Övningsområden i/runt Vänersborg?

Nathaliehamar

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2022
Hoj
2021 Yamaha MT-07
Hej! Jag undrar om någon kan tipsa om bra övningsområden runt vänersborg, gärna inhägnade, som man kan öva lite manöverbanor på?

Jag ska gå en intensivkurs och ta mig ett A-kort vecka 35-36 men skulle gärna vilja öva lite innan jag åker. Dock har jag ingen i min närhet som får ställa upp som handledare, vilket är anledningen till att jag söker främst ett inhägnat område. Förstår att inhägnade områden oftast ägs av någon, men då kanske ni kan tipsa om vem jag kan kontakta och fråga snällt om jag inte kan få puttra runt lite ?

Skulle någon dessutom ha lust att mötas upp och komma med lite tips och trick skulle jag också vara tacksam! ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Vilket uselt gensvar! Berätta mer om dig själv så kanske det kommer igång. Singel? Mått? Piercingar?
När jag såg inlägget så funderade jag på hur många PM som TS fått.
Årets trolltråd tror jag. Hur skulle TS komma till och från inhägnade området?

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Nu finns det visserligen en Nathalie Hamar som bor i det området, med en Yamaha MT-07 registrerad på sig. Så om det är ett troll så har det i alla fall gjort sin research! :glömdet

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kör genom blåsut mot öxnered under rix45 till trestadscenter där kan du övningsköra på trafik verkets övningsområde.

Annars finns det ett gäng som åker då o då från Honda försäljningen på vägen mot vargön.

O jag börjar nog jobba om ett par månader i värnersborg o kör gärna med dej efter jobbet då o då om det inte löst sig.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Eller bara kör ändå.

Ut i skogen och kör bara.
Vilka förkunskaper har du?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
Hade det inte varit för den där jäkla 5-pers gränsen så hade jag kunnat hjälpa dig.
Jag kan fortfarande tipsa och lära ut, men kan inte vara handledare.

Var utgår du ifrån?

Nathaliehamar

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2022
Hoj
2021 Yamaha MT-07
Eller bara kör ändå.

Ut i skogen och kör bara.
Vilka förkunskaper har du?
Hahaha skogen, är du galen? ? Jag har inga förkunskaper att skryta om direkt. Körde moped som tonåring och det är allt. Första gången jag satt på en motorcykel var förra veckan när jag krypkörde runt på den jag vart och inhandlat mig min egen ?

Nathaliehamar

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2022
Hoj
2021 Yamaha MT-07
Hade det inte varit för den där jäkla 5-pers gränsen så hade jag kunnat hjälpa dig.
Jag kan fortfarande tipsa och lära ut, men kan inte vara handledare.

Var utgår du ifrån?
Ja det är jävligt dumt att alla ska bli lidande för att en liten andel såg en möjlighet att dra in svarta pengar som "mclärare". Men tips och någon som kan ge lite feedback tar jag tacksamt emot! Har släp att lasta hojen på för att ta den till någon öde parkering. Skulle någon ändå komma kan vi alltid låtsas att du är i hög färd med att skälla ut mig för olovlig körning så riskerar du själv inte att åka på att du stått där och tillåtit det hela ?

Jag utgår från Vargön!

Nathaliehamar

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2022
Hoj
2021 Yamaha MT-07
Nu finns det visserligen en Nathalie Hamar som bor i det området, med en Yamaha MT-07 registrerad på sig. Så om det är ett troll så har det i alla fall gjort sin research! :glömdet
Ja, detta trollet vet minsann vad hon pratar om! Måste vara jäkligt tomt på tjejer i forumet om troll är slutsatsen när man lite halvdesperat ber om hjälp ?

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag såg din fråga både här och på Facebook... där i nån grupp om mc eller kanske handledare...
Dina trakter känner jag inte till så svarade ingenstans men misstänkte att det iaf här på SH skulle bli nån lustig kommentar... och minsann!
Aja, jag kan inte hjälpa på annat sätt än att önska dig lycka till med ditt körkort!
(det är inte så svårt som många vill påskina)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Här har du trafik verkets uppkörning o övning område med uppställda konbanor ca en mil från dej.

Hammar från Dalsland? kanske vet vem din far är isåfall.
Screenshot_20220820_145727_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Det enklast är parkeringar och industriområden. Längs väg 44 ligger ju något köpcenter som är helt öde på kvällarna (Trestad center?). Har Innovatum en parkering? Där stör du ingen. Även om polisen ser dig så har du släp och tränar konbana så lär de knappast bråka. I Trollhättan borde det finnas en del, fast jag klassar det som stället Gud glömde så jag har tyvärr dålig koll där.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
Trestad center är tillbommat om kvällarna. Grindar lite överallt.

Bästa stället om man vill börja någonstans är att rulla bort till Stallbacka eller ta vägen ut till Gaddesanna och liknande.

Innovatum är nog knepigt nuförtiden, men borde gå att lösa. Finns ett par ytor som är lämpliga och som har en relativt låg användning på vardagskvällar.

TS; Jag skickade meddelande om du ville haft hjälp i helgen som var. Erbjudandet kvarstår till viss del, så säg till om du vill lära dig grunderna. Kanske inte måste öva motlutning direkt, men mest för att öva på kopplingen och dess användning vid krypkörning.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Trestad center är tillbommat om kvällarna. Grindar lite överallt.

Bästa stället om man vill börja någonstans är att rulla bort till Stallbacka eller ta vägen ut till Gaddesanna och liknande.

Innovatum är nog knepigt nuförtiden, men borde gå att lösa. Finns ett par ytor som är lämpliga och som har en relativt låg användning på vardagskvällar.

TS; Jag skickade meddelande om du ville haft hjälp i helgen som var. Erbjudandet kvarstår till viss del, så säg till om du vill lära dig grunderna. Kanske inte måste öva motlutning direkt, men mest för att öva på kopplingen och dess användning vid krypkörning.
Självklart måste man ha staket, tänk om någon får för sig att mot förmodan ha kul med ett fordon... Mina guldkorn för träning är föga förvånande i Stenungsund, men det är lite väl långt att åka.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Mitt "tips/trick" som du nämner i starten här, är att balansera på hojen både i stillastående och i låg hastighet. Du kommer känna dig i kontroll över hojen o inte tvärtom.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning