...å en ny biker-böna till!

Znuki

Blondie...
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -83
Tack alla för välkomnandet jag fått! :) Berättade för sambon igår om "borra-inlägget" och han fullkomligt vek sig av garv. Fick en förklaring på vad det betydde och rodna har ny fått en ny betydelse för mig...snacka om blondin!*skratt* Grattis Mellow... :)
CYA!
 

Znuki

Blondie...
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -83
Hejsan och välkommen hit!


Tackar!! :)

Nämen..... Stackare...

Den hojjen är rätt kass, hoppas din sambo ger upp pizzorna om dagarna och käkar matlåda ist - så du kan få en riktig hoj snart!

;-)

Jajaja...:tungan Men som nybörjar-hoj är den väl okej? Jag menar jag har aldrig kört tidigare och måste lära mig allt från grunden. En ganska stabil hoj (och en sur-kärring)som jag känner mig relativt trygg på. Men visst, i mina drömmar kör jag en Fireblade...hehe... :D
 
Last edited:

Znuki

Blondie...
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -83
Hej och välkommen och lycka till med kortet :hej

Tack!! :) Vad snälla alla är här! :) Skall övningsköra ikväll...är faktiskt lite nervös, för hojen gillar inte när man kör sakta! Surkärring blir den... Går hur fint som helst på vägarna men så fort jag övar på kryp, stopp och köra mellan koner å sånt så surar den ner sig, stannar och vill inte starta. :va
Vi får väl se hur det går ikväll! :)

:rodnar
O när lappen är klar så tar du sambon med och hänger på de årliga Vilseturerna. 25-30 mil i glada hojåkares sällskap. Deltagarantal? Ptjaa....mellan 80 och 120 st?

Lycka till! :tummenupp



:hihi

TACK!!! Det gör vi jätte-gärna! Var med som "spätta" förra året på något som hette Skåne-våren-turen. Träffades i Eslöv och körde runt i Skåne en hel dag. Suveränt upplägg och SUPER-NAJSIGA människor och hojar! Hoppas jag har kortet till nästa år! :D
 
Last edited:

Str3 R

Guest
hojen gillar inte när man kör sakta! Surkärring blir den... Går hur fint som helst på vägarna men så fort jag övar på kryp, stopp och köra mellan koner å sånt så surar den ner sig, stannar och vill inte starta. :va

Den går för fett helt enkelt. Testa och dra ur den när den vill börja tjuvstanna och sen öva konbana igen tills fuggarna bestyckats om snålare. Kolla luftfiltret också, det kanske är igensatt... Eller så har man stoppat dit fel tändstift med fel typ av värmegrad. Nån som har fler förslag så hon får sin hoj att gå renare och slutar vara en surkärring?

Välkommen hit tjejen hälsar en annan tjej. :)
 

Znuki

Blondie...
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -83
Den går för fett helt enkelt. Testa och dra ur den när den vill börja tjuvstanna och sen öva konbana igen tills fuggarna bestyckats om snålare. Kolla luftfiltret också, det kanske är igensatt... Eller så har man stoppat dit fel tändstift med fel typ av värmegrad. Nån som har fler förslag så hon får sin hoj att gå renare och slutar vara en surkärring?

Välkommen hit tjejen hälsar en annan tjej. :)

THANKS tjejen! :D Luftfiltret kan vi gallra bort, för det är bytt precis. Skall kolla det med tändstift. Skall först få översatt vad "fuggar" e och sen kolla det också...:D Jag vill lära mig så mycket jag bara kan om att meka hoj men hittar ingen service/instruktionsbok (helst på svenska då ju)!!! Helt omöjligt...men du verkar ju ha koll så jag kanske hör av mig igen!!

Tjing!! :hej
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
TACK!!! Det gör vi jätte-gärna! Var med som "spätta" förra året på något som hette Skåne-våren-turen. Träffades i Eslöv och körde runt i Skåne en hel dag. Suveränt upplägg och SUPER-NAJSIGA människor och hojar! Hoppas jag har kortet till nästa år! :D

Jasså...ja, då är du ju redan invigd. :tummenupp

/JKay - HR Manager MCK Vilse :D

EDIT: Fuggar = Förgasare
 

Str3 R

Guest
Fuggar = förgasare, förlåt mig. Om den är gammal så kan det vara så att man pillat på förgasarna och stoppat dit fel munstycken och nålar så den går lite för fett. Tändstiften måste ha rätt temperatur för att motorn ska gå bra. Det finns kalla stift och det finns varma stift.

Visserligen inlagd på nåt säljforum som heter Sök & Finn i JUNI men kanske finns den kvar:

Instruktionsbok till Suzuki Motorcykel GSX 400 FWS 1983 Tel 0248-170 75
 
Last edited:

Znuki

Blondie...
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -83
Hej å välkommen...
Hoppa in och leta på www.repairmanualclub.com efter manualer och sen för sprängskissar har du http://fiche.ronayers.com/Index.cfm
Finns säkert några instruktioner där till din hoj.'
Lycka till med kortet!!

SUPER-TACK!!!! Skall kolla under dagen om jag hittar något! (läs: mygla på jobb...hehe)

:hej

Fuggar = förgasare, förlåt mig. Om den är gammal så kan det vara så att man pillat på förgasarna och stoppat dit fel munstycken och nålar så den går lite för fett. Tändstiften måste ha rätt temperatur för att motorn ska gå bra. Det finns kalla stift och det finns varma stift.

Visserligen inlagd på nåt säljforum som heter Sök & Finn i JUNI men kanske finns den kvar:

Instruktionsbok till Suzuki Motorcykel GSX 400 FWS 1983 Tel 0248-170 75

Underbart!!! Tack snälla! :Bugar
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Hej :)

Hej å välkommen! :hej

Du har en bra sambo! :tummenupp Jag försöker lära min sambo att ge mig hojar också, men de går inge bra :(

Samma här, brukar visa bilder ur tidningar och liknande när mina drömmar dyker upp. Och har innan flertalet events (födelsedagar, julaftnar, namnsdagar m.m.) förklarat att det kanske inte ska vara vi två längre om den där hojen inte dyker upp. (Har även varit med en Shelby Mustang av årgång -67 i diskussionerna...)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Välkommen dock får man hoppas att du hinner finna ljuset innan du känner dig redo att byta moppe, fireblade den är ju knappt vassare än den du har nu.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top