äntligen knäskrap!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Precis!
Nu har jag lyckats knäskrapa. Varv efter varv i rondellerna i regionen så har det slitas lätt på vänster knäpuck :yoparty . Självkart blir det väl som för alla nybörjare ett fett aphäng på röven :lol och hela kroppen knappt nuddande vid själva hojen. Ser kanske inte så proffsigt ut men man får ju börja någonstans.

Har tyvärr ingen bildbevis när jag kör i en rondell eller liknande och knäskrapar men håll till godo med en skrapatd knäpuck :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    18.8 KB · Visningar: 149
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    24.1 KB · Visningar: 98

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Grattis till Knäskrapet!
Men akta dig för rondeller, kan vara hala!

Och då blir mer än knät skrapat.. Tro mig jag vet.. :näsblod
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
ut o skrapa andra också omedelbums!!! annars hajar alla att du bara kan rondellskrapa... :tummenupp

vet själv hur glad man blev...åkte i cirklar på en parkering tills skrapningen kom och tyckte hojfan luta inihelvete mycke, men efter första dan på bana så insåg man att det inte lutar alls mycke när knät åker i... :banana
 
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Höganäs
Hoj
Kawasaki GPX600R
Iceman1975 skrev:
Grattis till Knäskrapet!
Men akta dig för rondeller, kan vara hala!

Och då blir mer än knät skrapat.. Tro mig jag vet.. :näsblod

haha jo det kan man säga för igår blev det mer en knäskrap för mig :död
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Måste lära mig det med, hehe... När man tycker att man lägger ner mycket, så lägger man ner lite till, sen har man lika långt kvar till knäskrap eller? :D
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Hehe.. Jo, man tycker man ligger rätt mycke i kurvorna, men oftast är det ju inte så.. :tungan
Skrapa knän kan man ju ganska lätt åstakomma genom att klänga lite på hojen..
Men när man däremot skrapar fotpinnen i backen, då VET man att man ligger rätt bra i kurvorna.. hehe.. *har skrapmärken på mina* :yoparty
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Jag skrapade motorkåpa, avgasrör och ett par centimeter av fotpinnarna på min R750! :)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Geiger skrev:
Jag skrapade motorkåpa, avgasrör och ett par centimeter av fotpinnarna på min R750! :)

:hihi Nu pratar vi inte vurpor här. hehe..
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Vet hur det känns. Fick äntligen lite självförtroende. Gjorde mina första skrapningar direkt på allvädersbyxan på Gälleråsen. Funkar finfint.
 

Bifogat

  • skrap.jpg
    skrap.jpg
    119.6 KB · Visningar: 86

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ey grattis! Det är något speciellt med knäskrap. Känns gott i hjärtat på något sätt. Och när man väl gjort det första gången så kommer de av sig själva i framtiden.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Geiger skrev:
Jag skrapade motorkåpa, avgasrör och ett par centimeter av fotpinnarna på min R750! :)
Samma sak med min bläjd :D
Ett bra tips om du vill skrapa andra knät är ju att byta sida på puckarna... :rolleyes:
 

Ågge1

---TCX---
Gick med
12 Mar 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
R1-04
Vapor skrev:
Precis!
Nu har jag lyckats knäskrapa. Varv efter varv i rondellerna i regionen så har det slitas lätt på vänster knäpuck :yoparty . Självkart blir det väl som för alla nybörjare ett fett aphäng på röven :lol och hela kroppen knappt nuddande vid själva hojen. Ser kanske inte så proffsigt ut men man får ju börja någonstans.

Har tyvärr ingen bildbevis när jag kör i en rondell eller liknande och knäskrapar men håll till godo med en skrapatd knäpuck :tummenupp


:tummenupp när ska du hänga med oss....vi kör var dag i stan :banana
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jasså. säg till då ågge, jag är alltid med på att köra lite hoj. fast jag jobbar ju till 4-5 på eftermiddagarna och sen så ska man hem och hämta hojen och så. Blir ganbska sent. Hur blir det med mitt skinnställ för övrigt? Har du lyckats fixa någon som kan pilla med dragkedjan? Ska försöka komma ihåg att ringa dig snart! hehe.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top