Övningskörnings väst/Skylt..?

RoCKarn

Mot nya Mål 2007....
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
Honda Fireblade-02 med Yoshi
Halloj alla glada !

Jag håller på att övningsköra lite nu innan det blir för kallt, och är på jakt antingen efter en reflexväst med inbyggd ficka för övningskörningskylten eller det bästa alternativet en skylt med klister istället för magnet. Jag har kollat och det enda jag har hittat är magnet. Någon som vet om firma/företag som säljer skylt med klister på baksidan så man kan få den att fästa på västen.

Tack på förhand

/Niklas

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
skriv ut en i lämplig storlek med rätt färger på datan och plasta in så kan du sy fast den eller vad du vill..

har inte sett några skyltar som inte har magnet men vi gjorde hål på var sida som vi drog ett bälte igenom.. funkar fint :D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
RoCKarn skrev:
Halloj alla glada !

Jag håller på att övningsköra lite nu innan det blir för kallt, och är på jakt antingen efter en reflexväst med inbyggd ficka för övningskörningskylten eller det bästa alternativet en skylt med klister istället för magnet. Jag har kollat och det enda jag har hittat är magnet. Någon som vet om firma/företag som säljer skylt med klister på baksidan så man kan få den att fästa på västen.

Tack på förhand

/Niklas

Ta en med magnet så gör du två hål i den (en på varje kortsida) sen e de bara att skaffa nåt elastisktband att ha runt midjan funka skit bra för mig hela sommaren :tummenupp

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Jag tog en plåbit som var lika stor som övningskörnings skylten och skruvade skylten på den. och skruvade sen fast den nedanför reg. skylten.
funkade skit bra, och så behöver man inte ha skylten på sig!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
RoCKarn skrev:
Halloj alla glada !

Tack på förhand

/Niklas

Jag köpte en reflexväst på mekonomen och fäste en övningskörningsskylt med silvertejp, funkar kanon (finns en bild, ack ej så tydlig, på min profil). Sedan finns ju dem där små skyltarna men jag kör mycket på E20 så jag vill synas ordentligt (har nog att tänka på utan att ha eve bilar stressande bakom) De må se töntigt/fult ut men det skiter jag i. Tills dess att man har körkortet i handen så bör man tydligt visa andra trafikanter att man övningskör. Den lilla skylten kostar 50 kr om man nu föredrar den istället.

Bifogat

• övningskörningsskylt.jpg
    övningskörningsskylt.jpg
    45.4 KB · Visningar: 2,944
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Jag köpte en reflexväst på mekonomen och fäste en övningskörningsskylt med silvertejp, funkar kanon (finns en bild, ack ej så tydlig, på min profil). Sedan finns ju dem där små skyltarna men jag kör mycket på E20 så jag vill synas ordentligt (har nog att tänka på utan att ha eve bilar stressande bakom) De må se töntigt/fult ut men det skiter jag i. Tills dess att man har körkortet i handen så bör man tydligt visa andra trafikanter att man övningskör. Den lilla skylten kostar 50 kr om man nu föredrar den istället.

OBS. Den lilla skylten är EJ godkänd, men de jobbar på att få den det.
Tror det är Lelles som har en reflexväst med stort tryck på ryggen "Övningskör".

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Annars så kan du alltid ha en skyl som jag har:
hihi :tungan obs har körkort..

Bifogat

• övningskör1.JPG
    övningskör1.JPG
    68.1 KB · Visningar: 188
  • tävlingskör1.JPG
    tävlingskör1.JPG
    66.4 KB · Visningar: 152
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...