äckelmänniskor

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Ken Keniff skrev:
Jag säger som du ( du känner en del skinheads) ,-jag känner en del invandrare och dom robbar inte folk eller våldtar brudar eller snor mobiler ,"Trist att en del ska sabba för så många som sköter sig".Men det är jäkligt lätt för folk att peka ut folk och häva ur sig massa skit med kommentarer som inte går att misstolka ( vilket ett flertal här på forumet gör med jämna mellanrum ).

Tyvärr gör man ju lätt samma sak själv det är så himla lätt när man är pissed!!

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det störande i det hela är att ALLA skinheads ses som nazister & rasister; allmänna idioter mm. vilket är åt helvete fel då den gruppen är en "avart", som hängett sig åt mindre intelektuella ideologier, ur den riktiga skinheadskulturen.

Jag hajar att det inte ligger i allmän persons intresse att ta reda på vilken grupp av skinnskallar som denne varit i dispyt med el.dyl. lika lite som det ligger i dennes intresse att ta reda på om personen han såg slå annan var hiphoppare eller bara en person som bar löst åtsittande klädsel. Dock så blir jag trött på att vissa saker görs/beskrivs så enkelt i många lägen. Men jag hajar att det åxå i många lägen inte finns tid, ork, eller intresse i att på ett väldokumenterat & faktaenligt sätt beskriva sitt livs händelser.
Det skulle inte jag orka alla gånger då man vill beskriva snabbt & enkelt att man kanske fått stryk & hur denne såg ut.

SHARPSKINS inte som andra...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Re: Re: Re: äckelmänniskor

Neox Spunk skrev:
Införskaffa en fjäderbaton istället.. Gör bra mycket mera ont.. Tror inte att han går på dig igen efter ett slag med en sådan.. :fakta
En fjäderbatong eller annat valfritt tillhygge kräver att man är tränad på det och kan använda det i en stressad situation.

Är man nervös och har en puls på 200 och en skyhög adrenalinnivå så kommer det hela sluta med att pundaren tar din balla fjäderbatong och bankar skiten ur dig.

Samma sak med knivar eller andra typer av vapen. Risken är stor att det slutar med att man själv blir offer för sitt eget vapen.

Om en tjej som känner sig hotad nu överhuvudtaget ska ha något vapen så är nog pepparspray ett bra val, det kräver ingen direkt skicklighet för att träffa och slår ut motståndaren direkt. Jag har väldigt svårt att se hur en batong skulle kunna vara bättre, förklara gärna?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
CoRuS skrev:
Det störande i det hela är att ALLA skinheads ses som nazister & rasister; allmänna idioter mm. vilket är åt helvete fel då den gruppen är en "avart", som hängett sig åt mindre intelektuella ideologier, ur den riktiga skinheadskulturen.
Men, är det konstigt?

Jag som icke-skinhead har svårt att med ett ögonkast avgöra om det är snälla frimärkssamlande skinheads eller felknullade våldsmän som står och hänger vid tunnelbanestationen. På samma sätt så har jag svårt att avgöra om Tensta-gänget i adidas-mysbrallorna verkligen vill låna min mobil för att ringa mamma eller för att sno den.

Anammar man en viss kläd- och utseendekultur som i folkmedvetandet är starkt förknippat med våld och brott så får man nog acceptera att vanligt folk ser ogillande på en. Jämför med om du skulle åka till Los Angeles och klä dig i typiska gängkläder, snuten skulle se dig som ett hot oavsett om du verkligen är en våldsam gängmedlem eller om du i själva verket bara har en märklig klädsmak.

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
v-g skrev:
Jag har faktist en bombarjacka (tyvärr gick det hål i den pga ett grenrör på en Volvo så den är hemma hos mor och far) som jag bad min mamma handla åt mig då jag anser att det är en grymt skön sommarjacka!! Men jag fattar vad du menar tror ja. Men det viktiga är inte vad som är på folket utan det som är inuti!!
Hade en när jag var 11 år. Synd att det ska bli rasist stämpel på allt. Rakad skalle, gamla vikinga smycken/symboler. Till och med svenska flaggan kan man inte ha eller använa hur som helst. :rolleyes:

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
det är sjukt...att vissa skolor i svrige inte får ha svenskaflaggan på skolgården eller inte ens sjunga ntionalsången på avslutningen....det e jävligt sjukt....skulle det vara rasistiskt?

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
intrepid skrev:
det är sjukt...att vissa skolor i svrige inte får ha svenskaflaggan på skolgården eller inte ens sjunga ntionalsången på avslutningen....det e jävligt sjukt....skulle det vara rasistiskt?

Nej självklart inte... detta är ett tydligt exempel på sånt som går till överdrift :skrämd

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Re: Re: äckelmänniskor

tingeling_66680 skrev:
Använd pepparspray eller nått sån't...sen kickar du han mellan
benen och sedan springer du fort som fan bort....iof så kanske
det inte blir så roligt att stöta på han igen...du kan juh alltid
hoppas på att han blir rädd eller nått.

Annars så skulle jag nog ta med nårra killkompisar när du vet att
han é där o sen låta dom skrämma upp äcklet!

Grejen är ju det att ja inte vet om han väntade på mig eller på nån annan. Är inte så kaxig kl 4 på natten. Om ja hade haft nån med mig hade ja kanske gått fram å frågat men just då var det bara att gå fort och dra så lite uppmärksamhet som möjligt till mig.

Tror att det är lätt att vara kaxig och säga att man ska göra si å så men när det verkligen gäller så springer man hellre.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Re: Re: Re: äckelmänniskor

Anciol skrev:
Grejen är ju det att ja inte vet om han väntade på mig eller på nån annan. Är inte så kaxig kl 4 på natten. Om ja hade haft nån med mig hade ja kanske gått fram å frågat men just då var det bara att gå fort och dra så lite uppmärksamhet som möjligt till mig.

Tror att det är lätt att vara kaxig och säga att man ska göra si å så men när det verkligen gäller så springer man hellre.

Nä gå inte dit där själv! Om du ser han fler gånger så ta med nån
kompis...konfrontera o säg allvarligt att du inte vill ha han
efter dej och att du inte é intresserad.
Ha nån killkompis med som kan hålla styr på det hela om han blir
sur och försöker nått dumt.

Visst enkelt att säga men hade en kille hoppat på mej så hade jag
ju knappast stått o inte gjort nått. Hade slagit tebax allt jag orkade
om man inte hade kunnat springa därifrån...

Sen é det klart andra saker som spelar roll om han har kniv eller
nått annat vapen...då hade man ju fått ta situationen som den var då.

Om nån ger sig på en o man inte kan fly så kan det självförtroendet
och modet att ge tebax rädda ens liv. Det kan skrämma den som anfaller...

Hoppas du slipper se killen igen!

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
MT 01
Re: Re: Re: Re: äckelmänniskor

sgtpepper skrev:
En fjäderbatong eller annat valfritt tillhygge kräver att man är tränad på det och kan använda det i en stressad situation.

Är man nervös och har en puls på 200 och en skyhög adrenalinnivå så kommer det hela sluta med att pundaren tar din balla fjäderbatong och bankar skiten ur dig.

Samma sak med knivar eller andra typer av vapen. Risken är stor att det slutar med att man själv blir offer för sitt eget vapen.

Om en tjej som känner sig hotad nu överhuvudtaget ska ha något vapen så är nog pepparspray ett bra val, det kräver ingen direkt skicklighet för att träffa och slår ut motståndaren direkt. Jag har väldigt svårt att se hur en batong skulle kunna vara bättre, förklara gärna?

Pepparspray gör ju inte så jävligt ont i ögonen.. Visst man blir chockad.. Har blivit sprayad i huvudet.. Man ser inte så mycket men man blir ju inte rörelseförhindrad direkt..

Man kanske ska ha både och.. Först lite spray, sen en batong över nacken... Sen kan man spring så fort man kan..

Diversion

Guest
Anciol skrev:
... Han hade frågat om ja skulle komma hem men ja sa att ja skulle sova hos en kompis.

Han kanske bor i ditt område och har sett dig förut när han säger sådär.

Nåja, ta det försiktigt men bli inte paranoid. Även om han verkar lite underlig behöver han ju inte vara Ted Bundys mindre kända brorsa Bud för det.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Snälla! Säg inte att man skall sparka män mellan benen som självförsvar! Jag som kille tar det personligt och ni tjejer skulle bara veta hur det känns!

Kan ni inte istället sikta på smalbenen eller köra upp en näve i nyllet? Pepparsprej går väl också bra! Men snälla, inte skrevet! :skrämd

(jag är seriös!)

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Bodoe skrev:
Snälla! Säg inte att man skall sparka män mellan benen som självförsvar! Jag som kille tar det personligt och ni tjejer skulle bara veta hur det känns!

Kan ni inte istället sikta på smalbenen eller köra upp en näve i nyllet? Pepparsprej går väl också bra! Men snälla, inte skrevet! :skrämd

(jag är seriös!)

Antastar du oskyldiga flickor är ett knä i skrevet det minsta du förtjänar.

Ett annat bra tips är att sikta mot ögonen, lyckas man med detta konststycke så har du attackeraren fast som i ett skruvstäd då man måste söka läkare!

tjorven

ha ha
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Gsx600F
Anciol skrev:
Dagen efter... bakis och trött. Ledsen är ja också, det brukar jag inte vara när ja varit på krogen. Igår stod ja utanför min tunnelbana för att ta en cigg, det var 7 min kvar. Det kommer fram en kille för att prata med mig å jag e trevlig men säger nej tack, har pojkvän å går ner i tunnelbanan när tåget kommer. Han hade frågat om ja skulle komma hem men ja sa att ja skulle sova hos en kompis. Han frågade när han fick träffa mig igen och ja svarade att det fick han nog inte.

Tar tåget hem efter en halvkul kväll. Kl är runt 4 när jag går av och börjar gå hem. Brukar vara lite skraj men vad ska man göra? När ja kommer upp ur tunnelbanan ser ja till vänster, ja går till höger. Då står pervot där och väntar på mig! Vet inte om han såg mig eller inte men jag går väldigt fort och pratar i mobil samtidigt. Läskigt! Hur ska jag våga åka hem själv sent på natten i fortsättningen? Nån som kan några dödliga karategrepp??

Kan nån förklara varför man står å väntar på en okänd människa i ca 5 timmar?

Ta en taxi!!
Kostar lite mer men man kommer till 99,9% hem säkert i alla fall!!!
Jag skulle aldrig våga gå ensam i huvudstaden mitt i natten/morgonen. :skrämd

Recon

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ingen än!
Capone skrev:
köp dig en tårgas...

Tårgas är olagligt utan tillstånd.

Denna försvarsspray är däremot laglig och fungerar:

Safe & Go

Men som sagt är det bästa försvaret att springa, att ta med sig batong eller kniv är bara korkat

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det finns ruggit mycket läskiga människor ute på nätterna.
Jag föredrar att inte prata i telefon. Får bara för mig att någon tänker komma fram o sno den isåfall.
Det bästa är att ta sällskap av någon när man skall hem.

Det är klart läskigt när det dyker upp killar som frågar en sådana saker som du fick som fråga.
Men att sparka någon mellan bena o använda pepparspray?
Inte såvida personen ifråga gör någonting hoppas jag.

Som tjej tänker man ofta på våldtäktsmän då man går hem sent på kvällen, men faktum är ju att dom flesta våldtäkter inte sker bara sådär av någon främmande man utan oftast av kanske någon man i släkten/familjen. men man ska ju alltid ha uppsikt på allt som händer. Jag brukar vilja ta bussen sent på nätterna, där har du kontakt med föraren hela tiden om det skulle vara något.

Dessvärre kommer man nog aldrig slippa ifrån läskiga typer på nätterna. Varken killar eller tjejer. Bara trist att man skall gå omkring o vara rädd..

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Grejen är ju det att han inte gjorde nåt, tog illa upp och det ska jag ju inte behöva göra men skulle heller aldrig kicka nån i skrevet för att han stod på tunnelbanestationen kl 4 på natten. Han kunde ju väntat på nån annan. Tror säkerligen att ja skulle bli dumförklarad om ja bara gick fram å sparkade honom. Skulle däremot göra allt för att komma undan om han gjorde ngt tex. Det är det som är så jobbigt. Går omkring å är småorolig för att han ska dyka upp igen. Vad göra då?

Har inte råd med taxi, tyvärr. Visst, så kanske jag inte säger när ja ligger där i ett dike men så är det.

Ska väl ta mig till affären å köpa mig nåt som man kan ha om det händer nåt. Nån som vill vara frivillig förverkningarna av hårspray tex? det lär ju svida...

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Hagster skrev:
Krav Maga är nog det absolut coolaste samt effektivaste man kan träna. Hade det funnits i Karlstad hade jag gått i det, nu nöjer jag mig med Nin Jutsu. :)

BTW så är det väl Israels polis/militär som tagit fram och utvecklat det?

...men Karate är tuffast! ;)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...