan, på så sätt vrids överkroppen på ett bra sätt, rätt eller fel? Det får någon expert ge sin dom över, men jag tycker det funkar fint :tummenupp

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Det enda bra rådet är förstås att fortsätta med det som trådskaparen redan har börjat med: köra på bana.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag skrapade min första knäpuck i söndags på Gröndal! Det var inte ens med flit och endast en liten touch men ändå! Är den inne så är den inne :brynad

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Bana som någon sa är enklast, säkrast, smidigast, snabbast, roligast.
Men vill man inte ha svaret man får så får man väl välja.

Jag har bara kört bana en gång (hittills) och det tar ett par varv sen får du hålla igen så du inte lowsidear när fotpinnarna går i.
Men du gör som du själv vill. :rolleyes:

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Trådskaparen ville ha tips i Brommatrakten. Brommaplansrondellen så klart! :fakta När du fått ner vänsterknät så vänder du och kör vänstervarv för att skrapa högerpucken också :crash

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Du är välkommen till Gelleråsen på måndag. Cashback bandag. Platser kvar och garanterat bland det roligaste o bästa sättet att få till knäskrap.
:tummenupp

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Jag gjorde mitt första knäskrap och min första low sider inom loppet av två minuter och det var i en ”perfekt” knäskrapskurva på landsväg. Det var drygt tjugo år sedan och jag har slitit ut många knäpuckar sedan dess, men nästan inte gjort ett enda knäskrap på landsväg.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Kör bandagar och försök köra så snabbt du kan runt banan så kommer det. Åker man och tänker på att man ska skrapa knä blir det väldigt skitnödigt...

Henraisse

Medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -02
Låter som att Gröndal är det att sikta in sig på. Blir till o prova :tungan

Du är välkommen till Gelleråsen på måndag. Cashback bandag. Platser kvar och garanterat bland det roligaste o bästa sättet att få till knäskrap.
:tummenupp

När jag har råd så! min sommarbudget med mc är så gott som barskrapad nu :( men Gelleråsen blir nog nästa storbana :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Flytta röven långt bak på hojen och häng ut halva arslet samt knät. Kör fortare och luta mer tills det tar i.

Jag övade på ring Bulten tills det lirade.

OBS: Häng inte ut som en apa utan leder från hojen. Blir minuspoäng på genomförande då.

Lycka till :tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag gjorde som SGM rekommenderade, knix på Gröndal, det kommer fort som fan om man vill.

Sen blir det roligare att titta på brudarna igen. Brudar är fina att titta på.

Blir min första knix för i år på Söndag. I'm so excited:banana

Dessvärre är den körningen inställd. Hoppas vi ses 10/8 eller ännu hellre 25/7 på sviestad!

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Hoj
SMC-R -14
Barkarby flygfält är stort och fritt. Köra cirklar tills det tar i backen. Vi är där och övar slang titt som tätt. Kan dra ett PM nästa gång vi åker dit om du vill ha sällskap. ☺

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Bana är ju såklart bäst, men i avsaknad av sådana i närheten där jag bodde lärde jag mig på några av och påfarter mellan 2 större vägar. Inga möten, fri sikt och bra asfalt (Dåligt med avåkningszoner dock). Den ena kurvan var typ 200 grader, så man hade gott om tid att öka farten tills det tog i. Och dessutom fanns det en korsning strax efter, så vi hade ett litet varv på knappt 4 km man körde runt på med 2 feta fina kurvar och några mindre.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA