åååå nej

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på :död

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
brandes skrev:
2287724 faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på :död

ajdå det var inte bra :huvet Det är bara att börja läsa det finns så många olika prov så nästa allt kan komma så läs på bara.. jag läste allt men kuggade då ändån sen så läste jag lite till så klarade jag det
så läs läs läs men det går säkert bra ska du se :tummenupp :fyllisar

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Mycket på provet handlar om logiskt tänkande. Jag lovar att du kan räkna ut det mesta genom att bara koncentrera dig på vad som händer på bilden.. Läs också frågorna NOGA, och notera noga om det finns ett "inte" med nånstans. Det kan komma samma fråga 2 gånger, fast i ena av dem finns ett "inte". Tänker du då "amen denna fråga kom innan" och tar samma svar, får du fel på det..

Så läs varje fråga noga, och ha inte bråttom. du har gott om tid.

Klahr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
xt125x -06
JojjeL skrev:
2288372 Mycket på provet handlar om logiskt tänkande. Jag lovar att du kan räkna ut det mesta genom att bara koncentrera dig på vad som händer på bilden.. Läs också frågorna NOGA, och notera noga om det finns ett "inte" med nånstans. Det kan komma samma fråga 2 gånger, fast i ena av dem finns ett "inte". Tänker du då "amen denna fråga kom innan" och tar samma svar, får du fel på det..

Så läs varje fråga noga, och ha inte bråttom. du har gott om tid.

Det är det ända sättet att absolut inte bara kolla igenom snabbt jag gjorde mitt prov för en vecka sen och vissa frågor måste man ha pluggat in för det finns verkligen inget logik i dem så man måste plugga lite innan,,, det allra bästa är att man har ett data-program lr en körskola som man kan göra "test-prov" på det hjälper väldigt mycket. det gjorde jag och jag klarade det. :)

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Klahr skrev:
2288446 Det är det ända sättet att absolut inte bara kolla igenom snabbt jag gjorde mitt prov för en vecka sen och vissa frågor måste man ha pluggat in för det finns verkligen inget logik i dem så man måste plugga lite innan,,, det allra bästa är att man har ett data-program lr en körskola som man kan göra "test-prov" på det hjälper väldigt mycket. det gjorde jag och jag klarade det. :)
aa men det går ganska bra o göra det privat med!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mycket är som sagt logiskt tänkande. Det kommer troligtvis någon fråga om olyckstatestik och liknande. Se till att du behärskar de flesta vägmärken.

Men tycker att du skall läsa boken 2-3 ggr så kan du det säkert (beror på hur fort du lär dig givetvis)

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
brandes skrev:
2287724 faaan säger jag bara har nästan glömt teori provet nästa torddaag vad ska jag läsa på :död

Ska jag vara helt ärlig? Du låter inte så seriös och jag tror inte du kommer klara provet alls, iaf inte till på torsdag. Om du inte pluggar stenhårt konstant. Lycka till ändå. :)

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
och tänk så här, alla alternativ där du FÅR göra nått är fel du har bara en jävla massa skyldigheter i trafiken, du har ingen rättighet om vi säger så...

jag själv ska skriva andra gången på tisdag, har pluggat en månad till nu sedan förra teoriprovet (i sthlm är det omöjligt att få tidigare typ) så nu JÄVLAR! :rolleyes:

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Lundgren skrev:
2288465
Men tycker att du skall läsa boken 2-3 ggr så kan du det säkert (beror på hur fort du lär dig givetvis)

Vafan? Nejdu, inte behöver du läsa boken 2-3 ggr. Har du någorlunda lätt för att lära dig så räcker det att du vet det mest grundläggande, och sen kan du köra något prov på datorn :tummenupp
Jag läste då inte boken ut och in tusen gånger och jag klarade det lätt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Doktor.S skrev:
2290752 Vafan? Nejdu, inte behöver du läsa boken 2-3 ggr. Har du någorlunda lätt för att lära dig så räcker det att du vet det mest grundläggande, och sen kan du köra något prov på datorn :tummenupp
Hellre va på den säkra sidan. Personligen kunde jag redan 90% av provet innan jag börja läsa.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Doktor.S skrev:
2290752 Vafan? Nejdu, inte behöver du läsa boken 2-3 ggr. Har du någorlunda lätt för att lära dig så räcker det att du vet det mest grundläggande, och sen kan du köra något prov på datorn :tummenupp
Tycker det är bättre att han läser för mycket än för lite. Tycker inte du det? Allting beror på hur lätt man har för att lära sig. Jag läste kanske ut hela boken 1 gång totalt sett. Det mesta var ju så logiskt, sedan var det vissa saker man behövde läsa mera av, men så har jag lätt för att lära mig också. Hna kanske inte har det vad vet jag så därför rekomenderar jag att läsa boken 2-3 ggr.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Jomenvisst :tummenupp
Jag kan rekommendera att gå igenom kontrollfrågorna längst bak i mc-boken iaf, så kan du ju ögna igenom alla sidorna! Men varenda ord i hela boken.. nä.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Det går nog bra ska du se bara du tänker lite på varje fråga och kollar noga på bilderna. BTW jag klarade mitt idag :banana

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
lorkan skrev:
2296368 Hur kan man glömma en sån grej? :confused:

Fattar inte jag heller... Helt mysko. :va

För fasen jag pluggar hellre skit mycket på ett teroiprov än att bara öga igenom sidorna som någon sa. Fan det är ju helvete att kugga och sen gå ifrån stället där man skrev och veta att det bara var för att man var för jädra lat.

Nu har ju inte jag kuggat på något prov förutom matteprov (vilket jag skiter fullständigt i) så jag vet inte. Men jag skulle inte vilja känna den känslan som man lär känna efter ett misslyckat teroriprov!
Så lyd mitt råd: Läs boken, tänd upp lite torrent sidor eller sök på dc efter Bonniers Trafikskola och sen plugga på.

God natt :)

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
AntiAntonAnt skrev:
2298282 Fattar inte jag heller... Helt mysko. :va

För fasen jag pluggar hellre skit mycket på ett teroiprov än att bara öga igenom sidorna som någon sa. Fan det är ju helvete att kugga och sen gå ifrån stället där man skrev och veta att det bara var för att man var för jädra lat.

Nu har ju inte jag kuggat på något prov förutom matteprov (vilket jag skiter fullständigt i) så jag vet inte. Men jag skulle inte vilja känna den känslan som man lär känna efter ett misslyckat teroriprov!
Så lyd mitt råd: Läs boken, tänd upp lite torrent sidor eller sök på dc efter Bonniers Trafikskola och sen plugga på.

God natt :)

Jag vet hur det är att misslyckas efter första teoriprovet, och det är ingen lycklig känsla. :näsblod

Bästa vore väl att boka om tiden några veckor längre fram, och sedan plugga ordentligt istället för att hafsa ihop något och kanske med lite tur få ihop 52 poäng.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hur gick de för dej? Klarade du det? Hur mycke plögg blev det till slut? SJälv håller man på med proven man har på skolan innan provet hos vv.
///Lnus

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...