"Övningsområde"

BullDoozer

Skrotsamlare
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
Bandit
Hejsan!

Tänkte passa på att säga hallåj till alla SH-are i Svall/Timrå/Hsand.
Jag är en nybliven hojåkare, Kille 23år, kör en zx6:a och bor i Skönsberg.

Nu är det så att jag fått bakhjulsåkning på hjärnan. :banana
Problemet är bara att hitta någonstans där man kan öva.
Finns det något bra område/raka där man inte stör allmänheten och inte behöver oroa sig över att få blinkande blåljus i backspeglen.
Gärna i sundsvallstrakten, så man slipper köra långt...

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Hej och välkommen hit!

Det finns vad jag vet inga kanonställen nära stan där man utan risk för blåljus kan träna slangning, utan man får köra färre repor på fler ställen istället.

Men kanske stans mer aktiva bakhjulsåkare har några bra ställen att tipsa om?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
säger som alltid,gamla e4 vid söråker där stör man inte många (inga hus alls) o kör inte många bilar där.

häng med imorgon på onsdagsturen,med lite tur blir det lite bakhjulsåka där

Last edited:

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
BullDoozer skrev:
Hejsan!

Finns det något bra område/raka där man inte stör allmänheten och inte behöver oroa sig över att få blinkande blåljus i backspeglen.

tja välkommen . !! det finns ju lite överallt en massa rakor . men jag har samma problem som dig . vill gärna ut en sväng där blåljusen är sällsynta och inte så mkt trafik så man slipper göra någon annan olycklig i fall ...

bor i korsta själv så hör av dig om det skulle vara intr att sticka ut nån gång . :)
/Erik

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
om man börjar vid videoteket rai så har man ju en bra raka på landsvägsallen bort mot max å förbi max,slät å fin :tummenupp se till att ha grönt ljus bara :D nä,skämt åsido finns ju nåra indusriområden som funkar bra(om man nu inte ska åka toklångt!)en bit uppöver på E14 kan ju funka nattetid(inte mycket bilar då) finns många ställen :yoparty lycka till :)

Last edited:

BullDoozer

Skrotsamlare
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
Bandit
Ålrajt, tack för alla förslag.

Än så länge behöver jag inte några längre rakor, men lyften blir väl längre med tiden antar jag?...
Jag tänker hänga på onsdagskörningen senare i kväll. har ju sett på bilderna att det finns många som vet hur det skall gå till. :yoparty

lillen81: Jag hänger gärna på om du skall ut och åka, bara kul om man är fler.

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
BullDoozer skrev:
Hejsan!

Timrå industri område brukar funka fint.

Gixxer Mike

Guest
Va bra att ni annonserar ut vart vi brukar köra..kanske borde tänka på att detta är ett allmänt forum och vem som hellst kan läsa...
Vi har ju ett gäng med blårockar som även dom läser här..
sköt plats osv genom privata mess så ingen "obehörig" kan bara åka dit och kolla ..nu har ni liksom anonnserat ut både dag och plats så..jag skulle inte bli förvånad om det "råkar" dyka förbi en bumse eller bil som kommer från ordningsmakten...

Ett tips är att sköta allt sånt här när man träffas så bara de utvalda vet vart man åker så det inte sprids hejvilt.

Med Vänlig hälsningar från lilla mig

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Hade lite samma tankar jag med, men jag tror att polisen vet om platserna och vilka tider det ska köras brukar inte vara så tydligt.
Men som sagt kanske är nåt att tänka på, även vad gäller onsdagskörningarna, blir sträckan annonserad i förväg så är det lätt för fabboblå att placera ut sig lite lämpligt på vägen.

Just my 2c

Gixxer Mike skrev:
Va bra att ni annonserar ut vart vi brukar köra..kanske borde tänka på att detta är ett allmänt forum och vem som hellst kan läsa...
sköt plats osv genom privata mess så ingen "obehörig" kan bara åka dit och kolla ..nu har ni liksom anonnserat ut både dag och plats så..jag skulle inte bli förvånad om det "råkar" dyka förbi en bumse eller bil som kommer från ordningsmakten...

Ett tips är att sköta allt sånt här när man träffas så bara de utvalda vet vart man åker så det inte sprids hejvilt.

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
Gixxer Mike skrev:

så sant som det var sagt . tänkte inte på det . :rolleyes: . kanske skulle börja tänka lite mer :huvet

BullDoozer

Skrotsamlare
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
Bandit
De va Inte meningen att röja era favvoställen. tänkte inte så långt. :(
Kanske vore lämpligt att plocka bort denna tråd. Någon moderator i närheten?

Borde ju vara varje kumuns skyldighet att upprätta en plats där man kan träna slangning lagligt... :tummenupp

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Nja, så farligt att vi behöver ta bort tråden var det inte.

BullDoozer skrev:

Borde ju vara varje kumuns skyldighet att upprätta en plats där man kan träna slangning lagligt... :tummenupp

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
finns ju många ställen å köra på å haffa kan ju inte vara över allt :D man brukar ju oftast inte bli kvar på samma ställe så länge heller :tungan ,men om man säger så här då,alla raker med lite eller ingen trafik å helst inga hus efter funkar ju :yoparty hehe luddigt värre :banana

Naj

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Har ingen för tillfälligt
BullDoozer skrev:

Du har ju garaget ditt
Räcker inte det :huvet

:7peta

BullDoozer

Skrotsamlare
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
Bandit
Naj skrev:
Du har ju garaget ditt
Räcker inte det :huvet

:7peta

haha, passa dig nu Naj så att jag inte publicerar filmer/bilder på dig när du övar... :tungan
...så att ingen copy cat snor din specialare, du vet den där wheelie'n med rykande bakdäck som bara du kan göra... :hihi

Men till vintern skulle säkert "Garagerakan" fungera om vi inte får tillgång till någon plogad isbana vid ortviksstranden...

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
BullDoozer skrev:
haha, passa dig nu Naj så att jag inte publicerar filmer/bilder på dig när du övar... :tungan
...så att ingen copy cat snor din specialare, du vet den där wheelie'n med rykande bakdäck som bara du kan göra... :hihi

Men till vintern skulle säkert "Garagerakan" fungera om vi inte får tillgång till någon plogad isbana vid ortviksstranden...

Det e ju flera som behöver "öva".. Bara att vi åker till nån bra raka så snart som möjligt o slangar på!! Eller hur?!?!
Lättare än att försöka med att hänga på 200+ gänget när dom slangar.. Då kan man träna på SIN nivå.. O efter vad man sitter på för hoj.. :martialar

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år