Övningskör du?

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Ort
hemma
Hoj
zx9r-98
Grattis grattis!
Hunnit med att njuta av några mil då??

Hej hej på er!
Dax för en läges rapport tycker jag!
HUR GÅR DET FÖR ER??
Har ni hunnit med njuta av några fina mil på två hjul??

Jag var ute en sväng i söndags - klarblå himmel och gnistrande solsken som nästan orkade värma luften till tio grader!
Men det blev en härlig liten sväng - fast kalt som fan åt fingrarna i slutet. Kanske att man skulle ta och köpa sig ett par lite varmare handskar så att man åt minstånde känner fingrarna...

Funderar på om jag ska byta hojen till våren eller om jag ska köra den en säsong till - vad tycker ni?




HA DE !:tummenupp






jag tog mitt kort i juli och har kört nästan varenda helg, känslan av att vara ute och köra är obeskrivlig för mig, det är en sådan frihetskänsla som får mig att vilja säga upp mig från jobbet och köra mc på heltid :)

roligast tycker jag att det är att köra med några kompisar, det är riktigt roligt, även om man kommer långt efter dom då jag inte riktigt gillar att lägga ner hojen så mycket i kurvorna men det är ju något som man vänjer sig vid att göra.

sen så är det ju kul att köra fort också :hojraket


vad vill du ha för nått till nästa säsong då?
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
jag tog mitt kort i juli och har kört nästan varenda helg, känslan av att vara ute och köra är obeskrivlig för mig, det är en sådan frihetskänsla som får mig att vilja säga upp mig från jobbet och köra mc på heltid :)

roligast tycker jag att det är att köra med några kompisar, det är riktigt roligt, även om man kommer långt efter dom då jag inte riktigt gillar att lägga ner hojen så mycket i kurvorna men det är ju något som man vänjer sig vid att göra.

sen så är det ju kul att köra fort också :hojraket


vad vill du ha för nått till nästa säsong då?

Hej Hej!
Ja visst är det kul! Och ännu roligare om man är några stycken... men jag har samma "problem" - jag hamnar efter, del för att jag har en lite mindre hoj men främst för att jag fegar i kurvorna.... Men jag ska lära mig! Det kommer hoppas jag... om inte annat får jag hård träna!

Själv har jag bara haft körkotet sen i början av september så jag passar fortafrande på att åka när det är fint väder på helgerna. Men det gäller att inte vara ute för sent för det är börjar bli kyligt!

Tja vad jag hade tänkt mig som nästa Mc är nog en Dukati Monster 900... men jag vet inte riktigt. Är inte så lång så jag vill gänra ha något som jag når ner med tåna på båda sider... allra helst lite mer än bara tåna men då kanske jag är lite kräsen :D .

Men vi får se... ska ju ha tillgång till pengar oxå!!
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tja vad jag hade tänkt mig som nästa Mc är nog en Dukati Monster 900... men jag vet inte riktigt. Är inte så lång så jag vill gänra ha något som jag når ner med tåna på båda sider... allra helst lite mer än bara tåna men då kanske jag är lite kräsen :D .

Vet inte om någon kanske redan nämnt det i tråden men det finns till en del hojar sänkningssatser så hör med din handlare om du hittar en hoj du blir intresserad av. :)
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ja ha vad tycker ni - är det dags att ställa undan hojen nu???:confused:

hehe beror nog på var man bor. Det är inte roligaste vädret, det är kallt, blött och massa löv på marken men tar man det försiktigt och kläs sig ordentligt så går det iaf att köra ner till Ica med en rygga och köpa hem lite grejer som kan behövas:tummenupp
 

Ballitifar

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Uumjåh
Hoj
Skepp o' hoj!
Ja ha vad tycker ni - är det dags att ställa undan hojen nu???:confused:

Absolut inte, det är ju nu det börjar bli intressant att köra hoj. :hihi Körde sju mil häromkvällen, nån minusgrad och blöta lövhögar i mörkret gör en grymt skärpt.. Men det går ju iaf. bra att köra i dagsljus då man har chansen att undvika isfläckar och cyklister utan lysen.
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Absolut inte, det är ju nu det börjar bli intressant att köra hoj. :hihi Körde sju mil häromkvällen, nån minusgrad och blöta lövhögar i mörkret gör en grymt skärpt.. Men det går ju iaf. bra att köra i dagsljus då man har chansen att undvika isfläckar och cyklister utan lysen.

Hmmm... jag tänkte nog ställa undan Hojen i helgen iaf! Det har ju för fan SNÖAT!!!
Snön star ju inte på marken så länge men nu får det vara nog. I helgen åker den in i garaget och sen för den stå där tills i vår! (Tror jag... jag tänkter ju inte låva någonting!)

Ha de vet jag i snö ovändret... :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top