Övriga nyheter 2008 (stövlar skinnställ handskar prylar)

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har du testat dem än? De sitter skönt som fasen, men jag hade problem att få på dem! det är ingen dragkedja utan en mjuk innersko med snörning, som jag hade svårt att få in min fot i (vid vristen)

Inte provat dom än:va
Upplevde du dom som små i storlekarna?
Lite svårt att bestämma storlek, vilket dom gärna vill innan dom tar hem dom:confused:

Annars har tankarna funnits på dom här oxå, men har hört att dragkedjan verkar lite i klenaste laget...hmm

Bifogat

• 9875420_01G.jpg
    9875420_01G.jpg
    57.2 KB · Visningar: 63

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Inte provat dom än:va
Upplevde du dom som små i storlekarna?
Lite svårt att bestämma storlek, vilket dom gärna vill innan dom tar hem dom:confused:

Annars har tankarna funnits på dom här oxå, men har hört att dragkedjan verkar lite i klenaste laget...hmm

De säljer den förstnämda modellen på Lelles i uppsala. Jag var där o provade. Storlekarna var i mitt fall normala. När jag väl fick ner hälen vid vrist-delen av skon satt den bra. Men jag får lätt cellskräck och känner att dragkedja o Sidi's modeller passar mig bättre...

De finns i svart med vit puma-rand där, ring dem o beställ, passar de inte så skicka tillbaks o byt...

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
De säljer den förstnämda modellen på Lelles i uppsala. Jag var där o provade. Storlekarna var i mitt fall normala. När jag väl fick ner hälen vid vrist-delen av skon satt den bra. Men jag får lätt cellskräck och känner att dragkedja o Sidi's modeller passar mig bättre...

De finns i svart med vit puma-rand där, ring dem o beställ, passar de inte så skicka tillbaks o byt...

Vill just ha dom svart/röda stövlarna med liten Ducati Corse logga på:)
Ska nog beställa dom på AVA-MC, där kunde man trixa lite med storlekarna.

Du kommer inte ihåg vad dom kostade?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vill just ha dom svart/röda stövlarna med liten Ducati Corse logga på:)
Ska nog beställa dom på AVA-MC, där kunde man trixa lite med storlekarna.

Du kommer inte ihåg vad dom kostade?

hm kunde det vara mellan 2800 till strax över 3000? minns inte riktigt...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nya dainese ryggskydd. Verkar inte kommit ut på marknaden riktigt änuu, då de var svåra att googla fram. Finns inte heller nämda på dainese.com.
Men här är en bild på ett.

Lelles mc i uppsala ska enligt deras katalog ha dem men jag såg dem inte sist jag var där, kanske inte kommit än.
Verkar vara riktigt bra luftgenomströmmning!

Modellen heter SHIELD 7 elller 8. Dainese har en modell som heter Shield Evo, men är inte densamma. Jag ska nog försöka köpa detta så fort jag hittar det.

LÄNK: http://www.kneedraggers.com/details/Dainese_Back_Shield_7_Air--630821.html

Bifogat

• dainese_shield_7.jpg
    dainese_shield_7.jpg
    196.1 KB · Visningar: 75

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nya Puma för Ducati-freaks!
(de är inte bara röda utan det är en ducati-edtion

Bifogat

• puma_red.jpg
    puma_red.jpg
    31.6 KB · Visningar: 52

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Nya dainese ryggskydd. Verkar inte kommit ut på marknaden riktigt änuu, då de var svåra att googla fram. Finns inte heller nämda på dainese.com.
Men här är en bild på ett.

Lelles mc i uppsala ska enligt deras katalog ha dem men jag såg dem inte sist jag var där, kanske inte kommit än.
Verkar vara riktigt bra luftgenomströmmning!

Modellen heter SHIELD 7 elller 8. Dainese har en modell som heter Shield Evo, men är inte densamma. Jag ska nog försöka köpa detta så fort jag hittar det.

LÄNK: http://www.kneedraggers.com/details/Dainese_Back_Shield_7_Air--630821.html
var inne på mc-varuhuset i veckan för att köpa nytt ryggskydd, tänkte kolla in just det här skyddet..

tyvärr är det inte något som de kommer att ta in så vi kikade i deras kataloger istället.. det har samma säkerhetstypning som de vanliga wave-skydden, det är tjockare/otympligare och även om lufthålen ser bra ut så begränsas ventilationen ändå av ditt skinnställ och därför kändes ett vanligt wave bättre..

sedan finns det bara i svart så det där vita skyddet har jag ingen aning om vad det ska vara..

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har ett par Alpinestars Supertech R, perforerade för maximal MotoGP-effekt. Tåskrapskydd i magnesium måste man ju ha också. Jag ska försöka provkrascha dom och tala om hur bra dom var.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
var inne på mc-varuhuset i veckan för att köpa nytt ryggskydd, tänkte kolla in just det här skyddet..

tyvärr är det inte något som de kommer att ta in så vi kikade i deras kataloger istället.. det har samma säkerhetstypning som de vanliga wave-skydden, det är tjockare/otympligare och även om lufthålen ser bra ut så begränsas ventilationen ändå av ditt skinnställ och därför kändes ett vanligt wave bättre..

sedan finns det bara i svart så det där vita skyddet har jag ingen aning om vad det ska vara..
Den vita varianten är snowboard/skid-modellen.
Det kanske är som du säger med ryggskyddet, vad jag hade läst nånstans så var detta ett ryggskydd som hade en högre klassifisering när det kommer till "okrossbarhet". Jag kanske använder fel termer, men det var nått om att det skulle vara hårdare...

Vilket kanske inte är nödvändigt egentligen, men Lelles hade det på lager nu så jag ska kika vid löning :D
Ps. wave-ryggskydden sägs ha ruskigt dålig kardborre-fästning, hoppas de löst det problemet nu...
acc.back-shild-7-1875933-wz.jpg

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
någon som vet var man kan hitta mer info om Arlen Ness stövlarna? Funderar på att dra iväg en beställning till fc-moto, men lyckas inte hitta någon info om dom..

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Den vita varianten är snowboard/skid-modellen.
Det kanske är som du säger med ryggskyddet, vad jag hade läst nånstans så var detta ett ryggskydd som hade en högre klassifisering när det kommer till "okrossbarhet". Jag kanske använder fel termer, men det var nått om att det skulle vara hårdare...

Vilket kanske inte är nödvändigt egentligen, men Lelles hade det på lager nu så jag ska kika vid löning :D
Ps. wave-ryggskydden sägs ha ruskigt dålig kardborre-fästning, hoppas de löst det problemet nu...
acc.back-shild-7-1875933-wz.jpg
ah, då förstår jag.. det är möjligt att air-skyddet är bättre, tyvärr får man inte veta det genom klassificeringen eftersom det handlar om att uppfylla vissa mätresultat.. båda skyddan klarar nivå 2..

testa! sedan skriver du en recension här så att jag kan lämna tillbaka wave-skyddet om du är nöjd med ditt ;)

kardborren satt stenhårt, säkert åtgärdat? :va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...