är det värt ?

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
är de värt att ta lätt mc kort... och köpa en 125a.... ja menar.. det är ju ändå bara 2 sessonger man kör, sen kan man ju ta nytt körkort för lite värre grejjer...

om jag ändå ska ta lätt mc kort.. så tänkte jag om det går att köpa en
yamaha yz 125 och strypa till 11kw + lite lysen och grejjer och sen regga ?... hur mycke kostar det ?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Rudis skrev:
är de värt att ta lätt mc kort... och köpa en 125a.... ja menar.. det är ju ändå bara 2 sessonger man kör, sen kan man ju ta nytt körkort för lite värre grejjer...

yamaha yz 125 och strypa till 11kw + lite lysen och grejjer och sen regga ?... hur mycke kostar det ?

Det går, men varför? Såvida du inte servar den väldigt ofta kommer den att rasa. Det finns utmärkta 125:eek:r byggda för gatkörning. Köp en sån.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Rudis skrev:

jodå de e värt de... när du endå har ditt A1 kort och sedan fyllt 18 så är du bara en uppkörning till ifrån ett A med begränsning, (alltså inte nått teori prov...) två år efter det så blir det automatiskt obegränsat...
så, så som jag ser det iallafall så får du tre körtkort när du bara tar ett och ett halvt kort...det tjänar man ganska mycket på...
det med yz skulle inte jag göra... de finns väldigt fina färdiga 125 reggade hojar.. de kostar bara en massa pengar att regga om, skaffa intyg, diverse tillbehör, notan kan väldigt snabbt resa sig över tiotusen kronors strecket... PLUS att du måste ha hojen oxå...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Klart det är värt.. Se det som en förberedelse för mellan/tung hoj. Roligare än att vara hojlös. Glöm det där med en cross på gatan.

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
oki :).. det där me bara en uppkörning till A visste jag inte.. men då är det nog värt..
oki glömmer det me yz:an då hehe.... jag ska få eller få köpa min kusins rd 125

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RD tror jag är kanonhojar. Dessutom så kan du ju köra hoj i trafiken när du ska köra upp för A/A-beg, går ju som en plätt :tummenupp

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
tänkte också att d bara va typ nån säsong bara när ja funtade på å ta kortet.... men ja kan bara säja att DE E VÄRT'et!! ruggit kul ere!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Edholm skrev:
Och så slipper man prövotiden på bilkörkortet sen.. Inte helt fel :)

Vadå, bryter du mot trafikreglerna?

Mintgrön Mito är coolt! Det var den första landsvägs 125:an jag körde, och jag var bara 15. Då var man ball....

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
d e helt klart värt det....
det e juh typ samma teori som inför bilkörkort.... skitbra ... :tummenupp
då slipper du plugga så in i satans ... d blir juh pisse enkelt sen bmed bil... bara gå in å göra pärmarna o köra lite.... o sen e d bara till o boka uppskrivning o sen uppkörning... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
hbg_speedster skrev:
d e helt klart värt det....
det e juh typ samma teori som inför bilkörkort.... skitbra ... :tummenupp
då slipper du plugga så in i satans ... d blir juh pisse enkelt sen bmed bil... bara gå in å göra pärmarna o köra lite.... o sen e d bara till o boka uppskrivning o sen uppkörning... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Japp man tjänar mkt på att ta A1 kortet... Först o främst fär man köra snabba fordon redan vid 16 års ålder och dessutom tjänar du på dom flesta körkort du tar lite längre fram i livet... Man kan ju redan alla lagar o sånt för man kört teorin o slipper betala för det i fortsättningen plus att man redan har böckerna om man tagit A1 kort... :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...