Överstatliga Sverige

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Cykelhjälm

Fy fasiken man tröttnar ganska ordentligt på detta herr duktiga land som alltid vet bäst åt alla invånare. Jag sticker inte under stolen att självklart är cykelhjälm bra om man åker omkull men någon gång på någon nivå är det upp till individen att kunna bestämma för sig själv! Snart är det bara en tidsfråga till vi måste bära handledsskydd på vintern för många bryter handlederna när de halkar....

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bra. Om folk är så jävla dumma i huvudet att dom inte fattar att hjälmen VERKLIGEN behövs förtjänar dom inte friheten att välja.

Jag vill dessutom ha lag på ryggskydd för motorcyklister.

/K.Ommunistjävel

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
mjae

Dels kan man tycka att det är upp till var och en att bestämma, dels är det som så att olyckor som beror på avsaknad av dessa prylar kostar sjukvården (läs skattebetalarna) vansinniga summor pengar varje år!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Marals76 skrev:
Cykelhjälm

Fy fasiken man tröttnar ganska ordentligt på detta herr duktiga land som alltid vet bäst åt alla invånare. Jag sticker inte under stolen att självklart är cykelhjälm bra om man åker omkull men någon gång på någon nivå är det upp till individen att kunna bestämma för sig själv! Snart är det bara en tidsfråga till vi måste bära handledsskydd på vintern för många bryter handlederna när de halkar....

Håller med, jävla förmyndarsamhälle!. Kan inte dom där smygfaschistisk sossarna fatta att man äger sin egen kropp, och vill riskera att skada den eller knarka sänder den så är det ens eget val och inget som staten har med att göra, oavsätt hur dumt det är!.Ska ta och läsa Dantes "Inferno" och kolla vilken nivå i helvetet han placerade politiker på, jag gissar att det var den sjunde nivån i isande kyla tillsammans med förädarna?. :mad: :mad: :mad:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ugluk skrev:
"Lite" OT, men hur ställer du dig till det av Alf Svensson föreslagna utökandet av polisens DNA-register?

Anser ej att man ska "regga" alla nyfödda. Fast grova brottslingar som gör upprepade brott bör man kunna föra register över.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Om inte jag minns fel så är det rent statistiskt sett farligare att avverka en genomsnittlig mil på trampcykel än på motorcykel.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
UrbanTiger skrev:
Jag har klarat mej i alla år utan att ha cykelhjälm. Har dessutom slutat att ramla med cykeln :rock
Ha! Detsamma gäller mig! :rock

UrbanTiger skrev:
Kan vi på något sätt verifiera detta påstående ?
Det fattar du väl? På hoj averkar du sträckan på 3 minuter, på cykel tar det mycket mycket :p längre tid!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Precis. "Helmet law sucks" som vi riktiga hojåkare brukar säga. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
dehär borde dem ha en röstning om.

jag kommer rösta blankt NEJ!

Idioter dem är!

Visst, en skalle kanske inte blir en spricka i om man blir påskörd å smäller huvet i nån hård del... men uuuu va FUL man ser ut i dem flesta hjälmarna ..

får man ha MC hjälm på sig :p

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Re: mjae

Intressant tanke, Igentligen är det ju inte mer än rätt igentligen... ska ja pröjsa för massa ploppar som simmar runt på cykeln o skadar sej när ja inte får gasa vildsamt på min favvo väg? Men tycker också att allt håller på att bli fördjävla löjligt i landet... För mycket daddande idag helt klart..

tIgGeR skrev:
Dels kan man tycka att det är upp till var och en att bestämma, dels är det som så att olyckor som beror på avsaknad av dessa prylar kostar sjukvården (läs skattebetalarna) vansinniga summor pengar varje år!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Bra. Om folk är så jävla dumma i huvudet att dom inte fattar att hjälmen VERKLIGEN behövs förtjänar dom inte friheten att välja...
Tänk när detta resonemang blir till allmän norm :skrämd

Annars är det inte så fel med lag på cykelhjälm, på samma sätt som det är lag på MC- och mopedhjälm. Det lät fö på ungefär samma sätt när man införde hjälmtvång för motorcyklar.

I Kansas körde de flesta utan hjälm på skallen. Där fanns hjälmtvång endast för MC-förare som inte fyllt 18 år. Sen är man tydligen kok nog att bestämma den detaljen själv, alternativt mogen nog att själv avgöra hur man vill ha det. Inte så tokigt det heller, när man betänker.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Tänk på er allsmäktiga idol GR... han har hjälm.. :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
NoicE skrev:
Jag kommer cyckla bmx och ha crosskruka isf! :D
Yeah, fan vad brudarna skall glo :rock

Edit: cyckla är rättstavat men cross kruka skall särskrivas :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand