Överfallen!!!! men då jävlar

IronMike

Guest
r1man skrev:
2589767 Var ute och gick med hunden vid 19 tiden i kväll, när det kommer 3 berusade killar (tror det var nazister), dom är allmänt högljudda å håller på å skriker massa skit till mig.

Jag passerar dom samtidigt som jag frågar vad fan dom håller på med, varpå en av dom ger på mig en smäll rätt i tinningen. Då hör jag bara ett morr så sitter min rottis i benet på den ena.
Dom andra två försöker dra med sig sin kompis, då passar jag på och ger dom två snabba sliter loss min hund å går hem.
Såg att det var ett rejält bett doglas hade tagit på hans lår men så går det.
:yoparty :yoparty helt rätt, på dom ba!

sist jag skulle försvara mig i liknande situation ..i övre tonåren så lyckades jag spruta ner mig själv med tårgas. Iofs fick dom också. Men jag ådrog mig nog mest skada

:huvet

köpte för övrigt burken av svenska motstådsrörelsens 1a man, klas lund :gnissla dom hade nyligen råna p10 i strängnäs, å hans van var en rullande vapenarsenal på den tiden...

suck...

no more fool around
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
r1man skrev:
2589767 Var ute och gick med hunden vid 19 tiden i kväll, när det kommer 3 berusade killar (tror det var nazister), dom är allmänt högljudda å håller på å skriker massa skit till mig.

Jag passerar dom samtidigt som jag frågar vad fan dom håller på med, varpå en av dom ger på mig en smäll rätt i tinningen. Då hör jag bara ett morr så sitter min rottis i benet på den ena.
Dom andra två försöker dra med sig sin kompis, då passar jag på och ger dom två snabba sliter loss min hund å går hem.
Såg att det var ett rejält bett doglas hade tagit på hans lår men så går det.

:D Är dom så korkade att dom attackerar en som har en rottis så får dom ju skylla sig själva.
 

Henken

Guest
IronMike skrev:
2589980 :yoparty :yoparty helt rätt, på dom ba!

sist jag skulle försvara mig i liknande situation ..i övre tonåren så lyckades jag spruta ner mig själv med tårgas. Iofs fick dom också. Men jag ådrog mig nog mest skada

:huvet

köpte för övrigt burken av svenska motstådsrörelsens 1a man, klas lund :gnissla dom hade nyligen råna p10 i strängnäs, å hans van var en rullande vapenarsenal på den tiden...

suck...

no more fool around

Hjälp! :näsblod
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Visst brukar trådar som den här bli låsta på en dag men ni behöver väl inte spä på det?
 

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Min schäferhund hade ingen försvarslust alls. Han gömde sig bakom mig när det blev läskigt. Mamma farligast... :rolleyes: Tur att han var så stor att han iaf SÅG farlig ut! :D
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag blev påhoppad av ett gäng nassar och eftersom jag inte har någon hund kunde det ha blivit otrevligt. Men som tur var så hade snön kommit så jag byggde en väldigt fin snölykta för dem istället. Nassarna blev alldeles varma inombords sa de och tackade mig innan de gick vidare.
Har hört på omvägar att de låter håret växa ut nu.
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
sitter å asgarvar vissa saker ni skriver kan man inte hålla sig för skratt för!! :D:) :) :)
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Förstår inte vad ni gnäller om. En hund ska försvara sin ägare, det ligger i dersa natur, oavsett om med är en tax, chihuahua eller en muterad kampjättevåldsam-pitbull.

Sluta gnäll så fort det kommer upp något sånt här. Hade killen haft en annan hund som försvarat han så hade alla applåderat.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Tyckte detta inlägg av R1Man var ganska kul:D


Ska ha en bil en audi a4 1,8t, har lite frågor på den bara: nån som vet???

Hur mycket spolarvätska drar den ca:??

Finns det lufttryck??

Hur mycket batterisyra drar batteriet??

Om man har på fläkten fullt, hur mycket luft drar den då???

Hur mycket kylar vatten drar den vid blandad körning???

Jag har hört att ett vanligt problem på dom är att korken till luftventilen på däcket försvinner, stämmer det???

Finns det några andra probbs med dom bilarna kan ni väl tipsa.......
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Dalan skrev:
2590411 Förstår inte vad ni gnäller om. En hund ska försvara sin ägare, det ligger i dersa natur, oavsett om med är en tax, chihuahua eller en muterad kampjättevåldsam-pitbull.

Sluta gnäll så fort det kommer upp något sånt här. Hade killen haft en annan hund som försvarat han så hade alla applåderat.
Ligger det verkligen i hundens natur att ha en ägare? :va
 

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Hundar är flockdjur. Hundar behöver en stark ledare som bestämmer. De trivs med det. En flockledare försvaras av sina "undersåtar". Se på vargarna. Hundar funkar som vargar. En osäker ledare ger en osäker flock och då kan hunden försöka ta platsen som alfa = stämplad som problemhund. Mycket vanligt att folk inte begriper att deras lilla JRT bestämmer. "Den som e såååå sööööt! Jag förstååår inte att den morrar åt mig. Gulligulligull... tyyyst lille snuttis. Inte använda så stora ooooord... hhssssshhhh" :gnissla
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
r1man skrev:
2589767 Var ute och gick med hunden vid 19 tiden i kväll, när det kommer 3 berusade killar (tror det var nazister), dom är allmänt högljudda å håller på å skriker massa skit till mig.

Jag passerar dom samtidigt som jag frågar vad fan dom håller på med, varpå en av dom ger på mig en smäll rätt i tinningen. Då hör jag bara ett morr så sitter min rottis i benet på den ena.
Dom andra två försöker dra med sig sin kompis, då passar jag på och ger dom två snabba sliter loss min hund å går hem.
Såg att det var ett rejält bett doglas hade tagit på hans lår men så går det.
Bra gjort av din hund, men lite onödigt att fråga vad dom håller på med kanske, hade inte jag vågat iaf. Men rätt åt dom.
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Jag kan säga att jag hoppas att min hund försvarar mig om jag skulle bli attackerad! Som tjej är jag ju ganska utsatt... Som tur är så har jag inte behövt testa hennes reaktion om hon skulle försvara matte... Har ju en engelsk springerspaniel så risken är väl att hon istället springer fram och vill bli klappad... Kan alltid hoppas att hon känner av situationen och får lite beskyddarinstinkter om det någon gång skulle behövas... ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top