Jag förstår inte varför mer eller mindra alla som ska börja med sporthoj ska ha R1 eller 1000 cc som första hoj!
Har kört som instuktör mm vid bankörningar och har sett en hel del som inte ska ha dom hojarna dom har!
Nä det räcker mycket väl med att börja på en 600 eller 750 det handlar om en eller två s 0 till 100 om det är det man är ute efter, vet samtidigt att där är många som kör ifrån R1 och 1000 cc med sina 600 och 750 när det svänger !
Så mitt råd är till alla som ska börja med hoj är köp en hoj med mindra kubik och lär er köra och få ett flytt innan man hoppar på dom stora hojarna!
Precis såhär tänker jag, jag kommer köpa en R6'a eller R1'a beror lite på pris m.m.Nu ska jag till skillnad från de flesta andra som kommer orka kommentera försöka vara seriös.
Klart han ska ha en R1a om det är vad han vill ha,det är bara den personliga mognaden som bestämmer hojens farlighet och är man så omogen att man inte kan hantera en R-hoj ska man inte överhuvudtaget skaffa hoj men även det bestämmer just han själv.
Henrik
Hahaha kul tråd om mig!! Nu är det inte så att jag aldrig har kört noj, har åkt mkt cross! Vet att det inte är samma sak men det är inte så att jag är helt novis på hoj!! Pratade med en på mitt gamla jobb som är instruktör för banåkning på SMC angående första hoj! Det är från hennes och en annan kompis som jag har fått tanken på R1 istället för t.ex R6, båda sa att det inte spelar någon större roll vad jag skulle ha bara jag kör efter mina egna regler. Visst så har R1 bättre botten drag och det finns mer att hämta därifrån än en R6.. Å andra sidan så måste man varva som en tok på R6:an. Sen kör jag med skallen inte med ballen!!!! Många tycker att jag kör som en "tok" med bil, jag vet hur mkt jag kan pressa min Impreza och jag kör efter det, kommer inte tro att jag är en GP förare och köra som en sån! Aja tack för mig
Precis såhär tänker jag, jag kommer köpa en R6'a eller R1'a beror lite på pris m.m.
Dock kommer jag strypa båda för att få köra lagligt så en R6'a skulle säkert gå bättre men har inte råd att byta MC senare så ifall jag hittar R1'a som jag vill ha så blir det väl en sådan.
Självklart skall man inte köpa en R1 om man inte förstår sig på att ta de riktigt lugnt i början. Man ska ju räkna med att ta de lugnt minns 3-4 första månaderna och sen börja öka långsamt.
Hahaha kul tråd om mig!! Nu är det inte så att jag aldrig har kört noj, har åkt mkt cross! Vet att det inte är samma sak men det är inte så att jag är helt novis på hoj!! Pratade med en på mitt gamla jobb som är instruktör för banåkning på SMC angående första hoj! Det är från hennes och en annan kompis som jag har fått tanken på R1 istället för t.ex R6, båda sa att det inte spelar någon större roll vad jag skulle ha bara jag kör efter mina egna regler. Visst så har R1 bättre botten drag och det finns mer att hämta därifrån än en R6.. Å andra sidan så måste man varva som en tok på R6:an. Sen kör jag med skallen inte med ballen!!!! Många tycker att jag kör som en "tok" med bil, jag vet hur mkt jag kan pressa min Impreza och jag kör efter det, kommer inte tro att jag är en GP förare och köra som en sån! Aja tack för mig
Han komer att tjöra ijäl sej,DiREcKt! Be han tjöpa en CB 400 eler nåt.
Tänkte precis skriva samma sak!Körställningen blir bättre/lättare med en kåplös hoj.
Mvh Per
Tycker inte heller att den är så dum. Provkörde en flera ggr, då jag var i köpa-första-hoj tankarna. Slutade dock med en 100cc större hoj, mest för karaktären.Förstår inte varför ni ska klanka ner på CB400?
Den första hoj jag körde = lärde mig köra på innan jag tog körkort för hoj var min morfars Honda CB400N.
Den tyckte jag då gick satans bra
Mvh Per
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!