Övningskör med mig!

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
Tja alla glada sporthojjare, Jag är en kille på 20år nyss flyttat till sundsvall :tummenupp och börjat jobba på Eniro. Jag känner ingen här nere som kan vara handledare åt mig så jag undrar om det finns någon vänlig person som kan tänka sig att ta några turer med mig nu under våren/försommaren (teorin är avklarad) Jag kan tyvär inte betala dig något men jag står såklart för alla omkostnader. Det blir nog ingen körning på 2-3 veckor pga handläggningstid och att jag har lite fullt upp.

Jag har B-körkort.

Med vänliga hälsningar och stora förhoppningar Jeff :)
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Hallå!
Jag har inte haft kortet tillräckligt länge för att vara handledare, men om du vill så kan jag hjälpa dig med konkörningen. Jag tränade bara konbana och körde bara några mil efter väg innan uppkörningen. Har du B-kort så är det lugnt med körningen. Ska du köra upp med Thundercaten? Hur är den på konbana?
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
Tja, va synd att du inte haft det tillräckligt länge.. men schysst att du skulle kunna hjälpa med konbanan! finns det någon lämplig plats häromkring att träna på? Jag har inte provat konbana något alls faktiskt, har bara tagit mig någon smygtur själv i höstas pga abstinens :rolleyes:

Körde du upp på din gixxer eller hade du körskolans? jag hade väl tänkt mig att köra upp på min egen hoj om det inte är allt för svårt med den på konbana.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hallå!
Jag har inte haft kortet tillräckligt länge för att vara handledare, men om du vill så kan jag hjälpa dig med konkörningen. Jag tränade bara konbana och körde bara några mil efter väg innan uppkörningen. Har du B-kort så är det lugnt med körningen. Ska du köra upp med Thundercaten? Hur är den på konbana?

kramfors..
han får nog en bra bit o åka då :)
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
Jag har flyttat till sundsvall nu för en vecka sen,har bara inte ändrat i profilen än :)
 

-Daniel-

V-Twin så klart!
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda VTR1000 F
2874679 Tja, va synd att du inte haft det tillräckligt länge.. men schysst att du skulle kunna hjälpa med konbanan! finns det någon lämplig plats häromkring att träna på? Jag har inte provat konbana något alls faktiskt, har bara tagit mig någon smygtur själv i höstas pga abstinens :rolleyes:

Körde du upp på din gixxer eller hade du körskolans? jag hade väl tänkt mig att köra upp på min egen hoj om det inte är allt för svårt med den på konbana.
"Bra ställen" att övningsköra konbana på är t.ex. där körskolorna kör själva, efter någon km på E4 söderut (från s-svall) på högersida finns deras avstängda övningskörningsbana. Stor fördel att konornas platser är utmarkerade!

Bara att åka dit på kvällstid, så stör man inte heller!

Annars har bilprovningen i Nacksta industriområde en stor asfaltsplan att köra på + en möjlighet att köra runt huset & hämta lite fart för att köra högfartsinbromsning.

Använde själv de ovanstående när jag tog kortet.

Saknar du konor så rekomenderas Clas Ohlsson som har billiga å smidiga!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Kan nog intre öva på grund av att jag inte haft MC-kort tillräckligt länge. Juste hoj har du däremot så vi syns nog efter vägarna i sommar! :yoparty
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
"Bra ställen" att övningsköra konbana på är t.ex. där körskolorna kör själva, efter någon km på E4 söderut (från s-svall) på högersida finns deras avstängda övningskörningsbana. Stor fördel att konornas platser är utmarkerade!

Bara att åka dit på kvällstid, så stör man inte heller!

Annars har bilprovningen i Nacksta industriområde en stor asfaltsplan att köra på + en möjlighet att köra runt huset & hämta lite fart för att köra högfartsinbromsning.

Använde själv de ovanstående när jag tog kortet.

Saknar du konor så rekomenderas Clas Ohlsson som har billiga å smidiga!


Ser man banan från vägen?



@morlock klart vi ses på vägarna i sommar, :yoparty
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ser man banan från vägen?



@morlock klart vi ses på vägarna i sommar, :yoparty

typ..
lite träd imellan men där finns 2 infarter. går ej o missa..
tycker man :rolleyes:

med mig skulle de säkert gå men jag har så djäkla lite tid just nu :gnissla
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Tja, va synd att du inte haft det tillräckligt länge.. men schysst att du skulle kunna hjälpa med konbanan! finns det någon lämplig plats häromkring att träna på? Jag har inte provat konbana något alls faktiskt, har bara tagit mig någon smygtur själv i höstas pga abstinens :rolleyes:

Körde du upp på din gixxer eller hade du körskolans? jag hade väl tänkt mig att köra upp på min egen hoj om det inte är allt för svårt med den på konbana.

Jag lånade kompisens gamla GSX 750F -83. Gick aldrig på körskolan, jag tog kortet själv.

Konbana körde jag på Timrå industriområde på en asfaltsplan där.

Kanske är enklare att köra där skolorna övar, mina färgmarkeringar på planen i timrå är nog borta vid det här laget :)
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
Tack för alla tips, :tummenupp men jag skulle verkligen behöva någon som jag kan mängdträna körning med! :gnissla
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Tack för alla tips, :tummenupp men jag skulle verkligen behöva någon som jag kan mängdträna körning med! :gnissla

Ska fundera på d men jag har alldeles för lite tid igentligen , måste höra ifall de ä ok att köra med flera samtidigt eftersom jag redan lovat bort mig :tummenupp
Man kanske kan bli Ankmamma å ha en hel drös gröngölingar efter .:va
 

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
kramfors
Hoj
R6 99a
det vore kanon om du kunde köra med mig! :tummenupp

Var ner på körskolorna nu och kollade runt med tider, är det någon som har feedback om körskolorna i sundsvall, är någon "bättre" eller sämre än någon annan?
 

Borg^

korv
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Cagiva Mito 125
det vore kanon om du kunde köra med mig! :tummenupp

Var ner på körskolorna nu och kollade runt med tider, är det någon som har feedback om körskolorna i sundsvall, är någon "bättre" eller sämre än någon annan?

Många som kör på City.
Personligen är jag hur nöjd som helst med Stenstans. Fick välja helt själv hur många lektioner jag ville ha och när jag ville ha uppkörningen och helsjyssta lärare. Inget lurendrejeri där inte :wiggle
 

-Daniel-

V-Twin så klart!
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda VTR1000 F
Kan även jag rekomendera Checkers!
Mkt bra lärare, och möjlighet att helt lägga upp planeringen själv.

Inget lurendrejeri här heller! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top