är de värt de?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
lånar tråden lite

Är det nån som vet vart det står hur många hästar det är i en LC2
sjukt mycket högre komp än i en vanlig DT-motor
vanlig 6,7:1
LC2 12,5:1
eller är det bara mätt på något annat sätt?

http://66.249.93.104/translate_c?hl...refox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=afE
http://www.ciao.de/KTM_125_LC2__Test_212016
google translator gör allting förståeligt :tungan
The Ktm had a separation lubrication ihres9.5PS (throttled) of strong engine openly up to 36PS carries out!!!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2755545 lånar tråden lite

Är det nån som vet vart det står hur många hästar det är i en LC2
sjukt mycket högre komp än i en vanlig DT-motor
vanlig 6,7:1
LC2 12,5:1
eller är det bara mätt på något annat sätt?

http://66.249.93.104/translate_c?hl...refox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=afE
http://www.ciao.de/KTM_125_LC2__Test_212016
google translator gör allting förståeligt :tungan
The Ktm had a separation lubrication ihres9.5PS (throttled) of strong engine openly up to 36PS carries out!!!
Jovars, det verkar vara en riktig monstermaskin.

"121kg Beschleunigung (0-80km/h) :17,5 "

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
De kan inte va så lätt att cylindern är annurlunda portad eller nått sånt?

så om man köper en cylinder till en exc å "trycker" på, passar den? eller är de mer grejer som är annurlunda? och då utgår ja från att de är samma motor.

nån som vet?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
De kan inte va så lätt att cylindern är annurlunda portad eller nått sånt?

så om man köper en cylinder till en exc å "trycker" på, passar den? eller är de mer grejer som är annurlunda? och då utgår ja från att de är samma motor.

nån som vet?

Knappast troligt om det är en moddifierad DT motor i den :p Fler grejer som är annorlunda, hm ja, troligtvis hela motorn :)

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
Knappast troligt om det är en moddifierad DT motor i den :p Fler grejer som är annorlunda, hm ja, troligtvis hela motorn :)
Jag är 99 procent säker på att de är en vanlig ktm motor, bara å kolla på svänghjulet eller va den kåpan på motorn heter(vänster sida)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2756852 Jag är 99 procent säker på att de är en vanlig ktm motor, bara å kolla på svänghjulet eller va den kåpan på motorn heter(vänster sida)
Så du ska köpa en ny cylinder, regga in den och sedan åka istället för att tex köpa Prulles för att den var för dyr?

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
Så du ska köpa en ny cylinder, regga in den och sedan åka istället för att tex köpa Prulles för att den var för dyr?

Njaa vem har sagt nånting om att regga? nää men regga gör jag inte direkt har ändå inte kortet i fickan än:rolleyes:

hmm Jag är naiv och partisk men 90 kg och 0-100 4,5 sek låter klart roligare..

låter klart roligare jaa..:D

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är ju någon jäkla snikvariant! Du kan ju lika bra köpa en sleten DT! Ska det vara så ska det vara riktiga saker, inget jäkla mellanting! :7peta

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
Det är ju någon jäkla snikvariant! Du kan ju lika bra köpa en sleten DT! Ska det vara så ska det vara riktiga saker, inget jäkla mellanting! :7peta

Men om du läser min fråga så ser du ju att ja undra om man kan byta cylinder till exc, om de passar åsså vidare.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2756936 Men om du läser min fråga så ser du ju att ja undra om man kan byta cylinder till exc, om de passar åsså vidare.
Du vet att en cylinder kostar ganska mycket va? Du vet att det kostar pengar att åka till Tyskland och hämta hem skrotet? Du vet att det kostar pengar att regga in den? Du vet att det blir jävligt dyrt?

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
Du vet att en cylinder kostar ganska mycket va? Du vet att det kostar pengar att åka till Tyskland och hämta hem skrotet? Du vet att det kostar pengar att regga in den? Du vet att det blir jävligt dyrt?

jajaja lugna ner dig, farsan ska ändå ner å hämta bilar så ja tar hem en cross också:tummenupp sen regga in den.. de får ja se hur de blir me de kanske nästa år eller nått. Sen kollar ja ju kolv och cylinder om ja köpt något å de behövs säkert bytas, annars får man ju köra me den som den är tills den är slut?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2756972 jajaja lugna ner dig, farsan ska ändå ner å hämta bilar så ja tar hem en cross också:tummenupp sen regga in den.. de får ja se hur de blir me de kanske nästa år eller nått. Sen kollar ja ju kolv och cylinder om ja köpt något å de behövs säkert bytas, annars får man ju köra me den som den är tills den är slut?
Mkt dyrare att rasa och reparera än att serva.. Varför chansa?

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
Mkt dyrare att rasa och reparera än att serva.. Varför chansa?

Va menar du? att ja kör tills den rasar? nej inte så ja menade, ja menar att ja kör isånna fall så i 300-500 mil eller så som den är (beror precis hur lågnt den har gått innan å så.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
hmm Jag är naiv och partisk men 90 kg och 0-100 4,5 sek låter klart roligare..

om den presterar det strypt till 9,5 häst, tänk då vad den presterar ostrypt :crash

lite skillnad på gathoj och tävlingshoj kanske också ;) jag säger inte att min är nåt monster, men den duger (hoppas jag)

får väl komma med bänkningspapper nån dag, om det inte är för dyrt

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...