åka långt/komfort?

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
Tjenixen

Har lite funderingar på att skaffa en motard efter sommaren, vad jag har hajjat så lämpar sig ju inte motarden för ngra direkta långfärder. Men jag undrar endå hur långt kan man åka på en motard (olika för olika personer jag vet, men ngt riktmärke iallafall), och vilken modell skall man välja om man vill kunna åka.. typ 10mil isträck.. finns det ngn hoj som är mer lämpad än ngnannan? Eller är jag helt ute o cyklar.... :confused:

junior

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
På jakt
10 mil utan paus på en KTM 640 är inga problem iaf.

Ska du ofta åka lite längre turer så bör du kanske undvika de rejsigaste motarderna.

Jag hade en 900SS innan jag köpte min 640 och det är ganska stor skillnad på att åka SS o 640...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Problemen är oftast inte stäckan, utan vägvalet. Väljer man landsväg/motorväg tar det inte många km innan man vill vända hem. Väljer man krogiga 70-vägar, en å annan grussträcka & lite sånt kan man hålla på hur länge som helst! :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
om jag har förstått rätt (kan vara fel) så mår maskinerna bättre av ett varierat varvtal... så 70 och 90 lansvägar med en massa kringelekrok vägar ska ju passa som hande i handsken då :) motorväg å motortrafikleder blir det lätt samma varvtal i längre perioder... om någon vet bättre rätta mig :)

TTR

9 Juli
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
ktm 640
wdac skrev:
om jag har förstått rätt (kan vara fel) så mår maskinerna bättre av ett varierat varvtal... så 70 och 90 lansvägar med en massa kringelekrok vägar ska ju passa som hande i handsken då :) motorväg å motortrafikleder blir det lätt samma varvtal i längre perioder... om någon vet bättre rätta mig :)

hmm.. har inte alla digital gas på motardhojjar.. antingen 1 eller o?!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
TTR skrev:
hmm.. har inte alla digital gas på motardhojjar.. antingen 1 eller o?!

de har ja inte saggt men hur kör du då? man brukar hålla jämn gas på raka vägar både me bil å hoj eller har ja fel? :)

Speedball

Adrenaline addict
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
525 EXC SM + WR426 SM
Väljer man en KTM 525:a (8,5l tank) och är någorlunda hård på rullen så tar den väl runt 0,8-1 liter milen. Då får man sträcka på benen ganska ofta vare sig man vill eller inte. :D

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Köra landsväg med motard är ungefär like givande som att samla frimärken enligt min mening.

Coola Ola

Guest
Jag har kört c:a 50 mil på en dag med min utan större problem men med tankstopp ungefär var 14e-15e mil. Kan dock inte direkt rekommendera min, alldeles för dyr att klota med o värdelös reservdelstillgång :huvet

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
visst e det suzukimotorn i den där, den går väl finfint och verkar vara oförstörbar. Jag hade en DR -98a som jag diggade skarpt men någon snodde den ju :rolleyes:

Coola Ola skrev:
Jag har kört c:a 50 mil på en dag med min utan större problem men med tankstopp ungefär var 14e-15e mil. Kan dock inte direkt rekommendera min, alldeles för dyr att klota med o värdelös reservdelstillgång :huvet

Coola Ola

Guest
Tom Byron skrev:
visst e det suzukimotorn i den där, den går väl finfint och verkar vara oförstörbar. Jag hade en DR -98a som jag diggade skarpt men någon snodde den ju :rolleyes:

Japp, motor från Suzuki XF650 (samma motor som DR650 fast dubbla fuggar). Det är väl helt ok klipp i den men ingen husa precis :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept