Überjävla bra film.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Låt mig först, för att klargöra min totala opartiskhet, säga att jag alltid haft otroligt svårt för allt vad rap och rappare heter.

Jag och min polare hade en tråkig kväll och drog till videobutiken och skulle hyra en film. Stod och glodde en bra stund i hyllorna utan att hitta nåt som passade våra cineastiska gommar. Till slut så föll min blick på '8 Mile'.

Tänkte väl nåt i stil med 'vafan?' och hyrde den. Nu nästan två timmar senare sitter jag här med ett stort leende. Det är sällan, MYCKET sällan som man ser en såhär bra film. Har du inte redan sett den så gå och hyr den imorgon, för det kommer regna. Bästa filmen jag sett på länge. HYR!

TOPPBETYG!

s9d8as0vjk

Guest
Allvarligt talat ... om man inte är en RAP-fanatiker så är den där rullen den sämsta skit som gjorts. Sverker hade kastat den rakt i soptunnan ...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag måste säga att det är omöjligt för mig att tänka tanken att hyra en film av det slaget. Kalla mig inskränkt men det går inte.

En film med/av/om vår tids största hype och dessutom rap?

No can do. Ska jag se något musikrelaterat för att fördriva tiden så blir det en rerun med "Rock Star" där bra musik, klicheer, humor och metal-nostalgi blandas på ett skönt sätt.

Men en rap-film? Lika troligt som att jag skulle hyra en DeCaprio-film .... :zpy

Lithium

Guest
Mr B skrev:
Allvarligt talat ... om man inte är en RAP-fanatiker så är den där rullen den sämsta skit som gjorts. Sverker hade kastat den rakt i soptunnan ...

Måste nog hålla med där, kan endast rekommendera "8 mile" om det inte finns nån erkänt bättre inom ca 3 km´s avstånd...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hehe. Smaken ÄR ju helt klart olika men jag gillar den stenhårt och jag kan garantera dig att du inte hittar EN enda skiva rap hos mig. ;)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Tyckte att det var en ruskigt dålig film. Skådespelarinsatserna var nästan i Nattbuss 807 stil

Och sedan verkar det som om de spelade över lite på hiphop grejen lite...eller är verkligen hiphopare sådär urbota fåniga?

Slutet hade också kunnat varit lite mer tillfredställande

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
8 mile är hur grym som helst!! Sen kan jag rekomendera "The Ring" älskar den oxå av någon underlig anledning?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Se true lies - där finns en ZXR750 i de rätta färgerna :tummenupp

750RR

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ska man snacka musikfilm så finns det egentligen bara en film värd namnet...

SPINAL TAP!!!

Dock så tyckte jag att 8mile var ganska hyffsad för att handla om något så avskyvärt som rap...M&M gör väl inte skitdåligt ifrån sig heller tycker jag. Bra mycket bättre än de flesta andra musiker som försöker sig på skådespeleri iaf, tex Brittan, Mariah Carey, Gene Simmons osv osv...

Loffe måste ju iofs få ett hedersomnämnande när man pratar f.d musiker...cool kille...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras