brandes
utan hoj så har man inget liv
faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på
brandes skrev:2287724faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på
JojjeL skrev:2288372Mycket på provet handlar om logiskt tänkande. Jag lovar att du kan räkna ut det mesta genom att bara koncentrera dig på vad som händer på bilden.. Läs också frågorna NOGA, och notera noga om det finns ett "inte" med nånstans. Det kan komma samma fråga 2 gånger, fast i ena av dem finns ett "inte". Tänker du då "amen denna fråga kom innan" och tar samma svar, får du fel på det..
Så läs varje fråga noga, och ha inte bråttom. du har gott om tid.
aa men det går ganska bra o göra det privat med!Klahr skrev:2288446Det är det ända sättet att absolut inte bara kolla igenom snabbt jag gjorde mitt prov för en vecka sen och vissa frågor måste man ha pluggat in för det finns verkligen inget logik i dem så man måste plugga lite innan,,, det allra bästa är att man har ett data-program lr en körskola som man kan göra "test-prov" på det hjälper väldigt mycket. det gjorde jag och jag klarade det.
brandes skrev:2287724faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på
Lundgren skrev:2288465
Men tycker att du skall läsa boken 2-3 ggr så kan du det säkert (beror på hur fort du lär dig givetvis)
Hellre va på den säkra sidan. Personligen kunde jag redan 90% av provet innan jag börja läsa.Doktor.S skrev:2290752Vafan? Nejdu, inte behöver du läsa boken 2-3 ggr. Har du någorlunda lätt för att lära dig så räcker det att du vet det mest grundläggande, och sen kan du köra något prov på datorn
Jag läste då inte boken ut och in tusen gånger och jag klarade det lätt.
Tycker det är bättre att han läser för mycket än för lite. Tycker inte du det? Allting beror på hur lätt man har för att lära sig. Jag läste kanske ut hela boken 1 gång totalt sett. Det mesta var ju så logiskt, sedan var det vissa saker man behövde läsa mera av, men så har jag lätt för att lära mig också. Hna kanske inte har det vad vet jag så därför rekomenderar jag att läsa boken 2-3 ggr.Doktor.S skrev:2290752Vafan? Nejdu, inte behöver du läsa boken 2-3 ggr. Har du någorlunda lätt för att lära dig så räcker det att du vet det mest grundläggande, och sen kan du köra något prov på datorn
Jag läste då inte boken ut och in tusen gånger och jag klarade det lätt.
grattis, o lycka till brandes!tzr snubben skrev:2295861Det går nog bra ska du se bara du tänker lite på varje fråga och kollar noga på bilderna. BTW jag klarade mitt idag
lorkan skrev:2296368Hur kan man glömma en sån grej?
AntiAntonAnt skrev:2298282Fattar inte jag heller... Helt mysko.
För fasen jag pluggar hellre skit mycket på ett teroiprov än att bara öga igenom sidorna som någon sa. Fan det är ju helvete att kugga och sen gå ifrån stället där man skrev och veta att det bara var för att man var för jädra lat.
Nu har ju inte jag kuggat på något prov förutom matteprov (vilket jag skiter fullständigt i) så jag vet inte. Men jag skulle inte vilja känna den känslan som man lär känna efter ett misslyckat teroriprov!
Så lyd mitt råd: Läs boken, tänd upp lite torrent sidor eller sök på dc efter Bonniers Trafikskola och sen plugga på.
God natt
lorkan skrev:2296368Hur kan man glömma en sån grej?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|