Överdragsjacka till stället!

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Har ett väldigt "luftigt" skinnställ av märket Levior som köptes nere i spanien förra sommaren. Riktigt skönt när det var 30+ ute men måste erkänna att det blir lite småkyligt här på vårkvisten i kalla sverige.

Alltså. Skulle behöva någon form av överdragsjacka till skinnstället. Finns sådana som är tillverkade just för att sitta utanpå ett skinnställ och kan ni rekommendera någon speciell? Prio 1 är vä att den är vindtät för det är ju där stället brister :)

Vet ni nåt så säg!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Skulle också behöva nått, har ett väl perforerat dainese. Har kört med luvtröja på stället innan, bara för att mins den direkta inblåsningen. Hjälper liite iaf! :)
Finns ju överdrags jackor som används som regnjacka till skinnställ, som man kan köpa, tajta o snygga.
Kolla annars grahns.se för att se om det finns nån snygg regnjacka som används som överdragsjacka för crossåkning, vet att alpinestars har ett par snygga där...

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Sporthojs tröjan är väl ett hett tips :)

Kör med underställ och den utan på, har inte frusit än...

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
morecore skrev:
2107638 Skulle också behöva nått, har ett väl perforerat dainese. Har kört med luvtröja på stället innan, bara för att mins den direkta inblåsningen. Hjälper liite iaf! :)
Finns ju överdrags jackor som används som regnjacka till skinnställ, som man kan köpa, tajta o snygga.
Kolla annars grahns.se för att se om det finns nån snygg regnjacka som används som överdragsjacka för crossåkning, vet att alpinestars har ett par snygga där...

Tack, det ska undersökas!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Kör med ett riktigt underställ!

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
JT skrev:
2108169 Kör med ett riktigt underställ!

Det räcker inte. Vinden tar sig igenom även det. Skulle behöva nåt vindtätt. Skulle ju vara nice om det fanns nån jacka som var sydd efter att passa på skinnställ. Letat på nätet men inte hittat nån info som säger att jackorna faktiskt är det. Jag får gå till Mc-butiken och kolla. Så man kan prova att det funkar.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har ett Spidi R2 textilställ som väl kan anses som ett "sportigt" ställ med kort jacka alltså. Jag kan ta ur skydden ur det och ha jackan utanpå skinnstället, funkar fint! Tror inte jackan, som du kan köpa separat, inte var så dyr heller.

.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
JT skrev:
2108169 Kör med ett riktigt underställ!

kört 90 mil denna vecka och de har inte varit varmt.....

Gammla stället var ju varmt men detta ställ (spyke race 4) har massa jävla hål över allt (kanske är gött på sommaren)

Till en början hade jag underställ och en t-shirt under men frös. Sen åkte morsans vindtäta väst på innanför så blev de ju klart bättre. Men kanske ska testa sporthojs tröjan utanpå å se om den hjälper :tummenupp

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Kokke skrev:
2108188 Det räcker inte. Vinden tar sig igenom även det. Skulle behöva nåt vindtätt. Skulle ju vara nice om det fanns nån jacka som var sydd efter att passa på skinnställ. Letat på nätet men inte hittat nån info som säger att jackorna faktiskt är det. Jag får gå till Mc-butiken och kolla. Så man kan prova att det funkar.

Mr Helmut skrev:
2108236 kört 90 mil denna vecka och de har inte varit varmt.....

Gammla stället var ju varmt men detta ställ (spyke race 4) har massa jävla hål över allt (kanske är gött på sommaren)

Till en början hade jag underställ och en t-shirt under men frös. Sen åkte morsans vindtäta väst på innanför så blev de ju klart bättre. Men kanske ska testa sporthojs tröjan utanpå å se om den hjälper :tummenupp

Jag har kört hela helgen även nattetid och jag har inte frusit med riktigt underställ och helställ över. Det blev lite kallt om fingrarna men efter jag bytt till fodrade hanskar så var det varmt och skönt igen (OK, nu överdrev jag :) ) Välj ett underställ med som är vindtäta på framsidan när det är under 5 grader. Jag kör även med en skön halskrage, den gör nytta!

Jag har puckel på mitt ställ så jackor blir för små i halsen :( .

En munktröja typ SH-tröjan gör varken eller då vinden blåser rakt igenom.

Jag tycker det är bättre att frysa lite än att svettas...

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
En sådan här jacka är bra och snygg, allväders, tål regn och vind. Kort modell. Finns på handelsboden.com för 1495 kr.
En sån skulle jag vilja ha över skinnstället kalla dagar. :)

Bifogat

• Allvädersjacka.jpg
    Allvädersjacka.jpg
    12.8 KB · Visningar: 77
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Kolla på sk endurjackor dom är oftast tunna,vindtäta och utan skydd i.

Alpinestars har en toksnygg tycker jag (tyvärr i svart)

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Kokke skrev:
2105307 Har ett väldigt "luftigt" skinnställ av märket Levior som köptes nere i spanien förra sommaren. Riktigt skönt när det var 30+ ute men måste erkänna att det blir lite småkyligt här på vårkvisten i kalla sverige.

Alltså. Skulle behöva någon form av överdragsjacka till skinnstället. Finns sådana som är tillverkade just för att sitta utanpå ett skinnställ och kan ni rekommendera någon speciell? Prio 1 är vä att den är vindtät för det är ju där stället brister :)

Vet ni nåt så säg!

Prova ett underställ med Windstopper

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke