äntligen är Abe tillbaka

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
åttonde tid, kanske inte lika bra imorrn men han hör hemma i motogp.
2sek snabbare i regnet i morse, ajajaj inte illa.

yamaha har en del kassa förare, bara att byta.
och haga borde skita i AMA och söka sig till WSB nästa år.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
R2 skrev:
...och haga borde skita i AMA och söka sig till WSB nästa år.

Nej, Haga ska köra M1 i MotoGP. Om jag får som jag vill.

Har det någonsin hänt att någon gått från högsta divisionen, till AMA och kommit tillbaks? AMA är plantskola och förstadie till pension.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
javisst ska han köra M1, jag menar som snacket går nu, att han e på väg ut.
M1 med dunlop, inte för att dom sattsar på motogp nu men det vore nice...

gp->ama->gp :huvet funkar nog inte nej, kollar man på race från ama så är startfältet lite väl ojämt för en så stor serie.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Många gillar Haga för det han gjorde med R7 för 3-4 år sedan.
Problemet är väl vad han gjort sen dess.
Han skulle kanske åter kunna blixtera till om han får rätt förutsättningar, men kommer någon att satsa på honom?

Jag gillar Haga, men tror inte att han får någon mer chans i motogp.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det är nog kört för Haga, men det gör inget så länge vi får fler såna där aaaasgrymma bilder från Haydens onboardkamera som på träningen igår! Bland det fetaste man sett på länge. :yoparty

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Penguin skrev:
..men det gör inget så länge vi får fler såna där aaaasgrymma bilder från Haydens onboardkamera som på träningen igår! Bland det fetaste man sett på länge. :yoparty

Ja... fy fan vilken kille o köra bra.... inte för att han kan hota "Kungen" men det ska bli intressant att se idag... om han kan ta en pallplats...!!

Jag skulle nästan kunna våga mig på en pall lista.

1. Rossi :bow

2. Hayden :tummenupp

3. Gibernau :squid

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hayden kommer att bli farlig nästa år tror jag, när han fått ännu mer känsla för hojen. Sete går ju givetvis inte heller att bortse ifrån, fast han skulle behöva kaxa till sig lite och sluta vara så snäll mot Rossi. Fattar inte varför han inte gick om när han hade chansen då när Rossi glodde bakåt och slog av!?!?!?!

Är det förresten nån som minns snacket här på SH:s racingforum innan säsongen började i våras? Då klankades ganksa saftigt på att Hayden hade fått fabriksstyrningen bredvid Rossi........vad säger ni nu då? Va va va? :D

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Vm saknar Abe ?

Vem kan sakna Abe med tanke på de resultat han åstadkommit på bra material under åren. Nej, åk hem till japan och gömm dig igen !

/benfre

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
skulle inte kalla 16plats i vm på 5 körda tävlingar dåligt resultat!

benfre skrev:
Vem kan sakna Abe med tanke på de resultat han åstadkommit på bra material under åren. Nej, åk hem till japan och gömm dig igen !

/benfre

Bifogat

• 256914.jpg
    256914.jpg
    74.4 KB · Visningar: 47

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Under åren...

R2 skrev:
skulle inte kalla 16plats i vm på 5 körda tävlingar dåligt resultat!

Det enda riktit positiva jag kn minnas av illens karriär är väl när han vann på Suzuka. Sen var det tillbaka till gammal vanlig form.... Japnerna håller tydligen med mig och har även de tröttnat på hans undermåliga resultat i förhållande till material. :fakta

/benfre

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...