är gubben på bil provningen ??????

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
är han lurig eller är det jag som missuppfattat allt
tänkt lägga på en enduro regning på en 426 -00 som är förregad
men enligt han går det inte att göra det efter som dom måste vara köpta för att gå på landsväg?? no finns det ju hur många yz som hellst som är regade som enduro å andra cross hojjar vad pratar han om är det nå nya regler som gäller??
mvh
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
:va

Du har ju regskylten samt ev papper(coc-intyg) på bla buller så borde det inte vara några problem. Blir nog lite svårt om man nu ska LV-reg en yz426. Visst går det kanske men det kan bli jäklig mkt jobb!

för att kunna registreras som Enduro/Trial måste cykeln finnas med i SWEMO:s lista.
 
Last edited:

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
enduro

motardnisse skrev:
:va

Du har ju regskylten samt ev papper(coc-intyg) på bla buller så borde det inte vara några problem. Blir nog lite svårt om man nu ska LV-reg en yz426. Visst går det kanske men det kan bli jäklig mkt jobb!


nä jag ska ju bara enduro rega den så vad är problemet enligt han fattar jag inte han sa nått i stil med att den måste var köpt från affär för att gå att enduro rega elelr miss uppfatta han mig att jag skulle lv rega den??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Känns som att är det förreggad är det bara att ställa på den och vips kommer skylten hem i posten.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Bilprovning. Crosshoj. Helst. Punkt. :tummenupp
 

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen alls :(
När jag köpte ny husa så fick jag med ett intyg från KTM sportmotorcycle scandinavia AB där dom intygar att "motorykel si och så som ovan omfattas av de intyg och övrig dokumentation som av oss tillställts ASB / TF"
underskrivet i blod... :D

Nerå, men det är underskrivet av ansvarig si och så avd. husaberg i alla fall, och på fastbike sade han att detta är bara nåt papper som du behöver OM du skulle vilja E-regga.

är det ett sånt du behöver så borde ju det gå att få från firman som sålde hojen ny ?

Hopas det löser sig OK i alla fall / Anders
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
jo tyckte det lät jevligt sjukt

man borde ju kunna e-rega den..jaja får ta smällen får väll fa ner er i söder ni kanske har vettiga folk på provning å prata med=).. jaja tack för hjälpen då vet jag att det är gubben som yrar=)
mvh
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Larry skrev:
är han lurig eller är det jag som missuppfattat allt
tänkt lägga på en enduro regning på en 426 -00 som är förregad
men enligt han går det inte att göra det efter som dom måste vara köpta för att gå på landsväg?? no finns det ju hur många yz som hellst som är regade som enduro å andra cross hojjar vad pratar han om är det nå nya regler som gäller??
mvh
På med E-märkta lysen och fixa ett tillverkarintyg så är det bara att åka till regbesiktningen sen.Så gjorde jag med förra Husan,sen har jag haft en E-reggad YZ 250 -00 tvåtakt också så då borde inte vara några problem med 426:an heller :)
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
tillverkar intyg???

vart fixar man sånna och vad innebär det har alldrig e-regat in något förut så??
mvh


Busaberg skrev:
På med E-märkta lysen och fixa ett tillverkarintyg så är det bara att åka till regbesiktningen sen.Så gjorde jag med förra Husan,sen har jag haft en E-reggad YZ 250 -00 tvåtakt också så då borde inte vara några problem med 426:an heller :)
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Larry skrev:
vart fixar man sånna och vad innebär det har alldrig e-regat in något förut så??
mvh
Det är ett intyg från tillverkare/generalagent med ramnr,motornr mm.Till Husan fick jag med intyg när jag köpte den på firma(förreggad).Prata med en Yamahahandlare eller direkt med generalagenten så ska det gå att ordna fram.Om nu hojjen inte är sidoimporterad för då verkar vissa sätta sig på tvären.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Min hojj är Enduro reggad...Typ besiktigad 99..sedan avställd..kuggade dock på besiktningen i år för att mitt framljus inte var godkänt :död

Men annars var det inga problem (RM 125-97)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top