OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
Jag såg Ugluk på E4 idag i Uppsala, och han hade minsann både hjälm, mörkt visir och sporthojs-tröja ![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
Ugluk skrev:Tänk på er allsmäktiga idol GR... han har hjälm..![]()
Vilket fått till resultat att olycksstatistiken för motorcyklar är den enda som uppfyller delmålet i den hårresande nollvisionen.Bingo skrev:...
Annars är det inte så fel med lag på cykelhjälm, på samma sätt som det är lag på MC- och mopedhjälm. Det lät fö på ungefär samma sätt när man införde hjälmtvång för motorcyklar.
...
Såg ingen Gixxer, åkte du bil?OLJEKYLD GSXR skrev:Jag såg Ugluk på E4 idag i Uppsala, och han hade minsann både hjälm, mörkt visir och sporthojs-tröja![]()
Bingo skrev:Yeah, fan vad brudarna skall glo![]()
Edit: cyckla är rättstavat men cross kruka skall särskrivas![]()
Ugluk skrev:Såg ingen Gixxer, åkte du bil?![]()
GR har ju hjälm även när han cyklar menade jag.![]()
Nä, stopp och belägg. Hjälmtvånget är mycket äldre än nollvisionen. Ev förbättring av olycksstatistiken sedan nollvisionens tillkomst kan omöjligt härledas till hjälmtvånget.Ugluk skrev:Vilket fått till resultat att olycksstatistiken för motorcyklar är den enda som uppfyller delmålet i den hårresande nollvisionen.
Skallskador är ovanligt i MC-olyckor och förekommer företrädesvis där hjälm saknats eller varit oknäppt och ramlat av. Hur många nu levande här på forumet hade varit döda om lagen om hjälmtvång inte funnits?
Har man inte rätt till ett visst skydd, även mot sig själv?
Visst, hjälmlagen kom redan 1975, men hade nollvisionens delmål uppnåtts utan den?Bingo skrev:Nä, stopp och belägg. Hjälmtvånget är mycket äldre än nollvisionen. Ev förbättring av olycksstatistiken sedan nollvisionens tillkomst kan omöjligt härledas till hjälmtvånget.
Vi på högerkanten brukar fö skilja på rättigheter och skyldigheter. Inte så att vi är emot plikter och skyldigheter, eller så, men ändå.
Hightuned skrev:Håller med, jävla förmyndarsamhälle!. Kan inte dom där smygfaschistisk sossarna fatta att man äger sin egen kropp, och vill riskera att skada den eller knarka sänder den så är det ens eget val och inget som staten har med att göra, oavsätt hur dumt det är!.Ska ta och läsa Dantes "Inferno" och kolla vilken nivå i helvetet han placerade politiker på, jag gissar att det var den sjunde nivån i isande kyla tillsammans med förädarna?.![]()
![]()
![]()
Det är ingen skillnad på hjälmanvändning eller lagstiftningen runt densamma från tiden för nollvisionens införande tills nu. Det finns ingen kausalitet dem emellan.Ugluk skrev:Visst, hjälmlagen kom redan 1975, men hade nollvisionens delmål uppnåtts utan den?
Rättigheter, skyldigheter.. bara olika synvinklar på samma sak.
Diversion skrev:Tror jag sagt detta tidigare, men...
Vart ska man dra gränsen om det är samhällsekonomin som är avgörande?
Isåfall inga skotrar, MC eller ATVs för fritidsbruk för dom behövs inte. Inga båtar heller.
Snowboard? Inga allvarliga skador men många, kostar pengar. Förbjud!
Fotboll? Alla jag vet som spelar hoppar runt med avslitna ledband, kostar pengar. Förbjud. Motion kan dom få på annat sätt om folkhälsan är ett bekymmer.
Alla extremsporter...
Jaja ni fattar vart jag vill komma.
Goodstuff skrev:Var inte du en av förespråkarna för våld mot de värdelösa knarkarna, i "misshandlaeneventuelltjuvtilldödsföratthanknarkar, kanske" -tråden, som ju bara nyttjar sin rätt att enligt dig bestämma över sin egen kropp?
Ska staten även skita i folk som vill ha sönder andras kroppar?
Nåt som jag aldrig har förstått är varför det är socialt accepterat att fylleköra cykel, men inte bil. Många liv hade kunnat sparats om inte fulla cyklister sväng ut framför skenande bilar osv.Hagster skrev:Snälla någon... Har cyklat och dragit mig på fyllan många gånger, och se på mig! Inte tagit stryk av det inte...![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |