Över fem år!!!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Fair enough. Däremot måste väl snittpersonen endast äga 1,2? motorcykel vilket inte skulle förstöra statistiken allt för mycket?

:)

Som alltid: Lögn, lögn, och förbannad statistik.
Finns väl inte en biker i Svea Rike som äger mindre än 3 hojar?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Snart uppe i fem år är med! :fyllisar Siktar på 60 år till, sen är jag nöjd. Ska dö i verkstaden med ett verktyg från biltema i handen :tungan
Är övertygad att DET kommer jag att göra:fakta
Nu 50+ som håjåkare .. (Det var inte så svårt att få då i början 60-talet kraven var rätt låga...)
Har fler än statistikens 1.2 hojar. Betydligt fler..:tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som alltid: Lögn, lögn, och förbannad statistik.
Finns väl inte en biker i Svea Rike som äger mindre än 3 hojar?

Innan jag bröt ryggen ägde jag 3,25 hojar, nu äger jag bara 1,25. :gråta
Men planen är att utöka det till 3,25 igen i år. :hihi Vad ska man annars använda pengarna från olycksfallsförsäkringen till... :va

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag äger tre hojar, enda anledningen att jag inte äger en ren rejsmaskin också var att jag försökte läsa mellan raderna på det min fru sa.

"Skaffar du EN hoj till så är det slut mellan oss, jag ska ha hus, barn och bilarna, du kan ta dina motorcyklar...........och kalsongerna med dig när du flyttar"

Jag tolkade det som att hon på ett fint och diplomatiskt sätt försökte förmedla att hon tyckte tre hojar var alldeles lagom, och att det framöver finns plats för en rejshoj till om jag säljer en av gatmaskinerna.

Vad tror ni andra ?, det är inte lätt att veta vad de små liven egentligen menar när de klär in allt med små underfundiga svårtolkade sublima budskap "mellan raderna".

Hon lät i och för sig VÄLDIGT bestämd när hon sa det................och så fick jag inget sex på en vecka.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag äger tre hojar, enda anledningen att jag inte äger en ren rejsmaskin också var att jag försökte läsa mellan raderna på det min fru sa.

"Skaffar du EN hoj till så är det slut mellan oss, jag ska ha hus, barn och bilarna, du kan ta dina motorcyklar...........och kalsongerna med dig när du flyttar"

Jag tolkade det som att hon på ett fint och diplomatiskt sätt försökte förmedla att hon tyckte tre hojar var alldeles lagom, och att det framöver finns plats för en rejshoj till om jag säljer en av gatmaskinerna.

Vad tror ni andra ?, det är inte lätt att veta vad de små liven egentligen menar när de klär in allt med små underfundiga svårtolkade sublima budskap "mellan raderna".

Hon lät i och för sig VÄLDIGT bestämd när hon sa det................och så fick jag inget sex på en vecka.

Tror hon menar att du ska köpa två...eller flera.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50

Jag tolkar din fru så som du gör:D
Segt att du sitter "låst" bara med barn.. Det är en sak om ni har gemensam ekonomi och den inte tillåter en hoj till men gemensam ekonomi borde ju bara täcka de gemensamma utgifterna så att var och en kan spara till sitt intresse också.

Jag har lika stor frihet med hojar med tjejen som när jag var singel, jag får göra som jag vill med mina pengar. Däremot kanske det blir ändring när vi skaffad barn från hennes sida, sånt kan man ju aldrig veta.

Vad har du för tre hojar och är det någon du kan prioritera bort för att kunna köpa racehoj?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Vad har du för tre hojar och är det någon du kan prioritera bort för att kunna köpa racehoj?

En Crossplane Retta - Faen vad jag är nöjd med den

En Gammal Fzr 1000 som jag renoverat till nyskick, har så många minnen med den då jag ägt den sedan nästan ny att jag inte har hjärta att göra mig av med den, och sedan kostar den en dryg tusing i helföräkring per år, så det är ingen kostnad heller.

En Kawa Er-5 - Den sitter löst kan jag säg.........blir den som ryker när räjsingbågen införskaffas.

I övrigt håller jag med Silverwolf som skrev "Finns väl inte en biker i Svea Rike som äger mindre än 3 hojar"

jag säger..........3 stycken är ett ABSOLUT minimum !

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

En Gammal Fzr 1000 som jag renoverat till nyskick, har så många minnen med den då jag ägt den sedan nästan ny att jag inte har hjärta att göra mig av med den, och sedan kostar den en dryg tusing i helföräkring per år, så det är ingen kostnad heller.

En Kawa Er-5 - Den sitter löst kan jag säg.........blir den som ryker när räjsingbågen införskaffas.

I övrigt håller jag med Silverwolf som skrev "Finns väl inte en biker i Svea Rike som äger mindre än 3 hojar"

Ja, man måste ju ha något slit och släng banjärn, något leva jävulen på asfalt, något offroadkapabelt och sedan något som funkar för spontana långturer. Sedan kan det ju vara bra att ha nån pendlarhoj.
Och så är det ju kul med någon klassiker..
Och... :D

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Det är enligt mig mil som räknas, men det har ofta en koppling till år, har snittat många mil/år, i snitt sedan 2003 2500-3000 mil då jag förutom bus pendlat året runt med mina hojar.
1985-2003 så var det bara kanske 1500 mil/år då det bara kördes för nöje. så jag borde ligga på en helvetes massa år på hoj om man räknar som du gör.

Jag har folk som jag kör med som kört många mil och många år som kör illa samtidigt som jag har vänner som kört få år och inte galet många mil som kör som dom föddes i sadeln, så det är som allt annat, fallenhet för det man gör är viktigare än vilja göra det man gör.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

Fast en KTM är så mycket mer motorcykel än övriga märken så då räcker det med en!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fan va bra! :tummenupp
Jag, och många fler här verkar det, gillar dig och tycker världen hade varit lite tråkigare utan dig.

Några av förmaningar kanske sitter i bakhuvudet när du är ute och kör. ;)

Forsätt ta hand om dig och medtrafikanter på vägarna!

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
10 år här! :tuttar (om vi bortser från en körkortslös period)

Folk brukar bara be mig ta det försiktigt, det är alltid andra som med ett stort flin berättar att de hade kört ihjäl sig. Zåååå Jevla KEWLA!!!! :zpy

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Skäms du inte?
Jag närmar mig nog 2500-3000 mil föra året...:va
En total rasad hoj en såld en halvt rasad hoj under 2015:rofl

- - - Updated - - -

Smit inte ifrån frågan nu JJ. Om du inte redan har planer, så skaffa dig planer på att köra speedster i år :fyllisar

Vill ni förlora?:yoparty

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har nu kört hoj i över 5 år och trots alla kommentarer att jag kommer köra ihjäl mig lever jag:yoparty

Grattis!

Och förhoppningsvis har du tagit till dig en del "nyktra" kommentarer så du kan öka möjligheten att överleva på hoj även i framtiden! :D

Men har du överlevt med din körstil så måste du börja tävla. :tummenupp
De andra är förlorare oavsett vilken plats du har i mål!:Bugar

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Grattis!

Och förhoppningsvis har du tagit till dig en del "nyktra" kommentarer så du kan öka möjligheten att överleva på hoj även i framtiden! :D

Men har du överlevt med din körstil så måste du börja tävla. :tummenupp
De andra är förlorare oavsett vilken plats du har i mål!:Bugar

Jag lever i min egna lilla värd:tummenupp
Där kan ingen döda mig!:fakta

Har planer på det men för dyrt lämnar aldrig gatan,vem ska då farbror blå leka med i Göteborg?:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag lever i min egna lilla värd:tummenupp
Där kan ingen döda mig!:fakta

Har planer på det men för dyrt lämnar aldrig gatan,vem ska då farbror blå leka med i Göteborg?:va

Jag kommer aldrig att lämna landsvägsåkandet även om jag börjar tävla och det behöver inte du heller! :tungan

Och det borde finnas gängkriminalitet och Moppefuckon så det räcker ändå...:)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha