ÖVnings körnings frågor!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
JKay skrev:
2133993 Tycker det är för jävligt att du ens ÖVERVÄGER tanken att köra runt på din moppe själv! Det spelar ingen roll om det är på en "lugn" parkering eller ute i trafiken!
Som 999an sa...tänk om du kör på en liten parvel eller för den delen en person i övrigt? Eller rent av trillar så du, olyckligtvis, skadar dig svårt? Ja det går även i låga hastigheter.

Sen den vidriga respekt, eller frånvaron av den, som du visar din far är hutlös!!

Nä, fixa en handledare och kör på lagligt vis!!

:mad:

Håller med dig till viss del... Jag tycker också att trådskaparen har fruktansvärt dålig o taskig respekt mot sin far som har RÄTT.... Säger som dom flesta... Gör farsan till handledare (om han har A-kort dvs.), Ta med han på sadeln och åk o träna någonsatns avsides.... Jag har inget kort jag heller, men jag gör så här... Träna i ett samhälle med små barn som kan skadas och poliser som kan dyka upp är idiotiskt....

//Tack

Edit: Vet ej om det är lagligt att träna på krypkörning om farsan är med brevid som handledare. Dvs, om han inte har en egen hojj eller sitter på bak, utan står brevid??

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Men det var väl själva f.... :4skrika

Antingen är du dum nog och kör själv, eller så är du smart nog att skaffa nån att köra med. Varför älta det här? :va Ska vi hjälpa dig att resonera fram en bra ursäkt så att du kan döva ditt samvete? :va
Skaffa en annan handledare, ta kortet, kör själv :fakta

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Kör inte innan, blir trippelt... nä, fyrpelt så roligare sen när du har kortet i hamn.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
guldlock skrev:
2133756 TJa jag ska övningsköra me hojen men jag har haft den oturen att jag har fått ett jvla ** till farsa o han säger att jag inte ens får övningsköra i området behöver bara krypköra lite här säger jag men nääää säger han!

för det första så är det ett jätte lugnt område och för det andra så brukar väll inte polisen bry sig så mycket om jag tare lugnt o kör ??? va tycker ni!

Jävligt vis fitta till farsa du har. Lyssna på honom så kanske det blir nåt av dig också en dag... :tummenupp

Rent ärligt så kör inte utan handledare. Kör inte på allmän väg i alla fall. Där finns småbarn, bilister, poliser, harar och annat otyg som gör allt för att du inte ska få körkort. Skadar du dig själv riskerar du att inte få nån försäkring utbetald eftersom du inte kör lagligt, skadar du nån annan får du antagligen SJÄLV stå för dennes sjukhuskostnader och liknande (och bli återbetalningsskyldig resten av livet, inte kunna ta lån och ha kronofogden i hälarna osv.), lindrigast är om polisen tar dig, då blir lämpet indraget och du får vänta två år med kortet. De är mycket hårdare på olovlig körning av detta slag än på trimmad moppe. Du gör vad du vill men är du smart - vilket jag hoppas - så lyssnar du på din far.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Vill inte ta någons parti men

guldlock skrev:
2136125 en massa text.

Jösses..det låter som du behöver prata ut med någon om detta, därav att jag inte reagerade när du skrev *censur* för jag hade på känn att det var betydlig mer bakom än just det faktum att han inte vill ut och övningsköra med dig.

Håller tummarna att det löser sig till det bästa

(Du får gärna pm:a mig, jag förlorade min mor i cancer när jag var 13)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...