Övningskörning i Enskede krokarna..

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
K1200R
Tjejen :tuttar har köpt hoj och ska börja övningsköra.

Någon som har några bra tips på vart man kan hålla till ? Typ en tom parkering eller liknande i Enskede krokarna. Hade tänkt mig stället i blåsut där Dalens trafikskola körde innan men det hade blivit en enda stor byggplats :(

Tips på utlärnings metoder tas också gärna emot.. med start från noll, om man bortser från erfarenheterna av en automatväxlad moped för 10 år sedan ;)
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
robeen skrev:
Tjejen :tuttar har köpt hoj och ska börja övningsköra.

Någon som har några bra tips på vart man kan hålla till ? Typ en tom parkering eller liknande i Enskede krokarna. Hade tänkt mig stället i blåsut där Dalens trafikskola körde innan men det hade blivit en enda stor byggplats :(

Tips på utlärnings metoder tas också gärna emot.. med start från noll, om man bortser från erfarenheterna av en automatväxlad moped för 10 år sedan ;)

Tjena, pröva Hellasgården vid Nacka eller varför inte Älvsjömässan, stooooora luftiga ytor. Inte direkt vid Enskede men mkt nära. Om ni har vägarna förbi Årsta skicka PM eller nått. :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
robeen skrev:
Tjejen :tuttar har köpt hoj och ska börja övningsköra.

Någon som har några bra tips på vart man kan hålla till ? Typ en tom parkering eller liknande i Enskede krokarna. Hade tänkt mig stället i blåsut där Dalens trafikskola körde innan men det hade blivit en enda stor byggplats :(

Tips på utlärnings metoder tas också gärna emot.. med start från noll, om man bortser från erfarenheterna av en automatväxlad moped för 10 år sedan ;)

Älvsjö är guld, har övningskört en del bil där med min tjej :tuttar
Annars kan man åka runt på industriområdet vid Enskedefältet, lite trafik, lite större parkeringar och riktiga vägar, för att nöta in det där med stanna, blinka och starta i lugn och ro.

Börja med åka iväg och stanna, åka iväg och stanna, för att hitta dragläge, var bromsen tar mm. Sen är krypkörningskonbanekörning tokbra, dock utan konor, utan bara slalom, så gör det inget om man vinglar, man slipper krocka med konorna... :huvet

Kör lungt och lycka till, vi kanske cs i sommar! Jag hänger gärna med och åker om ni ska iväg och landsvägsköra, skicka PM! :)
 

hiawatha

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2005
Ort
stockholm
Hoj
suzuki tl 1000 r
robeen skrev:
Tjejen :tuttar har köpt hoj och ska börja övningsköra.

Någon som har några bra tips på vart man kan hålla till ? Typ en tom parkering eller liknande i Enskede krokarna. Hade tänkt mig stället i blåsut där Dalens trafikskola körde innan men det hade blivit en enda stor byggplats :(

Tips på utlärnings metoder tas också gärna emot.. med start från noll, om man bortser från erfarenheterna av en automatväxlad moped för 10 år sedan ;)

Hallo! Ett bra ställe att övningsköra på är bilprovningen i
högdalensindustiområde. hiawatha önskar lycka till och många kramar

p.s kom just på att gubbängsskolans skolgård kan vara något, har inte varit där på länge men förrut var det gått om plats där, du kan ju kolla detta också.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top