Övertyga min vän att inte sälja!!!

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Jag/Vi har ett problem (bland så många andra!)

Jag har en kompis som har en ZX-9R, men kanske inte så länge till. Killen är 23 år och vill köpa HD!?!? snälla hjälp mig övertyga honom att det inte är någonting att ha, vad är rolighetsfaktorn på en HD jämfört med en ZX-9R???

Ok, jag funtar på någon dylik glidare själv när jag är 50 bast och har en enorm ölmage, men ICKE när man är 23 år..

Så jag skulle vilja att ni gör såhär:

Maila ascona_80@hotmail.com :fakta och förklara varför han ska ha kvar sin Kawa åtminståne ett år till, hur ni gör det är upp till er själv, kanske nå´t i stil med "10 anledningar att inte sälja" Glöm inte å hälsa från Corbalin på Sporthoj.com och självklart även er själva!
OM vi lyckas så ska jag ta med honom ner på sporthojsfesten.

Bara för å vara nyfiken så kan ni skriva upp er på listan när ni skickat ett mail!

1.
2.
3.
4.
5....

Tusen tack i förväg! Han kommer tacka oss sen.

Skorpan

Guest
1.Skorpan
2.
3.
4.
5....

tjena

vad faaan ska du med en HD till nu??lugna dej tills du är 50-60 årsåldern
du missar allt det där roliga när du köper HD nu
du får du inget för pengarna......bara ett jäääävla oljud och "vänta på mej"
skärpning!!!

mvh
Skorpan på sporthoj.com

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Skorpan skrev:
1.Skorpan
2. Kajlyl
3.
4.
5....

Gör nu inget dumt!!!

Tjenna!

Tänkte bara förklara lite för dig vilken idiotiskt ide du har fått.
Jag känner ganska många som kör glidare(iof ingen under 53år, men iaf). Alla som någonsin haft en HD har inget gott att säga om dom, även de nya vibrerar och går sönder om man kör dom över 70km/h.
Dessutom hur kul är det? Tror du inte du skulle sakna den kicken du får när du kör sporthoj, du får garanterat inte den med en glidare...
Du kommer även att upplevas som en väldigt gubbig person av alla i din omgivning (inkl brudarna). Istället för cool som med en sporthoj! :)

Så hoppas att detta fått dig på bättre bättre tankar, behåll ninjan!!!

MvH Kajlyl och Corbalin på Sporthoj.com

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Ni är allt för vänliga!

:( Jag kommer inte att hämta hojen till nästa helg.... *suck*
det blir påskhelgen istället! väntan fortsätter....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Klart han ska sälja Kawan, men dock inte köpa HD. Istället köper han en race-Kawa, tar licens och kör bana istället! Roligare, mindre farligt och billigare så länge han inte ska tävla full säsong. :tummenupp

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
har han tänkt tanken å det andra hållet ä han ingen eldsjäl utan kan brinna i hd-träsket!

:fakta

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
1.Skorpan
2. Kajlyl
3.Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan :fakta :tummenupp

Byt aldrig bort din ZX9R mot något sämre och HD är precis vad det står för Hasch Drake, det finns ingen som vill stå vid vägkanten och meka fast det kanske är skönt när man är öm i arslet efter allt skrammel och hoppande.
Häng med och kör lite bana så får du lära dig att hantera din hoj, du har en kanon hoj som du kommer ha nytta av i flera år, byt aldrig ner dig!

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
1. Skorpan
2. Kajlyl
3. Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan
6. Fred00

Tjenare!
Jag hörde den tråkiga nyheten att du tänkte byta (ned) till en HD. Har du verkligen tänkt igenom det beslutet riktigt noga? Även om du gillar utseendet på glidarna så får du tänka på vad du går miste om. Jag har kört flera glidare (dock ingen HD) eftersom både morsan och farsan äger sådana maskiner. Det kan vara skönt att glida runt en liten stund, men allt för snabbt tröttnar man på den sega motorn och de sävliga styregenskaperna. Nu vet inte jag om du testat någon glidare själv, men även om du gjort det så råder jag dig att ta en LÅNG test-tur innan du bestämmer dig för att, eventuellt, göra din vardag lite gråare...
Skulle förresten hälsa från Corbalin från Sporthoj.com!

/Fredrik

P.S
Till och med morsan (44 år) funderar nu på, efter två säsonger på sin Intruder, att byta till något roligare. Faktum är att hon var helt lyrisk efter att ha provkört R6:an. Inte vill du ha något som inte ens duger till en 44-årig kvinna...
Skämt åsido, lycka till med vad du än väljer!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
abstruse skrev:
Klart han ska sälja Kawan, men dock inte köpa HD. Istället köper han en race-Kawa, tar licens och kör bana istället! Roligare, mindre farligt och billigare så länge han inte ska tävla full säsong. :tummenupp

Har du skrivit det till honom?
För det var nästan exakt det jag skulle skriva........ :fakta

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1. Skorpan
2. Kajlyl
3. Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan
6. Fred00
7. Maverick_750RR

750RR

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Corbalin skrev:
Jag/Vi har ett problem (bland så många andra!)

Jag har en kompis som har en ZX-9R, men kanske inte så länge till. Killen är 23 år och vill köpa HD!?!? snälla hjälp mig övertyga honom att det inte är någonting att ha, vad är rolighetsfaktorn på en HD jämfört med en ZX-9R???

Ok, jag funtar på någon dylik glidare själv när jag är 50 bast och har en enorm ölmage, men ICKE när man är 23 år..

Så jag skulle vilja att ni gör såhär:

Maila ascona_80@hotmail.com :fakta och förklara varför han ska ha kvar sin Kawa åtminståne ett år till, hur ni gör det är upp till er själv, kanske nå´t i stil med "10 anledningar att inte sälja" Glöm inte å hälsa från Corbalin på Sporthoj.com och självklart även er själva!
OM vi lyckas så ska jag ta med honom ner på sporthojsfesten.

Bara för å vara nyfiken så kan ni skriva upp er på listan när ni skickat ett mail!

1.
2.
3.
4.
5....

Tusen tack i förväg! Han kommer tacka oss sen.
va fan, har han gott om tid lr??? det tar ju en vecka att åka 7 mil för satan behåll x9:an för böveln eller bli olycklig resten av ditt mcliv!

R1-73

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 Banhoj
1. Skorpan
2. Kajlyl
3. Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan
6. Fred00
7. R1-73

sluta

inte en harly parkinsson när man kan ha kul på 2 (1) hjul.
skärpning....

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
1. Skorpan
2. Kajlyl
3. Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan
6. Fred00
7. R1-73
8. Asylum_Nakaza

Kom igen nu vad ska du med en HD till? Jag har en zx-9r o tänker ALLDRIG byta ifrån den ifrån mig!!! ALLDRIG!!!!!

ZX-9R FOR LIFE!!!! :bow

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Asylum_Nakaza skrev:
1. Skorpan
2. Kajlyl
3. Jonne_boy
4. Emmi
5. Pertan
6. Fred00
7. R1-73
8. Asylum_Nakaza

Kom igen nu vad ska du med en HD till? Jag har en zx-9r o tänker ALLDRIG byta ifrån den ifrån mig!!! ALLDRIG!!!!!

ZX-9R FOR LIFE!!!! :bow

Vi slår vad du&jag Asylum. Den som behåller sin ninja900 längst vinner ett flak öl. :fakta Eller varför inte ett valfritt kåpglas eller motorolja eller annat gojs.....

750RR

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
maverick_750rr skrev:
Vi slår vad du&jag Asylum. Den som behåller sin ninja900 längst vinner ett flak öl. :fakta Eller varför inte ett valfritt kåpglas eller motorolja eller annat gojs.....

750RR

du och jag? eller jag och den andra zx-9r-killen?? back öl? bara om det är carlsberg!! :öl :bow

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln