ämne? :)

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
HÄÄJ!
Har lite frågor...
Jag ska iväg på måndag o handla lite... Ska ha nytt drivpaket men vilken drevning bör jag ha? E helt vilse på det..
Nåt mer som jag borde köpa när jag ändå är där?

Förslag förslag tack.. lite tråkig tråd men vafan det hände rinte så mkt här :)

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Visst ja... Jag strippade bakbelen på hojen idag.. så sku8lle jag har loss tanken menhur får man loss den där framme vid styret? kommer ju inte åt eller nånting oden sitter ju fast där... den vid slutet av sadeln har jag ju lossat men jag ägnade inte mkt tid på att leta faktiskt... lite lat ibland :)
Men en fråga till... Nån som vet bra sätt att försänka baklyktan och samtidigt bli av med bögläppen?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
RED_LiME skrev:
HÄÄJ!
Har lite frågor...
Jag ska iväg på måndag o handla lite... Ska ha nytt drivpaket men vilken drevning bör jag ha? E helt vilse på det..
Nåt mer som jag borde köpa när jag ändå är där?

Förslag förslag tack.. lite tråkig tråd men vafan det hände rinte så mkt här :)
Standard...?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RED_LiME skrev:
Visst ja... Jag strippade bakbelen på hojen idag.. så sku8lle jag har loss tanken menhur får man loss den där framme vid styret? kommer ju inte åt eller nånting oden sitter ju fast där... den vid slutet av sadeln har jag ju lossat men jag ägnade inte mkt tid på att leta faktiskt... lite lat ibland :)
Men en fråga till... Nån som vet bra sätt att försänka baklyktan och samtidigt bli av med bögläppen?
Har du lossat den bakre? Då är det bara lirka bakåt med tanken så lossnar den snart! Kika lite på baklyktsinfästningen så ser du att man plättlätt kan försänka den 1cm. Mer än så så blir det lite jobb men det är inga problem.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Nisse Järnet skrev:
Har du lossat den bakre? Då är det bara lirka bakåt med tanken så lossnar den snart! Kika lite på baklyktsinfästningen så ser du att man plättlätt kan försänka den 1cm. Mer än så så blir det lite jobb men det är inga problem.

Okej men om man ska sänka in den så att den går nästan längs med den lilla kåpan över lyktan? o hur ska man lösa det med nummerplåtsbelysningen?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RED_LiME skrev:
Okej men om man ska sänka in den så att den går nästan längs med den lilla kåpan över lyktan? o hur ska man lösa det med nummerplåtsbelysningen?
Kika själv så ser du :) Bygg lite eget så går det bra! Komemr inte ihåg exakt hur de ser ut.

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Standard är 17/45. När jag köpte min satt det 16/45 på och den varvar 7000 i 90 knyck på 6an. Där har du ialla fall nåt att jämföra med :)
Kör du mest 70vägar rekomenderar jag att gå ner en kugg fram.

Om jag inte minns fel så hade Fluxir en smidig lösning till ditt baklampsproblem. Fråga!

Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Pungis skrev:
Standard är 17/45. När jag köpte min satt det 16/45 på och den varvar 7000 i 90 knyck på 6an. Där har du ialla fall nåt att jämföra med :)
Kör du mest 70vägar rekomenderar jag att gå ner en kugg fram.

Om jag inte minns fel så hade Fluxir en smidig lösning till ditt baklampsproblem. Fråga!

min smidiga lösnign ja, det ligger bilder i en annan tråd, har modem så ja orkar inte ladda upp dom igen. sök på innbuggt bakljus lr nåt...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fluxir skrev:
min smidiga lösnign ja, det ligger bilder i en annan tråd, har modem så ja orkar inte ladda upp dom igen. sök på innbuggt bakljus lr nåt...

Du sa att du bränner många lampor efter din konstruktion, eller har jag fel? Funderar på att göra som du.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...