Över 200 förare anmälda till Sviestadloppet

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
HW skrev:
Afficher finns att hämta på tisdagsträningen. Jag har inga planer på att skicka dom med post till någon men jag skickar gärna med dom med förare som är här och tränar.

/HW
Okej då ska jag kolla om någon av pågarna ska dit, LMS gör ett kanonjobb som vanligt :tummenupp

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
ecce skrev:
Ok nytt försök. Som jag tolkar Pappiren från lms gäller följade. R600:
Två kval med två grupper.
Dom 10 bästa i grupperna kommer till A-final.
Dom 10 första i mål på B-finalen till A-final.
Har jag fått detta rätt nu?

Min tolkning också, dvs kvala klent och kör snabbt i b-finalen så får du även köra a-finalen.

:tummenupp

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Strandelin skrev:
Min tolkning också, dvs kvala klent och kör snabbt i b-finalen så får du även köra a-finalen.

Verkar väl vågat att ha det som plan bara. Risken finns ju att man gör en "Teddy"! :lol

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Strandelin skrev:

Tolkningen är helt korrekt men sådär säger ni bara för att ha en ursäkt när ni inte direktkvalar!!! Mig lurar ni inte! :ajjabajja

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Gulsnabbtrajja skrev:
Verkar väl vågat att ha det som plan bara. Risken finns ju att man gör en "Teddy"! :lol

Vad är en Teddy?

HW skrev:
Tolkningen är helt korrekt men sådär säger ni bara för att ha en ursäkt när ni inte direktkvalar!!! Mig lurar ni inte! :ajjabajja

Plan å plan, luras å luras! Fakta är att jag i bästa fall kan börja träna den 25 maj och med dessa förberedelser lyckas jag nog inte kvala in till a-final direkt men i b-finalen ska jag bli bland topp-10. :D

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Strandelin skrev:
Plan å plan, luras å luras! Fakta är att jag i bästa fall kan börja träna den 25 maj och med dessa förberedelser lyckas jag nog inte kvala in till a-final direkt men i b-finalen ska jag bli bland topp-10. :D

Jag har aldrig kört på Sviestad, så vi får väl slåss om platserna :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Strandelin skrev:
Vad är en Teddy?
Det är att missa starten, komma iväg sist av alla, göra en fenomenal uppkörning i hällregn och utgå med en maskros i mungipan. :)

Till den som ska köra b-final så vill jag passa på att tipsa om att hålla koll på ens placering. Det glömde jag göra mitt i adrenalinrushen och insåg inte hur snabbt jag passerade andra. Jag insåg inte att jag hade mitt på det torra, hi hi, utan gasade på som aldrig förr. Det höll knappt tre varv. En för snävt spår i sviestadsböjen med framhjulet på vitalinjen gav ett sanbbt framhjulssläpp och jag gled utanför asfalten sen var det bara en tidsfråga innan det var dags för magplask. Det var först när jag stod som en dränkt katt och tittade på när alla andra körde som jag hörde speakern säga att Lars Lüdtke låg på en sjunde plats. Va fan! Det var ju han som jag jagade! På tre varv hade jag kört upp mig från 21 till 8. Surt, surt, sa räven. Genomsurt, dyngsurt, sa Teddy. Sen fick man plocka maskrosor från sig själv och hojen resten av lördagkvällen.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
HW skrev:
Afficher finns att hämta på tisdagsträningen. Jag har inga planer på att skicka dom med post till någon men jag skickar gärna med dom med förare som är här och tränar.

/HW

Jag kan sätta upp ett gäng i Norrköping kommer med största sanolikhet på Tisdag...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tar en ny hög på tisdag och kan skicka till Karlstad av dessa. Har ni affischer så det räcker?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Apropå att hjälpa till

Jag tycker mig se många som gnäller på hur saker o ting är organiserade men erbjuder inte sin hjälp.

MachoTanten; Ställer du upp och är funktionär med mig på SM.et om två veckor då?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
Det är att missa starten, komma iväg sist av alla, göra en fenomenal uppkörning i hällregn och utgå med en maskros i mungipan. :)

Till den som ska köra b-final så vill jag passa på att tipsa om att hålla koll på ens placering. Det glömde jag göra mitt i adrenalinrushen och insåg inte hur snabbt jag passerade andra. Jag insåg inte att jag hade mitt på det torra, hi hi, utan gasade på som aldrig förr. Det höll knappt tre varv. En för snävt spår i sviestadsböjen med framhjulet på vitalinjen gav ett sanbbt framhjulssläpp och jag gled utanför asfalten sen var det bara en tidsfråga innan det var dags för magplask. Det var först när jag stod som en dränkt katt och tittade på när alla andra körde som jag hörde speakern säga att Lars Lüdtke låg på en sjunde plats. Va fan! Det var ju han som jag jagade! På tre varv hade jag kört upp mig från 21 till 8. Surt, surt, sa räven. Genomsurt, dyngsurt, sa Teddy. Sen fick man plocka maskrosor från sig själv och hojen resten av lördagkvällen.

Det är du och Checa,regnkungar som aldrig kommer i mål... :hihi

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Bikerbitch skrev:
Jag tycker mig se många som gnäller på hur saker o ting är organiserade men erbjuder inte sin hjälp.

MachoTanten; Ställer du upp och är funktionär med mig på SM.et om två veckor då?

Machotanten har idag blivit korad till depåvärdinna men jag ser inget hinder om hon vill dela med sig av äran. Det får ni göra upp själva.

/HW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HW skrev:
Machotanten har idag blivit korad till depåvärdinna men jag ser inget hinder om hon vill dela med sig av äran. Det får ni göra upp själva.
/HW
Vad gör man som depåvärdinna då? Jag hade tänkt koka kaffe åt Grusfylldtrajja, men jag tror jag prioriterar funkisarbetet.

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Bikerbitch skrev:
Vad gör man som depåvärdinna då? Jag hade tänkt koka kaffe åt Grusfylldtrajja, men jag tror jag prioriterar funkisarbetet.

Man (kvinna) minglar omkring i depån och passar på att kolla att det finns brandsläckare, termostat på däckvärmare, soppåse och miljömatta. När man ändå vinglar omkring där försöker man se till att det finns något som liknar brandgator och att INGEN gör märken i den überfina gocartbanan.
Sen finns ju dom valfria sysslorna: :tuttar :yoparty :arsele :rock :öl :censored

Edit: It´s a tuff job!

/HW

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Jag tar en ny hög på tisdag och kan skicka till Karlstad av dessa. Har ni affischer så det räcker?
Bra, skicka gärna till mig om det räcker!

En annan idé:
Finns affischerna inscannade som pdf-fil, alternativt upplagda på en weblänk? Jag har flera MC-nätverk (bl.a. MC-klubben på jobbet) som jag kan nå med e-post.

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Bikerbitch skrev:
Och om jag kommer ner, vad blir min roll i det hela?

Äh, så seriöst är det inte, det var bara en liten idé jag fick. MW minglar ju ändå runt i depån så varför inte göra lite nytta samtidigt. Jag lovar att INGEN funktionär behöver känna sig sysslolös. Det är bara att säga till.

/HW

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
valmers skrev:
Bra, skicka gärna till mig om det räcker!

En annan idé:
Finns affischerna inscannade som pdf-fil, alternativt upplagda på en weblänk? Jag har flera MC-nätverk (bl.a. MC-klubben på jobbet) som jag kan nå med e-post.
Ingen PDF men jag ska kolla med de som har tryckt den om de inte kan fixa en.
Nämnde vi att alla med studentleg samt de under 15 har fri entré? :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Torkel skrev:
Ingen PDF men jag ska kolla med de som har tryckt den om de inte kan fixa en.
Nämnde vi att alla med studentleg samt de under 15 har fri entré? :tummenupp
Bra! Jag tror det finns potentiell genomslagskraft här; om man mejlar till "alla", och ber "alla" skicka vidare till "alla".

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept