Fluxir
Min motorcykel har sex...
Klasse skrev:Dum fråga men är du säker på att motorn står i rätt läge när du testar/mäter?
Låter konstigt med så stora skillnader.
Innan du river dra runt motorn och hitta rätt läge igen och mät så du inte river i onödan (dubbel kolla med MC firma/mek bok vad som rätt läge för mätning på just din hoj.
Hoppas det går bra för dig
MVH
Klas
har självklart koll på hur man mäter, annars ska man inte ge sig in på sådant här.
det är skilnader mellan två ventiler på samma cylinder oxå, inte endast mellan cylindrarna.
andersson turbo Väldigt vanligt fel på några år gammla hojar
då jag köppte hojen i detta skick vet jag inget om hojens tidigare historik. det enda jag vet så är komptest utfört enligt tidigare ägare, å det skulle vara ok påståd han, men hur mkt ska man lite på sånt...
jag har nu plockat av kammarna å kollat vad det sitter för shims i nu, det sitter 180 respektive 185. altså inte speciellt stor skillnad, så jag misstänker att hojen aldrig är omshimsad?? så det kan klara sig att bara shimsa om den?
om det inte räcker att chimsa om den, hur mkt brukar det vara som har gett sig? byta ventiler samt ventilsäten på dom som har dåliga värden??