WindDrifter skrev:sniklösningen att "lura" trottelpositionsgivaren funkar inte på en Triumph.
vet inte varför, men jag vet att det inte fungerar.
Varje gång du startar kollar den (EMS:n) vilken trottelpossition du har och tar den nya om den är lägre än den som förut var lägst…
WindDrifter skrev:Triumph mäter också trycket i luftburken.
Men det gör inte GSXR1000 vilket är intressant eftersom dom har RAM-air…
(Min teori är att GSXR:en får problem med pulsationer i luftburken så att det är svårt att avgöra vilket tryck man skall använda)
ulf_lundin skrev:Med en drucken papegojas envishet: den är mycket snabbare än 1 sek; det har jag sett. Minst 5 ggr snabbare än så.
/u
Jag tror som du, att den är relativt snabb. Som sagt en bredbandslambda fladdrar som fan. Någon sa att man vid dynokörning skall räkna med en fördröjning av ungefär 500 rpm. Alltså en dyno typ dynojet… Jag tycker det låter lite mycket det tar ju bara några motorvarv vid fullgas för att gasen skall vara framme vid sensorn.
Det står inget om fördröjningen i den dokumentationen från Volvo jag har, men jag börjar jobba på måndag och jag kan forska lite…